סגור
מתחם ה1000 מתחם האלף ראשון לציון
בנייה במתחם האלף בראשון לציון (צילום: קובי קואנקס)

המעבר למתחם האלף: עובדי כאל יקבלו מענק של 1.4 משכורות

חלק מעובדי החברה צפויים לעבור לקמפוס המשרדים החדש בראשון לציון ברבעון הראשון של 2023. במסגרת הארכה בשנה של ההסכם הקיבוצי נקבע כי המענק יינתן לכלל העובדים. עוד סוכם כי זמני הארוחות לא יופחתו מהשכר

הרצון לעבוד מהבית והחוסר בעובדים מקצועיים עושים את שלהם. עובדי כאל יקבלו מענק בהיקף של 1.4 משכורת חודשית בעקבות חתימה על הסכם קיבוצי ועל רקע מעברם המתקרב למשרדים החדשים במתחם האלף בראשון לציון, כך פרסמה החברה אתמול (ה'). ההסכם הקיבוצי החדש אינו הסכם כולל שנחתם בין הוועד להנהלה, אלא הארכה של ההסכם הישן למשך שנה בלבד שבו נכללו ההטבות שניתנו לעובדים בעקבות המעבר למתחם החדש.
על פי הדו"ח הכספי של כאל, נכון לסוף 2021 העסיקה החברה 1,400 עובדים. מרבית עובדי המוקד בגבעתיים וכל עובדי המוקד הזמני בראשון לציון יעברו לקמפוס החדש, והמוקדים הנוספים באשדוד ובמודיעין עילית יישארו במקומם. המעבר ייעשה במהלך הרבעון הראשון של 2023. את המענק יקבלו כלל העובדים, ולא רק אלו שיעברו לראשון לציון.
ההטבה נקבעה במסגרת החתימה על הסכם קיבוצי מיוחד שנעשה בין הנהלת החברה, בהובלת לוי הלוי, ועד העובדים ונציגי ההסתדרות לקראת המעבר. במסגרת ההסכם נקבע גם כי זמני ההפסקה, שהופחתו עד כה משכר העובדים, יהיו מעתה על חשבון החברה. המשמעות בפועל היא כי משך יום העבודה יישאר ללא שינוי, כולל זמני הפסקה, כאשר שכרם החודשי של העובדים לא יפחת. עובדים בעלי ותק של יותר מחצי שנה יקבלו גם לראשונה מימון ארוחות וללא השתתפות עצמית.
נושאים נוספים בתנאי העסקתם של עובדי החברה ייקבעו במסגרת ההסכם הקיבוצי הכולל החדש שעליו ידונו הצדדים רק לאחר המעבר. הסכם זה יכלול את התנאים עבור פנסיה, קרן השתלמות, דמי הבראה, תוספת ביגוד ומלגות שכר לימוד לעובדים. בשל כך הוארך תוקפם של ההסכמים הקיבוציים הקיימים בשנה אחת. במסגרת הארכת תוקפם של ההסכמים הקיבוציים יהיו זכאים העובדים לתוספת שכר שנתית בשיעור של 3.1% וכן לתוספת ותק בשיעור של 0.5%.
מתחם האלף, שממוקם באזור דיונות החול ממערב לכביש איילון דרום (20), מתפרס על פני כ-1,500 דונם, וכולל זכויות לכ-1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ועוד כ-5,000 יחידות דיור. ייחודו של המתחם הוא בניסיון לשלב בין תעסוקה למגורים ולייצר עירוניות אינטנסיבית שלא עלתה יפה עד כה בראשון לציון.
עובדי כאל, חברה-בת של דיסקונט, עוברים למתחם האלף במסגרת ההחלטה של הבנק מ-2016 לעבור למתחם. פרט לדיסקונט, גם הפניקס אמורה לעבור למתחם לאחר שרכשה 117 אלף מ"ר ב-2019.