$
אינטרנט

גם יוטיוב רוצה לשכוח את 2020: לא תפרסם את סרטון סיכום השנה המסורתי

ענקית הסטרימינג מכירה בכך שהשנה החולפת הייתה חריגה באופיה וקשה לרבים ולכן החליטה שלא לסכם אותה בסרטון הלהיטים המסורתי, זאת למרות שהמגפה הביאה גם לעלייה משמעותית במספר המשתמשים שלה

שירות כלכליסט 12:4115.11.20
יוטיוב יודעת היטב כמה כולנו רוצים לשכוח את 2020, וזה נכון גם לגביה. ענקית הסטרימינג הודיעה השבוע כי לא תפרסם השנה את סרטון ה-Rewind המסורתי שלה, שמהווה מסורת כבר עשור, ומכיל תזכורות מסרטונים ויראליים ויוצרים פופולריים של השירות מהשנה החולפת.  

 

"2020 הייתה שונה, וזה לא מרגיש נכון להתנהג כאילו זה לא כך. אז אנחנו לוקחים הפסקה השנה," הודיעה החברה. ההחלטה מגיעה למרות שהשנה החולפת הייתה דווקא טובה ליוטיוב שבבעלות אלפבית – עם כמות כניסות וצפיות אסטרונומית הודות להנחיות מגבלות התנועה והסגרים הגלובליים.

 

בחודש שעבר דיווחה יוטיוב שמספר המשתמשים הרשומים שלה בתשלום חודשי עלה ל-30 מיליון, לעומת 20 מיליון בשנה שעברה. אך היא גם מצאה את עצמה תחת אש צולבת יחד עם חברות מדיה חברתית אחרות, עקב תפקידן בהפצת מידע שקרי במהלך שנת הבחירות בארה"ב.
יוטיוב יוטיוב צילום: משאטרסטוק

 

בעבר סרטון Rewind של יוטיוב אף הצליח לסבך את החברה. סרטון הסיכום שהכינה לשנת 2018 ספג ביקורת והפך במהירות לסרטון הכי שנוא בהיסטוריה של האתר, עם 18 מיליון הצבעות Dislike. בין היתר הותקפה החברה ע"י יוצרים כיוון שכללה בסרטון ידועני מיינסטרים כמו וויל סמית', ובכך פנתה לטענתם יותר למפרסמים מאשר לצופים ויוצרים.

 

בשנה שעברה כללה יוטיוב בסרטון את הרגעים הגדולים ביותר באתר מהשנה החולפת, כולל את הכוכב השנוי במחלוקת שלה PewDiePie. אך השנה נראה שיוטיוב מכירה בכך שלמרות שזו הייתה שנה מלאה בחדשות, הסיכום שלה בסרטון בודד הוא משימה שיהיה קשה לעמוד בה, בין היתר כיוון שהייתה קשה מאוד לרבים. בדברים שפרסמה היא הודתה ליוצרים על כך שעדיין מצאו דרכים לגרום לאנשים לצחוק, ולעזור להם להתמודד עם השנה החולפת ואתגריה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x