חדשות טכנולוגיה

טלגרם תחל לגבות תשלום על סטיקרים ולהציג פרסומות

פאוול דורוב, מייסד אפליקציית המסרים הפופולרית, שהגיעה לכ-500 מיליון משתמשים, הודיע כי בכוונת החברה להתחיל לייצר רווחים מהשירותים שלה כדי לאפשר לה להמשיך לפעול

שירות כלכליסט 15:2323.12.20

אפליקציית המסרים טלגרם הגיעה ל-500 מיליון משתמשים ומתכננת להתחיל לייצר רווחים בשנת 2021 כדי לשמור על עסקיה בחיים, כך אמר היום (ד') מייסד החברה פאוול דורוב.  

 

בהודעה שפרסם אמר דורוב כי הוא מחפש דרכים חדשות לייצר רווח מהשירות המצליח לאחר שהוא תמך בו כלכלית בשבע השנים שחלפו. "פרויקט בגודל שלנו צריך לפחות כמה מאות מיליוני דולרים כל שנה כדי להמשיך לפעול".

 

השירות מתכנן להשיק פלטפורמת פרסומות עבור הערוצים הציבוריים באפליקציה שלטענת דורוב יהיו "ידידותיות למשתמש, יכבדו את הפרטיות של העוקבים ויאפשרו לכסות את העלויות של החברה, זאת במידה ונצליח לייצר רווח מהערוצים הציבוריים דרך פלטפורמת הפרסומות שלנו", כתב.

 

דרך נוספת בה טלגרם תוכל להפיק רווח מהשירות שלה היא באמצעות הצעת שירותי פרימיום כמו מכירת סטיקרים בתשלום. דורוב הבהיר כי היוצרים שיעצבו את הסטיקרים החדשים יחלקו עם החברה את הרווחים. "אנחנו רוצים שמיליונים של יוצרי סטירקים בטלגרם ועסקים קטנים ירוויחו ובמקביל יעשירו את חווית המשתמש שלנו", כתב.

 

 

טלגרם טלגרם

 

בעבר קיוו שבטלגרם להפיק את הרווחים מהאפליקציה באמצעות שילוב מטבע בלוקצ'יין של החברה, אך לאחר מספר עיכובים ובעיות רגולטוריות, טלגרם הודיעה במאי שהחליטה לנטוש את הפרויקט. עבור אותו פרויקט גייסה טלגרם, שבסיסה בדובאי, 1.7 מיליארד דולר ממשקיעים ב-2018. לאחר שהפרויקט נסגר, טלגרם הציעה להחזיר למשקיעים 1.2 מיליארד דולר.

 

הבחירה במהלך המשלב פרסומות באפליקציה הינו טבעי לטלגרם לטענת דורוב מכיוון שהיא הפכה לאחרונה בעצמה למעין רשת חברתית. "הערוצים הציבוריים שלנו צוברים מיליוני עוקבים והפכו למתחרים בפידים של הרשתות החברתיות הגדולות - טוויטר ופייסבוק. ברשתות אלו הבעלים של הערוצים מציגים פרסומות כדי להרוויח כסף ואף נעזרים בגורמי צד שלישי כדי למקד את הפרסום לקהל הרלוונטי. הפרסומות שלהם נראות כמו הודעות רגילות, והן בד"כ חודרניות ומעיקות. אנו שואפים לעשות זאת אחרת". 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x