$
חדשות טכנולוגיה

בלעדי לכלכליסט

סנאפצ'ט רוכשת את Voca.ai הישראלית ב־70 מיליון דולר

החברה שהוקמה ב־2017 וגייסה עד כה כ־6 מיליון דולר בלבד, פיתחה טכנולוגיה שעוסקת בנציגי שירות וירטואליים מבוססי בינה מלאכותית, שהלקוח כלל אינו יודע כי הוא מדבר עם בוט. 35 עובדיה ישתלבו בפעילות של סנאפ, בעלת סנאפצ'ט

מאיר אורבך 06:4911.11.20

סנאפ האמריקאית, חברת האם של הרשת החברתית סנאפצ'ט, רוכשת את חברת Voca.ai הישראלית. ל"כלכליסט" נודע כי סכום הרכישה של Voca עומד על כ־70 מיליון דולר, לאחר שעד כה היא גייסה 6 מיליון דולר בלבד. בין המשקיעים בה נמצאים קבוצת ההשקעות האסטרטגית של אמריקן אקספרס, Lool Ventures, Flint Capital ו-Group11. החברה מעסיקה כ־35 עובדים שישתלבו בסנאפ.

 

 

 

Voca הוקמה ב־2017 על ידי ד"ר אלן בקר, ועינב איתמר. הגיוס המשמעותי האחרון שלה היה ב־2019 אז השקיעה בחברה קרן ההשקעות של ענקית כרטיסי האשראי האמריקאית אמריקן אקספרס. Voca היתה בין היתר חברה במאיצים של ענק הפיננסים סיטי וחברת כרטיסי האשראי מאסטרקרד.

 

למעלה: מייסדי Voca.il (מימין) דני רוחמן, ד"ר אלן בקר ועינב איתמר למעלה: מייסדי Voca.il (מימין) דני רוחמן, ד"ר אלן בקר ועינב איתמר צילום: גיא דביר

 

לדבר עם נציג שהוא בוט

 

Voca פיתחה טכנולוגיה שמבקשת לשנות את עולם נציגי השירות באמצעות פיתוח סוכנים וירטואליים מבוססי בינה מלאכותית המכונים Voca, המשלבים את היכולות של סוכנים אנושיים עם פיתוחים מתקדמים בתחום הבינה המלאכותית, במטרה לשנות את האופן שבו עסקים מתקשרים עם הלקוחות שלהם. בעוד שחברות דומות בתחום משתמשות בטכנולוגיה הממירה דיבור לטקסט, ורק אז מעבדת את הטקסט כדי לתקשר עם לקוחות, Voca.ai פיתחה טכנולוגיה בשם Speech To Intent המאפשרת יצירת שיחה דו כיוונית מבוססת כוונה שנשמעת אנושית לחלוטין. בכל שיחה עם לקוח, הסוכנים הווירטואליים של Voca יודעים להתאים את הקול, השפה, המבטא וטון הדיבור, וגם את תגובותיהם, ובכך לספק ללקוחות שירות אנושי, נעים ויעיל מבלי שהמשוחח יידע שהוא משוחח עם בוט.

 

בשיחה עם "כלכליסט" באת הגיוס של אמריקן אקספרס, אמר עינב איתמר, מנכ"ל Voca.ai: "יותר ויותר עסקים משתמשים בסוכנים וירטואליים במרכזי השירות שלהם, ובעוד שהצרכנים הפכו פתוחים יותר לאינטראקציה עם AI, הם בסופו של דבר רוצים להרגיש שהם מדברים עם מישהו שמבין את הצרכים שלהם. ההשקעה מאמריקן אקספרס ונצ'רס תקדם את החזון שלנו לשיפור חווית משתמש באמצעות הסוכנים הוירטואליים הידידותיים למשתמש והאמפתיים של Voca".

 

מה מחפשת סנאפ ב־Voca

 

לעתים רכישה של חברות אינה נעשת בגלל מה שעושה החברה כעת, אלא בעיקר בגלל מה שניתן לעשות עם הטכנולוגיה שלה. טכנולוגיית השיחות של החברה הישראלית יכולה לפתוח לסנאפ שווקים חדשים, ובעיקר להעניק לה דריסת רגל באפיקים חדשים בעולם העיסקי. כיום סנאפצ'ט היא רשת חברתית שנמצאת בשימוש מוגבר בקרב הצעירים, ופחות בשימוש עיסקי בקרב הקהל המבוגר יותר. יישום הפתרונות של Voca יכול לאפשר לסנאפ לפתוח דלת לעולם העיסקי, בדומה למה שעושה כיום וואטסאפ שבונה מודל עיסקי סביב הפעילות שלה מול עסקים. הכניסה של סנאפ לפעילות מחוץ לעולם הצעירים, יכולה להוות עבורה מקור הכנסה נוסף מעבר לעולם הפרסום בו היא פעילה כיום.

 

סנאפ דיווחה לאחרונה על דו"חות טובים. החברה האם של סנאפצ'ט מסרה על 249 מיליון משתמשים יומיים פעילים ברבעון השלישי של 2020, תוספת של 11 מיליון משתמשים בהשוואה לרבעון השני השנה. הכנסות החברה זינקו ל־679 מיליון דולר בהשוואה ל־446 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

מייסדי סנאפ סנאפצ'ט משמאל אוון שפיגל ורוברט (בובי) מרפי מייסדי סנאפ סנאפצ'ט משמאל אוון שפיגל ורוברט (בובי) מרפי צילום: גטי אימג'ס

 

סנאפצ'ט היא אחת האפליקציות הפופולאריות בארה"ב, והיא מתמקדת בצעירים ונוער. על רקע הבחירות בארה"ב, בחודשים האחרונים החברה צינזרה חלק מההודעות שפרסם הנשיא דונלד טראמפ ברשת, בטענה כי יש חשד שהן אינן נכונות.

 

לא הרומן הראשון עם ישראל

 

הרשת החברתית סנאפצ'ט נוסדה ב־2011 על ידי בובי מרפי ואוון שפיגל, ומתבססת על העברת תמונות וקטעי וידיאו שנמחקים זמן קצר לאחר מכן.

 

הרכישה הנוכחית אינה הראשונה שלה בשוק הישראלי. ב־2016 רכשה סנאפ את חברת סימאג'ן מדיה (Cimagine Media) מכפר יהושע, שפיתחה מערכת של מציאות רבודה. העסקה עמדה על כמה עשרות מליוני דולרים. בעקבות אותה רכישה של סימאגן מדיה, הקימה סנאפ מרכז פיתוח בישראל.

x