$
חדשות טכנולוגיה

בקרוב: ציוצי טוויטר יקבעו רייטינג של תוכניות טלוויזיה

הרשת החברתית ושירות הדירוג נילסן הודיעו על שיתוף פעולה ביניהם, במסגרתו תשפיע פעילות הגולשים באתר על ניתוחי רייטינג. המיזם יאפשר לחברות התוכן לדעת ברמת דיוק גבוהה מבעבר מה חושב הקהל על התוכניות שלהן

יוסי גורביץ 13:1818.12.12
שירות הדירוג הוותיק נילסן והנהלת טוויטר הודיעו אמש (ב') על שיתוף פעולה בתחום ניתוח הרייטינג. המיזם של השתיים, "דירוג הטלוויזיה של נילסן וטוויטר" (Nielsen Twitter TV Rating), ישתמש בכלי המדיה החברתית כדי למדוד פופלריות של תכניות טלוויזיה.
שרות הדירוג, שהפיילוט שלו יהיה זמין רק בארצות הברית, צפוי להתחיל לפעול בסתיו 2013. בשתי החברות אמרו כי הוא צפוי לספק מידע מעודכן יותר על מה שהציבור חושב על לוח המשדרים. המטרה היא להשען על עדכונים בזמן אמת ממשתמשי טוויטר, שנוהגים לחוות את דעתם על התוכניות תוך כדי שידורן.

  

יוצאים מן הקופסה

 

נילסן נשענת בעיקר על קופסאות מעקב כדוגמת ה"פיפל-מטר" - כלי שמנטר צפייה בטלוויזיה ולפיו מנותחים נתוני רייטינג. מכשירים אלה זכו לביקורת נוקבת שכן אין בכוחם לדעת עם הקהל צופה בטלוויזיה או שהיא סתם פתוחה בשעת שידור התוכנית המנוטרת. בישראל מותקנות קופסאות כאלה בכ-400 בתי אב בלבד. 

 

מדד קופסאות המעקב הפך לפחות רלוונטי משום שמשתמשים רבים נוהגים לצפות בתוכן טלוויזיוני שלא באמצעות הטלוויזיה אלא דרך מחשבים וטאבלטים. עם זאת, המידע משיתוף הפעולה החדש לא מיועד להחליף את שיטת הדירוג הישנה אלא להעשיר אותה ולספק לחברות התוכן מידע על תגובת הצופים לתוכניות שלהן.

 

ההחלטה של נילסן היא הראשונה מסוגה בארה"ב, אך לא בעולם: הבלוג TheNextWeb מציין כי באוקטובר, החליטה חברת הדירוג היפנית Video Research, השייכת לחברת Dentsu, לבדוק את תגובתו של קהל הצופים לתכניות טלוויזיה באמצעות מעקב אחרי ההתייחסות לתכניות בטוויטר. יצוין כי בסיס המשתמשים של טוויטר בארה"ב וביפן גדול משמעותית מזה שיש לו בישראל.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x