הייטק והון סיכון

קלטורה מגיעה לנאסד"ק לפי שווי של יותר ממיליארד דולר

חברת הווידאו הישראלית תנסה לגייס 100 מיליון דולר; הכנסותיה עמדו ב-2020 על 120 מיליון דולר. החברה, שהוקמה ב-2006 על ידי רון יקותיאל, מיכל צור, שי דוד וערן איתם, היא מובילה עולמית בתחום ניהול הווידיאו בארגונים ומעסיקה כ-600 עובדים, מחציתם בישראל

מאיר אורבך 07:4602.03.21

חברת הווידאו הישראלית קלטורה הגישה תשקיף להנפקה בנאסד"ק, ממנו עולה שהחברה תנסה לגייס 100 מיליון דולר לפי שווי של לפחות מיליארד דולר. הכנסות החברה הישראלית, שנוסדה ב-2006, עמדו ב-2020 על 120 מיליון דולר.

 

בכירי קלטורה בכירי קלטורה צילום: מיכה לובטון

 

קלטורה, שהוקמה ע"י רון יקותיאל, מיכל צור, שי דוד וערן איתם, היא מובילה עולמית בתחום ניהול הווידיאו בארגונים, כולל תקשורת פנימית בין מנהלים ועובדים, הדרכה, שיווק, מכירות ושירות לקוחות. לחברה מעל לאלף לקוחות, מתוכם 25 חברות ב-Fortune 100 ו-51% ממוסדות החינוך המובילים בארצות הברית.

 

החברה מעסיקה 600 עובדים, מחציתם בישראל, כולל תחום המו"פ הפועל ממשרדיה בברמת גן. לחברה משרדים גם בלונדון, ניו יורק וסינגפור, והיא מנוהלת בידי רון יקותיאל. החברה גייסה עד היום יותר מ־160 מיליון דולר ממשקיעים כגון גולדמן זקס, נוקיה, סאפ, אינטל ומיטסוי.

 

בתשקיף שפירסמה דיווחה קלטורה על הכנסות של 35 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020. ב-2019 עמדו הכנסות החברה על כ-97.3 מיליון דולר. החברה רשמה הפסד תפעולי של 8.1 מיליון דולר ב-2020, לעומת הפסד של 2.8 מיליון דולר ב-2019. לצד ההפסד התפעולי מדווחת החברה על רווח EBITDA של 4.3 מיליון דולר ב-2020 - עלייה קלה לעומת 2019. כמו כן מדווחת החברה על נתון מעניין, לפיו נרשמה ירידה של כ-1.7 מיליון דולר בהוצאות על טיסות ושיווק בגלל הקורונה.

 

קלטורה פועלת בשני תחומים מרכזיים: תחום המדיה ותחום החינוך והארגונים. מהתשקיף עולה שתחום החינוך והארגונים הוא התחום הדומיננטי מבחינת הכנסות החברה, אשר הניב לה הכנסות של כ-80.4 מיליון דולר. בתחום המדיה רשמה החברה כ-40 מיליון דולר הכנסות. הוצאות המו"פ של החברה עמדו על 29.5 מיליון דולר ב-2020 - עלייה של כ-22% לעומת 2019. בין לקוחותיה של החברה: אורקל, ברליץ, וולס פארגו, בלומברג, וודאפון ועוד.

x