סגור

חברת הביטוח weSure הישראלית תמכור פוליסות בניו ג'רזי

אגף הבנקאות והביטוח של מדינת ניו ג'רזי הענקו את האיושר לחברה נכדה של ווישור שמרכזת את פעילות החברה בארה"ב. מדובר ברישיון MGA שדומה במהותו לסוכנות חיתום

חברת הביטוח weSure קיבלה אישור מאגף הבנקאות והביטוח של מדינת ניו ג'רזי בארה"ב למכירת פוליסות ביטוח במדינה. מניית ווישור, בשליטת אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים, פתחה את המסחר בעלייה של יותר מ-8% לשווי שוק של 450 מיליון שקל.
הרישיון הוענק על ידי אגף הבנקאות והביטוח של מדינת ניו ג'רזי לחברה נכדה, WeSure Digital Insurance services, Inc שמרכזת את פעילות החברה בארה"ב.
מדובר ברישיון MGA שדומה במהותו לסוכנות חיתום, כלומר, גוף המורשה להפצה וחיתום (בחלק מהמקרים גם לטיפול בתביעות) של מוצרי הביטוח. בהמשך ווישור צפויה לחבור לחברת ביטוח מקומית כדי לשווק את הפוליסות שלה בצורה דיגיטלית.
1 צפייה בגלריה
מימין ניצן צעיר-הרים יוחנן דנינו אמיל וינשל
מימין ניצן צעיר-הרים יוחנן דנינו אמיל וינשל
אמיל וינשל
(יח"צ)
נכון להיום הראל היא חברת הביטוח הישראלית היחידה שפועלת בישראל ובחו"ל. הראל מחזיקה בשתי חברות ביטוח זרות, Interasco היוונית ו-Turk nippon הטורקית (שתי החברות סיימו רבעון לא מוצלח עם הפסדים של 5 ו-8 מיליון שקל בהתאמה).
שאיפותיה של ווישור הן רחוקות יותר מאלו שמחזיקה הראל. כחברה דיגיטלית ווישור משווה עצמה לשאר חברות הביטוח הדיגטיליות בוול סטריט דוגמת HIPPO ,Next Insurance, Lemonade, Metromile ,Root.
החברות האמריקניות מוכרות במחזורים גדולים יותר אך הן עדיין הפסדיות. על פי דיווחי החברות לרבעון הראשון, Lemonade הפסידה ברבעון 49 מיליון דולר, Root הפסידה 100 מיליון דולר ו-Metromile הפסידה 104 מיליון דולר. בווישור מצביעים על כך שהם מצליחים להציג רווחיות לאחר פעילות של שנתיים בשוק המקומי.
הכנסות ווישור ברבעון הראשון של 2021 מפרמיות גדלו ב-113% ל-65 מיליון שקל לעומת 30 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020. הרווח הכולל של חברת הביטוח הסתכם ברבעון הראשון של 2021 ב-1.7 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-4.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020.