$
חדשות טכנולוגיה

וואוי הסינית מפתחת כבישים חכמים שיוכלו לתקשר עם רכבים אוטונומיים

אתר מבחן באורך 4 ק"מ הוקם בסין לצורך בדיקת מערכת נסיעת אוטובוסים אוטונומיים על כבישים חכמים המצויידים ברמזורים, תמרורים, חיישנים, מצלמות ומכ"מים המעבירים את המידע מהכביש לאוטובוסים ובחזרה

חדשות חוץ 12:5214.01.21
בסין נפתח אתר מבחן באורך 4 ק"מ לבדיקת אוטובוסים אוטונומיים, שנוסעים הלוך ושוב, עוצרים בתחנות, מתחמקים ממכשולים, מאיצים ומאיטים, כל זה בהתבסס על נתונים שהם מקבלים מהסביבה. הכבישים, הרמזורים והתמרורים מצויידים בחיישנים, מצלמות ומכ"מים שמעבירים את המידע לאוטובוסים.  

 

האתר, בעיר וושי במחוז ג'יאנגסו, משמש את וואווי הסינית והשותפות שלה, כחלק מהפרויקט הלאומי הראשון בסין לכלי רב חכמים ומקושרים. הממשלה מעוניינת להפוך את התנועה בכבישים לחלקה ובטוחה יותר, תוך נתינת עדיפות לחברות כמו וואווי, שיספקו עבורה את התשתיות.

 

"נהיגה אוטונומית היא טרנד שקשה לעמוד בפניו, אך סתם הרכב אחד על הכביש לא יכול לעשות זאת", אומר ג'יאנג וונגצ'נג, נשיא חטיבת המידע והתקשורת של וואווי. "הפתרון היחיד הוא לקבל עוד נתונים מהכבישים עצמם".

מכוניות אוטונומיות מכוניות אוטונומיות צילום: שאטרסטוק

 

האוטובוסים שמשתתפים בפרויקט נקראים X-Bus והם מחוברים לרשת השולטת בתחבורה, רואה ומחליטה כל מה שקורה בשאר האתר. התקשורת עם האוטוביסים היא דו צדדית: האוטובוס מעביר כל הזמן נתונים לרשת, ויכול להעביר גם בקשות להחליף את הרמזור לירוק כך שיוכל לעמוד בלוח זמני הנסיעה שלו. על אף שהאוטובוסים נחשבים אוטונומיים לחלוטין נמצאים בהם נהגים אנושיים שיושבים מאחורי ההגה ובכוננות להשתלט על המצב בעת הצורך.

 

וואווי, שספגה מכה לאחר שהוכנסה לרשימה השחורה בארה"ב בטענה שהיא מהווה סכנה לביטחון הלאומי, מחפשת תחומים חדשים לצמיחה, ביניהם התחבורה האוטונומית. במקום לייצר מכונית חכמה משל עצמם – בוואווי רוצים לספק את ציוד התקשורת והתוכנה הנחוצים לייצר את מהפכת הרכבים החכמים על הכביש.

 

על אף שיעברו עוד שנים עד שיהיה שימוש רחב היקף במערכות מסוג זה, חברות הטכנולוגיה ברחבי העולם מתקדמות במאמצים להשיק רכב אוטונומי משלהן. כך למשל זוקס (Zoox) של אמזון כבר קיבל בספטמבר את האישור לבצע נסיעות מבחן בכבישים ציבוריים בלי להזדקק לנהג ביטחון ודיווחים לא רשמיים טענו כי אפל מתכוונים להשיק ב-2024 מכונית אוטונומית, מה שהוביל לזינוק במניית בחודש שעבר. חברות אלו מצטרפות לאלפבית הוותיקה שבתחום שכבר מסיעה מכוניות אוטונומיות בכבישי ארה"ב והמכוניות האוטונומיות של ענקית מנועי החיפוש באיידו, כבר נמצאות על הכבישים בפרברים של בייג'ינג.

 

בנוסף לענקיות הטכנולוגיה, חברות סטארפ-אפ כמו הוריזון רובוטיקס ושנגחאי ווסטוול לאב אינפורמיישן טכנולוג'י, בודקות טכנולוגיות לנהיגה ללא נהג בעזרת מעבדים המשתמשים בבינה מלאכותית ואלגוריתמים.

 

מטה וואווי מטה וואווי צילום: רויטרס

 

סין, המהווה את שוק המכוניות הגדול בעולם, מעוניינת שמכוניות חכמות עם רמה מסוימת של אוטונומיות, יהוו מעל 50% ממכירות המכוניות החדשות עד 2025, כך לפי מפת הדרכים שהוצגה בנובמבר. התכנית מדגישה גם את הצורך בתשתיות שיאפשרו למכוניות להתחבר לאינטרנט ואחת לשנייה.

 

בימים אלו ההתמקדות של החברות היא בהגברת הבטיחות. כיום, בכל שמונה דקות מת בסין אדם בתאונת דרכים. המטרה של וואווי היא שהטכנולוגיה תספק נתונים מדוייקים ובזמן אמת לכלי רכב, לנהגים, להולכי רגל ולאחרים המשתמשים בכבישים על התנועה, מזג האוויר וסכנות פוטנציאליות. "הכבישים אמורים לשרת את כלי הרכב שנוסעים עליהם", הוסיף ג'יאנג מוואווי, "עליהם לספק מידע רב יותר כדי להעניק תמיכה טובה יותר לנהגים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x