$
הייטק והון סיכון

בזכות הקורונה: ביזאבו מגייסת 138 מיליון דולר עבור טכנולוגיה לכנסים וירטואליים

חברת הסטארט-אפ שפיתחה טכנולוגיה לכנסים פיזיים החליטה לשנות כיוון בעקבות משבר הקורונה ולהשקיע את משאביה בהתאמת הטכנולוגיה לכנסים היברידים ווירטואליים. מייסדי החברה ועובדים וותיקים יקבלו מיליוני דולרים עבור מניותיהם במכירת מניות למשקיעים החדשים

מאיר אורבך 13:0002.12.20

חברת הסטארט-אפ הישראלית ביזאבו (Bizzabo) הודיעה היום (ד') על גיוס 138 מיליון דולר בסבב E. את ההשקעה מובילה קרן Insight Partners ומשתתפות קרן Viola Growth, קרן Next47 של סימנס וקרן OurCrowd. השקעה כוללת מרכיב של סקנדרי (רכישת בעלי מניות קיימים בחברה). ביזאבו סירבה לפרט מה היקפו אבל ציינה שגם משקיעים ותיקים ועובדים ותיקים בחברה יוכלו להשתתף במכירה, לצד מייסדי החברה. החברה לא ציינה את מספר העובדים שיוכלו לממש מניות בהליך. בחברה מציינים גם שאחת הסיבות להיקף הגיוס הגדול הוא הרצון של משקיעים ועובדים רבים לקחת בו חלק.

 

 

 

ביזאבו פיתחה במקור טכנולוגיה המסייעת לקיום כנסים פיזיים. בעקבות משבר הקורונה החליטה החברה להשקיע את משאביה בהתאמת הטכנולוגיה לכנסים וירטואליים ומספקת בין היתר חוויות אינטגרטיביות - נטוורקינג, וחוויות שמבוססות על מעורבות הקהל, המשלבות אלמנטים בין הקהל הפיזי במקום לבין הקהל שנמצא בבית. הטכנולוגיה משמשת היום חברות ענק כמו פורבס, בלומברג, אמזון, סיילספורס, סימנס ועוד. לדברי החברה, ההשקעה תשמש אותה להמשיך בהתרחבות הגלובלית.

 

 

החברה נוסדה בשנת 2012 על ידי בועז כץ, אלון אלרואי וערן בן-שושן (המנכ"ל), שהחלו את דרכם המשותפת במסגרת תכנית Zell ליזמות במרכז הבינתחומי. הכנסות החברה צמחו בלמעלה מ-100% בשנה האחרונה. כספי ההשקעה ישמשו אותה לפתיחת שני משרדים נוספים באירופה ולהגדלה משמעותית של צוותי הפיתוח, המוצר, והמכירות.
מייסדי ביזאבו: בועז כץ, ערן בן-שושן ואלון אלרואי מייסדי ביזאבו: בועז כץ, ערן בן-שושן ואלון אלרואי צילום: Bizzabo

 

החברה לא ציינה את השווי לפיו נערך הסבב הנוכחי, אבל אחד ממייסדיה, אלון אלרואי, אמר ל"כלכליסט": "אנחנו עדיין לא יוניקורן אך השווי שלנו עלה משמעותית מהסבב הקודם. אלרואי הוסיף: "בחודש מרץ הורדנו את כמות העובדים ל-110 והיום יש בחברה 175 עובדים, בכוונתנו לגייס 100 עובדים נוספים, מתוכם 50 בישראל".

 

הגיוס מגיע כשנה וחצי לאחר סבב הגיוס האחרון, שהיה בהיקף של 27 מיליון דולר. "במרץ 2020 ראינו שתעשיית הכנסים קורסת, כל יום התבטל כנס ורבים רצו את כספם בחזרה. נאלצנו להיפרד מ-25% מעובדי החברה ולהיערך לימים מאתגרים״ מספר אלרואי. החלטנו שאנחנו לא יכולים לחכות והחלטנולהמציא עצמנו מחדש בכנסים הווירטואליים. בחודשי אפריל ומאי התחלנו לאגור ביקושים,החזרנו את העובדים שנפרדנו מהם וסיכמנו את הרבעון השני של השנה עם הכנסות הכי טובות שהיו לנו. היה ברור לנו שתעשיית האירועים המקוונים פורחתובנינו פלטפורמה עם פתרון מקצה לקצה".

 

"אנחנו מאמינים עדיין במפגש פנים אל פנים וברור לנו שהעולם רוצה לחזור לזה אבל לא יכולנולהתעלם ממה שקורה לנגד ענינו עם צמיחה של האירועים ההיברידיים. דיברנו עם אינסייט כבר לפני המגיפה ושמרנו על קשר עמם.. בקיץ הבנו שזה סבב גיוס משמעותי אבל לא חשבנו שיהיה כהגדול.ראינו שיש עניין בעולם שלנו ורצינו לגייס סכום שיאפשר לנו להיות מובילי שוק בקטגוריה חדשה תוך ניסיון להכניס חדשנות לעולם טכנולוגי", אומר אלרואי.

 

צוות ביזאבו צוות ביזאבו צילום: Bizzabo

 

״הקורונה שינתה לבלי הכר את תעשיית האירועים המקצועיים״, מסר מאט גאטו, שותף מנהל בקרן Insight Partners, שיצטרף לדירקטוריון המנהלים של החברה. ״הצמיחה המרשימה של ביזאבו החלה עוד לפני פרוץ המגפה והתגברה במהלכה כאשר השיקו את הפתרון הוירטואלי שלהם".

 

״חווינו ביקוש יוצא דופן לשימוש בפלטפורמה שלנו בשנה האחרונה״, מוסיף ערן בן-שושן. "ניתן להצביע על גידול של למעלה מ-65% בכמות האירועים שהופקו באמצעות הפלטפורמה שלנו בהשוואה לשנה הקודמת. בנוסף, מספר המשתתפים שנרשמו לאותם אירועים דרך ביזאבוגדל בכ-500%. השימוש בפלטפורמה גדל פי 150 מהשנה הקודמת. עם ההיערכות העולמית לקבלת החיסונים לוירוס הקורונה, אנו צופים צמיחה משמעותית אף יותר עם חזרתם של האירועים הפיזיים ותחילתם של האירועים ההברידיים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x