פליטת פחמן דו חמצני: פיאט היא הנקייה ביותר, פורשה הכי מזהמת
מניתוח שוק שערך האתר המקוון CLEANGREENCARS.CO.UK עולה כי במחצית הראשונה של 2008 פחתה פליטת הפחמן הדו חמצני של מכוניות חדשות ב-3.6%. עם זאת, הפחתת הזיהום לא נבעה מדאגתם של יצרני הרכב לגורל הסביבה, אלא מעליית מחירי הדלק, שהביאה לפיתוח מכוניות חסכוניות יותר
במחצית הראשונה של 2008 פחתה פליטת הפחמן הדו חמצני של מכוניות חדשות ב-3.6%, בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2007. כך עולה מניתוח שוק שערך האתר המקוון CLEANGREENCARS.CO.UK, המתמחה בניתוח השלכות הזיהום של תעשיית הרכב העולמית.
על פי הנתונים, ממוצע פליטת הפחמן הדו חמצני למכונית חדשה במחצית הראשונה של השנה עמד על 160.4 גרם לק"מ, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד עמד ממוצע הפליטה על 165.7 גרם לק"מ.
ממוצע פליטה למכונית מחושב על פי מספר המכוניות שיוצרו, לחלק בסך פליטת החומרים המזהמים שהן פולטות. מהניתוח עולה, כי הפחתת הזיהום לא נבעה מדאגתם של יצרני הרכב העולמיים לגורל איכות הסביבה, אלא מעליית מחירי הדלק, שהביאה לפיתוח מכוניות חסכוניות יותר. הפחתת פליטת המזהמים היא פועל יוצא של צריכת הדלק הפחותה של מכוניות אלה.
עוד עולה מנתוני האתר, שיצרנית הרכב הנקייה ביותר בחצי הראשון של 2008 היא פיאט: הפליטה הממוצעת למכונית פיאט בחצי השנה האחרונה עמדה על 138.1 גרם של פחמן דו חמצני לקילומטר. מדובר בשיפור של 2.2% לעומת הבתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד ממוצע פליטת המזהמים של מכונית פיאט על 141.3 גרם לקילומטר.
במקום השני נמצאת מיני, עם 139.6 גרם לק"מ (שיפור של 9.4% לעומת 154.1 גרם לק"מ במחצית המקבילה אשתקד) ובמקום השלישי נמצאת פיז'ו, עם 141.3 גרם לק"מ במחצית השנה הנוכחית. במקום הלפני אחרון בטבלת הרכבים המזהמים נמצאת לנדרובר, עם ממוצע של 249.2 גרם לק"מ.
יצרנית הרכב המזהמת ביותר על פי האתר היא פורשה, שממוצע פליטת הפחמן הדו חמצני למכונית מתוצרתה הוא 275.6 גרם לק"מ. השיפור שהציגה פורשה ביחס לנתוני שנה שעברה, של 0.6%, נחשב קטן בהשוואה לשיפור שהציג חלק ניכר מיצרניות הרכב.
השיפור בממוצע פליטת המזהמים למכונית נובע בעיקר מהכנסת טכנולוגיות חדשות, כגון מערכת שמדוממת את המנוע בזמן עצירה, כך שהמכונית אינה פולטת זיהום בזמן עמידה ברמזור.


