$
חדשות טכנולוגיה

אחרי פייסבוק תביעה גם נגד גוגל בארה"ב: עושה שימוש מונופוליסטי בפרסום אונליין

מתקפת התביעות של הממשל ומדינות בארה״ב נגד ענקיות ההייטק נמשכת - היום הגישה טקסס, יחד עם עוד 9 מדינות, תביעה נגד גוגל על הפרת חוק ההגבלים בדרך המונופוליסטית בה היא פועלת בתחום הפרסום הדיגיטלי, שהוא מקור ההכנסה העיקרי של החברה

שירות כלכליסט 22:1516.12.20
לאחר התביעה נגד פייסבוק, מגיע תורה של גוגל: שורה של מדינות בארה"ב מתכננות להגיש תביעה נגד גוגל בטענה כי היא עושה שימוש בניגוד לחוק בכוח המונופוליסטי שלה. הטענה מתייחסת לשימוש בטכנולוגיה של גוגל שבבעלות אלפבית להצגת פרסומות באונליין. על התביעה המתוכננת הודיע היום התובע הכללי של טקסס.

 

התביעה צפויה להחריף את הביקורת שמופנית מזה זמן נגד גוגל בארה"ב ואף מחוץ לגבולותיה. רגולטורים בארה"ב ובאירופה תוקפים את העוצמה והתפקיד של גוגל, אמזון, פייסבוק ואפל בכלכלה המודרנית, ואת השפעתן האדירה על ההתנהלות של הפרט, החל מאיך שהוא מבצע את הקניות שלו, דרך הבידור שהוא צורך ועד השליטה באינפורמציה שהוא נחשף אליה.

 

 

 

 

מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי צילום: בלומברג

 

גוגל לא הגיבה בשלב זה להחלטה על הגשת התביעה.

 

בשבוע שעבר, רשות הסחר האמריקאית (Federal Trade Commission) ומעל 40 תובעים מרכזיים במדינות שונות הגישו תביעה נגד פייסבוק, גם כן בטענה של שימוש בכוח המונופוליסטי שלה.

 

התביעה נגד פייסבוק מתמקדת ברכישות שביצעה שנועדו לפי התביעה לפגוע בתחרות – ובאופן ספציפי הרכישות של ווטסאפ ואינסטרגם. במקרה זה דורשים התובעים פירוקה של פייסבוק מנכסים אלה.

 

אחת השאלות המעניינות שעל הפרק בשלב זה, מעבר לתביעות האמורות, היא האם צפויות בקרוב תביעות דומות בטענה למונופול ופגיעה נגד אפל ואמזון – בימים אלה נערכת חקירה פדרלית בעניינן של שתי החברות הללו, שגם היא מתמקדת בנושא הפגיעה בתחרות.

x