$
דעות

פירות השלום יעברו דרך נמלי הים של ישראל

הסכם השלום עם האמירויות פותח בפני ישראל פוטנציאל כלכלי גדול, התלוי בשיתוף פעולה מוצלח ופתוח בין שני הצדדים. על מנת שנצליח כולנו למצות את הפוטנציאל הכלכלי של הסכם שלום זה, אנו מחויבים לנהל אסטרטגיית עסקים נבונה, שקופה ולטווח ארוך עם האמירויות

אורנה הוזמן בכור 11:0419.11.20

הסכם השלום עם האמירויות פותח בפני ישראל פוטנציאל כלכלי גדול, התלוי בשיתוף פעולה מוצלח ופתוח בין שני הצדדים. כמו בכל שותפות עסקית טובה, שני הצדדים במקרה זה מביאים לשולחן תכונות משלימות: טכנולוגיה, מדע ויזמות ישראלים פוגשים באמירויות הון, משאבים, השפעה אזורית ונקודת ממשק חזקה בין מערב למזרח. ענף התחבורה הימית והנמלים, המהווים כ-98% מכלל תעבורת הסחורות בעולם, הוא דוגמא מצוינת לפוטנציאל הכלכלי הגלום בהסכם השלום. המפגש בין נמלי ישראל לבין נמלי האמירויות וחברות הספנות שלהן, מהווה נקודת מפגש כלכלית עוצמתית, המייצרת גם יתרון גיאופוליטי עבור המדינות.

 

 

 

 לצפייה בנושאי ועידת העסקים הראשונה בדובאי של כלכליסט, שתתקיים בין התאריכים 24.11-26.11 - לחצו כאן

 

בעיניי, המבחן האמיתי של כל יוזמה הוא יכולתה ליצור פירות כלכליים על פני זמן ולטובת כלל הציבור בישראל. שיתוף פעולה והשקעות הדדיות של נמלי הים של ישראל והאמירויות, נופל לתוך ההגדרה של פירות כלכליים ברי-קיימא ולטובת כלל המשק והציבור, ולכן יש לעשות הכול על מנת לתת קדימות לנושא זה.

 

אורנה הוזמן בכור יו"ר נמל אשדוד אורנה הוזמן בכור יו"ר נמל אשדוד צילום: רונן אקרמן

 

אם ניקח לדוגמא את נמל אשדוד, נראה שבימים אלה החברה משלימה את מוכנותה לפתיחת שוק התחרות. הנמל אימץ סטנדרטים של ניהול עסקי מתקדם ומבצע השקעות אדירות בהיקף של 2.4 מליארד שקל בתשתיות ופיתוח הנמל. הדירקטוריון זיהה את תחום החדשנות הטכנולוגית, כמפתח להתמודדות מוצלחת עם אתגרי העתיד, ומקדם הפעלת חממה טכנולוגית עבור חברות הזנק המפתחות פתרונות יצירתיים.

 

מהלכים אלו מהווים תשתית איתנה לשיתוף פעולה בין נמל אשדוד לבין ענקי הספנות וחברות נמלי הים באמירויות, כמו גם, פותח אפשרויות כלכליות שיש להן גם משמעות לאומית רחבה.

 

העובדה שנמלי האמירויות מהווים צומת תחבורה ימית בין מזרח למערב, תאפשר לנמל אשדוד ליהנות משיתופי פעולה עתידיים, שיקצרו את זמן אספקת הסחורות, יוזילו מוצרי צריכה ואף יביאו להרחבת הפעילות העסקית של הנמל. זו בשורה כלל משקית שתגיע לכל בית בישראל.

 

עם זאת עלינו להיות זהירים עם האופטימיות היתרה. כידוע אין ארוחות חינם. מאז פרץ השלום עם האמירויות, התפרסמו עשרות רבות של יוזמות כלכליות ועסקיות, בתחומים של מסחר, בנקאות, בטחון וטכנולוגיה, אשר מבטיחות עסקאות משמעותיות אשר יזרימו למשק "מיליארדים״.

אך על מנת שנצליח כולנו למצות את הפוטנציאל הכלכלי של הסכם שלום זה, אנו מחויבים לנהל אסטרטגיית עסקים נבונה, שקופה ולטווח ארוך עם האמירויות. איננו מכירים את תרבות עשיית העסקים שם, ומכאן שעלינו להיות צנועים, מכבדים ולעבוד בשקיפות – רק כך נוכל לבנות אמון והערכה עם הצד השני.

 

רק כך נוכל ליהנות כולנו מפירות השלום, הם ואנחנו.

 

אורנה הוזמן בכור היא יו"ר נמל אשדוד

x