סגור
מנכ"ל בנק וואן זירו גל בר דעה ONE ZERO הבנק הדיגיטלי
מנכ”ל וואן זירו גל בר דעה. מעכשיו הבנק יאפשר לפתוח חשבון משותף (צילום: אביגיל עוזי)

פרשנות
וואן זירו מתקרב למגרש של הגדולים

אחרי שהודיע כי יאפשר פתיחת חשבון משותף והעלה את האפליקציה שלו לחנות האפליקציות, כעת אפשר לומר שהבנק הדיגיטלי באמת יצא לדרך. האם וואן זירו יצליח לעמוד ביעדים השאפתניים שהציב לעצמו ולטלטל את מערכת הבנקאות המקומית?

הבנק הדיגיטלי וואן זירו עשה אתמול צעד חשוב באבולוציה שלו, כשהודיע שיאפשר פתיחת חשבון משותף. עד כה אפשר הבנק הדיגיטלי פתיחת חשבון יחיד בלבד.
מדובר בצעד חשוב אם כי עדיין לא מושלם - פתיחת החשבון המשותף תתאפשר כרגע רק ללקוחות חדשים של הבנק. לקוחות קיימים יוכלו לצרף בן זוג רק במהלך השנה הבאה. ועדיין מדובר בחסם משמעותי שהוסר.
עוד נציין כי מחירון השירותים שמציע הבנק הדיגיטלי יהיה גבוה יותר בחשבון הזוגי מאשר בחשבון האישי - כך למשל בעוד חשבון יחיד משלם 49 שקלים בחודש במסלול one (מסלול עמלות מורחב ושירות ניהול כספים), בחשבון המשותף העלות תעמוד על 59 שקלים. ובמסלול המורחב יותר הכולל פעילות בני"ע, חשבון משותף ישלם 139 שקלים בחודש לעומת 119 שקלים בחשבון יחיד.
העובדה שהבנק הדיגיטלי פיתח אפשרות לפתיחת חשבון זוגי אינה טריוויאלית. מתן אפשרות לפתיחת חשבון זוגי כרוך בהשקעה טכנולוגית מורכבת בכמה תחומים בהם בזיהוי ובתהליך החיתום של הלקוחות. פתיחת חשבון משותף בבנק דיגיטלי נחשבת לאתגר מורכב. כך למשל, פפר, הבנק הדיגיטלי של בנק לאומי עדיין אינו מאפשר את האפשרות הזו עד היום.
במקביל, וואן זירו גם התחבר לאחרונה למערכת הניוד בין בנקים (מעבר בקליק), והודיע אתמול כי העלה לחנות האפליקציות את האפליקציה של וואן זירו, כך שניתן להצטרף לבנק ללא רישום מוקדם. המשמעות היא שאפשר לומר שעכשיו הבנק באמת יוצא לדרך. האם וואן זירו, שבשליטת פרופ' אמנון שעשוע, יצליח לעמוד ביעדים השאפתניים שהציב לעצמו ולטלטל את מערכת הבנקאות המקומית.
בינתיים מאז הוא נפתח לציבור הרחב לפני כשלושה חודשים הוא גייס מעל ל־25 אלף חשבונות, כאשר סכום הכספים בעו"ש ובפקדונות עומד על מעל לחצי מיליארד שקל. נתונים נחמדים להתחלה, אבל כמובן רחוקים מלשנות את המפה בישראל.
לוואן זירו מחכים לא מעט אתגרים. בפקדונות ובהלוואות הוא בולט לחיוב בריביות שהוא מציע, לעומת הממוצע בשאר הבנקים, אולם עד כה לא נרשמה נהירה של הציבור לפתוח חשבון בבנק.
לבנק גם אתגר בתחום העמלות: וואן זירו אמנם מציע מסלול עמלות בסיסי שכולל פטור מעמלות עו"ש ודמי כרטיס, אולם הוא שואף שלקוחותיו יגיעו אליו בזכות שירות ניהול הכספים שהוא מציע. אלא שהמחיר של השירות הזה אינו זול ומתחיל ב־49 שקלים לחודש (כולל רוב העמלות) - לא יהיה קל לשכנע את הלקוח הישראלי הממוצע שמשתלם לו לשלם סכום שכזה עבור השירותים.
בנוסף, הבנקים האחרים נמצאים גם כן בכוננות ספיגה, והשקיעו במנגנוני שימור הלקוחות, כך שלא ימהרו לאפשר ללקוחותיהם (בעיקר הטובים) לנטוש אותם. קל זה לא הולך להיות, ובעוד שנה נוכל כבר להעריך אם יש ביקוש לסחורה שמציע וואן זירו.