$
רכב

ועדת הכלכלה דחתה את תקנות הנתיבים המהירים

יושב ראש ועדת הכלכלה, גלעד ארדן, דרש ממשרד התחבורה להציג בפני הועדה את גובה האגרה בה יחויבו הנוסעים בנתיבים המהירים, וכן להציג בשלטי המידע בכניסה לנתיבים המהירים את גובה האגרה בה יחויבו הנהגים

שאול אמסטרדמסקי 14:4003.06.08

יו"ר ועדת הכלכלה, גלעד ארדן (ליכוד), סירב היום (ג') לאשר את תקנות הנתיבים המהירים שגובשו במשרד התחבורה ונחשפו ב"כלכליסט" לפני שבוע, עד שהמשרד יציג בפני הועדה את גובה האגרה בה יחויבו הנוסעים בנתיבים המהירים.

 

עוד תבע ארדן מן הממשלה, להציג בשלטי המידע בכניסה

לנתיבים המהירים את גובה האגרה בה יחויבו הנהגים, אשר ישתנה על פי מידת העומס באותה השעה וכן להפחית את גובה האגרה לנוסעים אשר נגרמו להם עיכוב ממושך בנתיב שהוגדר כנתיב מהיר.

 

בימים אלו נסלל בידי חברת "שפיר הנדסה" נתיב חדש בכניסה לתל אביב באורך 12 ק"מ אשר יתחיל באזור נתב"ג ויסתיים במחלף קיבוץ גלויות. פתיחתו צפויה בתוך שנה וחצי. הנתיב יוגדר כנתיב מהיר ייעודי לתחבורה ציבורית וכן כנתיב בתשלום לכלי רכב פרטיים.

 

בניגוד לנהוג בכביש 6, השימוש בנתיב יתאפשר רק לאחר הרשמה חד פעמית כמנוי או תשלום תוך כדי נסיעה בתחילת הנתיב. נהג אשר ישתמש בנתיב מבלי שהסדיר תשלום מראש יחויב בקנס של 20 שקלים בנוסף לעלות הנסיעה.

 

ח"כ ארדן אמר בדיון, כי "לא ייתכן שהמדינה מעניקה לזכיין שימוש ל-30 שנה במשאביה מבלי שהקריטריונים לגביית אגרה ובחינת ההשפעות של גורמים שונים על גובהה אינם שקופים ולא ניתנים לפיקוח ציבורי. לא ייתכן שנותיר זאת לשיקולו של בעל הזיכיון. אני מצפה שהממשלה תפרט כמה משפיע כל גורם על גובה האגרה ובפרט היות הרכב 'מזהם' או ירוק והיותו מלא בנוסעים או ריק."

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x