$
תקשורת

משרד התקשורת דורש מ-HOT להוריד תעריפים למתחרות

לאחר שהודיעו על כוונתם לקנוס אותה ב-6 מיליון שקל, במשרד דורשים ש-HOT תפחית את התשלומים אותם היא גובה ממתחרותיה - כדי להאיץ את השימוש בשוק הסיטונאי ברשת שלה; מי שעלולה להפסיד מהמהלך ולאבד לקוחות היא בזק, לה תיווצר מתחרה ראויה בתחום

אביאור אבו 17:1024.01.21

משרד התקשורת הודיע היום (א') ל-HOT כי עליה להפחית את התשלומים אותם היא גובה ממתחרותיה, במסגרת השוק הסיטונאי באינטרנט. המשרד לא קובע מהו המחיר הנדרש, אך כותב כי הוא צריך להיות "סביר ובלתי מפלה".

 

מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין, ומנכ”לית HOT טל גרנות גולדשטיין מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין, ומנכ”לית HOT טל גרנות גולדשטיין צילומים: אלכס קולומויסקי, אוראל כהן

 

 

האכיפה של המשרד הגיעה לאחר פנייה של פרטנר, בטענה כי HOT מסכלת את יישום הוראות השוק הסיטונאי ומונעת חיבור במקטעים מסוימים ברשת שלה. המשרד אף הודיע בשבוע שעבר כי בכוונתו לקנוס את HOT בשל הערמת קשיים בשוק הסיטונאי, בכ-6 מיליון שקל. בנוסף לכך, מתחרותיה של HOT טענו לאורך הדרך כי המחיר הקמעונאי שגובה HOT מהצרכן, נמוך ביחס למחיר הסיטונאי הגבוה אותו הן משלמות לה, מה שמשאיר להן רווח זעיר עד אפסי - ובמקרים מסוימים אף שלילי.

 

כך, נוצר מצב שבזמן שלבזק כ-570 אלף לקוחות שוק סיטונאי, ל-HOT כ-40 אלף לקוחות בלבד. רוב הלקוחות מחוברים דרך פרטנר, לאחר שסלקום דיללה את עבודה מול HOT. לאחר הצעדים הנוכחיים שנוקט המשרד, פרטנר וסלקום יוכלו לשווק חבילות טריפל (אינטרנט, טלוויזיה על גבי האינטרנט וטלפוניה) בעלויות שעדיין מאפשרות יצירת רווח ובתשתית מהירה משל בזק. שכן, HOT מציעה כיום עד 500 מגה מהירות ובזק עד 200 מגה. על כן, מי שעלולה להפסיד מהמהלך ולאבד לקוחות היא בזק, לה תיווצר מתחרה ראויה. זאת, במקביל לכך שבזק גם מאבדת לקוחות לטובת תשתיות סיבים אופטיים של המתחרות.

 

מ-HOT נמסר בתגובה: "הוראות המשרד תומכות באופן מוחלט בעמדת הוט לפיה, בשונה מרשת בזק, לא קיימת ברשת הכבלים אפשרות לחיבור מקומי. ואולם פתוחה הדרך בפני ספקיות השירות להתחבר לרכיב האגרגיטיבי במוקדי החברה, ואנחנו מזמינים אותן לעשות כן".

x