סגור
ארנק דיגיטלי
ארנק דיגיטלי (צילום: AP)

מעדיפים לשלם בנייד: ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים זינקו פי 5.5 בחודשי הקיץ

על פי נתוני שב"א, ההוצאות באמצעות טלפונים ושעונים חכמים בחודשים יולי ואוגוסט הסתכמו בסך של 3.2 מיליארד שקל, לעומת 598 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש אוגוסט נרשמה עלייה של 13.8% בהיקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים לעומת חודש יולי

ההוצאות ברכישות באמצעות טלפונים ושעונים חכמים הסתכמו בחודשי הקיץ 2022 בסכום כולל של 3.251 מיליארד שקל, כך על פי נתוני שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) המתפרסמים היום (ה').
מדובר בזינוק של פי 5.5 בהיקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021, שבה הסתכמו ההוצאות בדרך תשלום זו ב-598.4 מיליון שקל. עוד עולה כי בחודש אוגוסט 2022 נרשמה עלייה של 13.8% בהיקף ההוצאות בארנקים דיגיטליים לעומת חודש יולי. סכום ההוצאות באוגוסט עמד על 1.731 מיליארד שקל, לעומת 1.519 מיליארד שקל ביולי.
העלייה הגדולה בהיקף ההוצאות מצביעה על אימוץ מוצלח של טכנולוגיות התשלום החדשות. אם כי יש לציין כי העלייה בהיקף התשלומים עלולה להיות מושפעת גם מהמשך יציאת המשק הישראלי ממשבר הקורונה ומעליית המחירים שחלה לעומת השנה שעברה.
עוד עולה מנתוני שב"א כי בחודש אוגוסט נמשכו גם מגמות הגידול והשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. סך ההוצאות בעסקאות באמצעות מערכת ה-EMV הגיע ל-89.3% מההוצאות בכרטיסי אשראי, והסתכם ב-34.819 מיליארד שקל מתוך סך הוצאות של 38.978 מיליארד שקל. 51.1% מההוצאות הפיזיות בכרטיסי אשראי התבצעו באמצעות עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס ועסקאות בארנקים דיגיטליים), שסכום ההוצאה בהן עמד באוגוסט על 8.776 מיליארד שקל. כמו כן נתח ההוצאות בארנקים דיגיטליים בעסקאות פיזיות (רכישות בבתי העסק עצמם) עמד בחודש אוגוסט על שיעור של 10.5%. במהלך יולי עמדו ההוצאות בעסקאות פיזיות על סכום של 17.206 מיליארד שקל.
טלי הולנברג, סמנכ"לית פיתוח עסקי, שיווק ומכירות בשב"א, מסרה: "החדירה של מערכת ה-EMV למשק הישראלי ממשיכה להתרחב ומאפשרת להכניס עולם שלם ומגוון של תשלומים מתקדמים וטכנולוגיה חדישה המאפשרים נוחות וגמישות מרבית בביצוע עסקאות הן לבתי העסק והן לצרכנים".