סגור

בלעדי
הפניקס מפסיקה לעבוד עם סוכנות פרופיט בשל טענות להעברת לקוחות למתחרות

החברה השנייה בגודלה בתחום הפנסיה והגמל הודיעה בסוף השבוע לסוכנות על הפסקת העבודה מולה. לפי הערכות, שווי הלקוחות שהפניקס קיבלה מפרופיט עמד על כ-10 מיליארד שקל

הפניקס הודיעה לסוכנות פרופיט כי לא תעבוד איתה יותר - החלטה שמנתקת את הקשר בין שניים מהגופים המובילים בשוק החיסכון ארוך הטווח. הפניקס היא גוף הביטוח, הגמל והפנסיה השני בגודלו עם היקף נכסים של 386 מיליארד שקל. פרופיט היא סוכנות ההפצה העצמאית הגדולה ביותר בשוק, עם היקף נכסים של יותר מ-30 מיליארד שקל.
בסוף השבוע שלחה הפניקס מכתב לסוכנות פרופיט שבו היא מודיעה לה כאמור כי אין בכוונתה להמשיך את העבודה מולה. זאת, לפי המכתב, בעקבות בחינה מחודשת של אופי פעילות פרופיט והגעה למסקנה כי פרופיט החלה להעביר לקוחות מחוץ לקופות הגמל וקרן הפנסיה של הפניקס אל המתחרות.
צעד כזה של ביטול חוזים מול סוכנויות הוא יוצא דופן בענף הגמל והפנסיה. פרופיט עבדה בשנים האחרונות עם שני גופים עיקריים – אלטשולר שחם והפניקס. על פי הערכות, היקף הנכסים שהעבירה פרופיט לידי הפניקס בשנים האחרונות מגיע ל-10 מיליארד שקל.
ההחלטה של הפניקס נעשית על רקע ההתפתחות הלא מעודדת מבחינת החברה, שאיבדה בקופות הגמל שלה לקוחות בסכום של 333 מיליון שקל מתחילת השנה. מדובר על היקף עזיבת הלקוחות מהגבוהים בענף, שני רק לקופותיה של אלטשולר שחם שאיבדה 3.5 מיליארד שקל.
מדובר בשינוי חריף במגמה, לאחר שבשנתיים האחרונות נרשמה צמיחה בנכסי הגמל של הפניקס - ב-9 מיליארד שקל ב-2021, וב-6.6 מיליארד שקל ב-2022. העלייה בהיקף הנכסים נעשתה תחת מנהל תחום החיסכון ארוך טווח הקודם דניאל כהן, שבעצמו חצה את הכביש ועבר בחודש שעבר לפרופיט. כהן מונה לתפקיד דירקטור בסוכנות, ואף עשוי להתמנות לשותף בגוף. את כהן החליף אור חרוש, שבין היתר אחראי להחלטה לסיים את ההתקשרות עם פרופיט.
פרופיט השתייכה בעבר לבית ההשקעות פסגות, שנמכר במאי 2021 לאלטשולר שחם. חודש לפני פירוק פסגות סיכמו אסף בנאי ושותפו שלומי אלברג עם קרן אייפקס, ששלטה בפסגות, על רכישת סוכנות הביטוח לפי שווי מוערך של 160 מיליון שקל.