סגור

מודי'ס העלתה את דירוג האשראי הבינלאומי של בססח

דירוג חברת ביטוח האשראי הועלה ל-A2 עם אופק יציב. בין הנימוקים להחלטה: הפרופיל הפיננסי החזק והביצועים היציבים של בססח לאורך תקופה ארוכה, ובייחוד בתקופת משבר הקורונה

חברת הדירוג הבינלאומית מודי'ס (Moody's) העלתה את דירוג האשראי לחברת ביטוח האשראי בססח. דירוג האשראי הבינלאומי של בססח הועלה מ- A3 ל-A2 (מקביל לדירוג A ב-S&P) עם אופק יציב.


מודי'ס הסבירה כי העלאת הדירוג משקפת את הפרופיל הפיננסי החזק ואת הביצועים היציבים של בססח לאורך תקופה ארוכה, ובייחוד בתקופת משבר כלכלי נרחב שהתפתח בעת התפרצות הקורונה. מודי'ס לא שינתה את הדירוג של בססח בשנת הקורונה.
בססח רשמה ב-2020 רווח של 22.3 מיליון שקל, ועם ההתאוששות משנת הקורונה הרוויחה ברבעון הראשון של השנה הנוכחית 12.5 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה עמד בסוף הרבעון הראשון על 222 מיליון שקל.
בססח מצויה בבעלות של חברת הביטוח הראל ושל יולר הרמס הזרה הנמצאת בבעלות חברת הביטוח הבינלאומית אליאנז. ביטוח אשראי מספק כיסוי ליצואן מפני פשיטת רגל או הפסד כתוצאה מאי קבלת תשלום מצד הלקוח בחו"ל או בארץ.

1 צפייה בגלריה
חגית ציטיאט לוין מנכ"לית בססח
חגית ציטיאט לוין מנכ"לית בססח
חגית ציטיאט לוין, מנכ"לית בססח
(צילום: מיה כרמי דרור)

במודי'ס ציינו גם את ההון האיתן של בססח שיחס הסולוונסי שלה הוא 316%, כלומר מחזיקה פי 3 מההון המינימלי הנדרש. עוד מציינים במודי'ס את הרווחיות העקבית על פני מחזורי העסקים, תיק הסיכונים המבוזר, הגמישות החיתומית הגבוהה, הקשר החזק עם מבטחי המשנה בעלי דירוגי האשראי הגבוהים, נתח השוק הגדול של החברה ותמיכת בעלי המניות.
מנכ"לית בססח חגית ציטיאט לוין אמרה: "במהלך משבר הקורונה הובילה בססח קו בלתי מתפשר לקבלת ערבויות המדינה ולשימור קווי ביטוח האשראי שהיו קיימים ערב המשבר, על מנת לאפשר לעסקים המשך סחר ומניעת מחנק אשראי. הדירוג הגבוה מאוד מאפשר לנו להרחיב את שיתופי הפעולה עם המדינה והמערכת הפיננסית, ובכך להציע מימון הון חוזר וניכיונות בעלות מופחתת לחברות".