$
בארץ

בלעדי: כביש האגרה בתל אביב - פטור מתשלום למכוניות עם 3 נוסעים

ל"כלכליסט" נודע כי בקטע הדרך בין מחלף נתב"ג למחלף קיבוץ גלויות מתכוון משרד התחבורה לגבות אגרה על זכות השימוש בנתיב השמאלי. תקנות האכיפה יוצגו בשבוע הבא לאישור ועדת הכלכלה

ליאור גוטמן 06:5626.05.08

משרד התחבורה יציג בשבוע הבא לאישור ועדת הכלכלה בכנסת קובץ תקנות לנתיבים מהירים, שבהן ישנה התייחסות ראשונה לאמצעי אכיפת התשלום בנתיב השמאלי של קטע הדרך בין מחלף נתב"ג למחלף קיבוץ גלויות בכביש 1 (ירושלים־תל אביב). על פי התקנות שמשרד התחבורה מבקש לאשר, האגרה בקטע כביש זה

תיגבה על זכות השימוש בנתיב השמאלי. גובה התשלום ייקבע לפי עומס התנועה ומהירות הנסיעה.

 

התקנות, שהגיעו לידי "כלכליסט", נוגעות בין השאר לטיפול בחובות: משרד התחבורה מתכוון לאשר לזכיין לשלוח הודעת תשלום חוב באמצעות דואר רשום. בדומה להודעת חוב בגין עבירת תנועה, השילוח בדואר רשום יהווה אישור בעל תוקף משפטי לקבלת המכתב. נוסף על כך, פקח יהיה רשאי למנוע כניסה של מכונית לנתיב עקב חוב.

 

עם זאת, משרד התחבורה יאפשר לבעל החוב לפרוע את החוב במקום. אם לא יסולק החוב, הפקח רשאי למנוע את כניסת המכונית לנתיב התנועה ואף לגרור אותה למקום אחסנה. במקרה כזה הפקח מחויב לפנות את הנוסעים שהורדו מהמכונית לאזור שבו מופעלת תחבורה ציבורית, ואף לאפשר להם להתקשר כדי להודיע על פינוי הרכב.

 

בחלקו האחרון של מסמך התקנות משרד התחבורה מתייחס לכלי הרכב שיורשו לנוע בכביש זה. מכוניות פרטיות יהיו פטורות מתשלום בשני תנאים: הראשון, שברכב יימצאו לפחות שלושה נוסעים. השני, שברכב יימצאו שני נוסעים ושנפח התחבורה בזמן הנסיעה לא יעלה על אלף מכוניות בשעת הנסיעה. משאיות, טרקטורים וקטנועים שנפח מנועם נמוך מ־125 סמ"ק לא יהיו רשאים לנסוע בנתיב זה.

 

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן, אמר אתמול כי הוא מתנגד באופן עקרוני לתוכנית, אך יבחן את בקשת משרד התחבורה לגופה. באוגוסט 2006 זכתה חברת שפיר במכרז להפעלת קטע הכביש, על אף מחאות ארגוני סביבה ותחבורה על הכוונה לגבות מס בכניסה לתל אביב. תמר קינן, מנכ"לית ארגון תחבורה היום ומחר, מסבירה: "מדובר בנתיב שיועד במקור לרכבת והופקע על ידי משרד התחבורה לטובת תשלום אגרה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x