$
חדשות טכנולוגיה

על אף המתקפה של טראמפ: טיקטוק ממשיכה להתרחב

אפליקציית סרטוני הוידאו הפופולרית חוברת לשופיפיי ותסייע לבעלי עסקים בייצור מודעות ברשת. השת"פ יאפשר למשתמשי טיקטוק להקיש על מודעה ברשת החברתית ולרכוש את המוצרים דרך שופיפיי

שירות כלכליסט 13:2928.10.20
אפליקציית הסרטונים הפופולרית שבבעלות בייטדאנס הסינית הודיעה על שיתוף פעולה עם פלטפורמת הקמעונאות המקוונת שופיפיי (Shopify), שתסייע לבעלי החנויות ליצור סרטוני פרסומת לקידום המוצרים שלהם ברשת, כך לפי דיווח ברשת BBC.

 

לפי דובר טיקטוק, החברה מתכוונת גם לגייס 3,000 מהנדסים חדשים בשלוש השנים הבאות. המנדסים יועסקו בעיקר באירופה, קנדה, ארה"ב וסינגפור "ויתמכו בצמיחה העולמית המהירה שלנו", הדגיש. כיום מעסיקה החברה בסביבות אלף מהנדסים מחוץ לסין, כמחציתם ממוקמים בקליפורניה.

 

תכניות ההתרחבות של החברה מתפרסמות בעוד שהאפליקציה הסינית נאלצת בימים אלה למכור את הפעילות שלה בארה"ב, זאת לאחר שהואשמה על ידי הממשל כמהווה איום לביטחון הלאומי, בטענה שהמידע האישי של המשתמשים מועבר לידי הממשלה הסינית. בייטדאנס, החברה האם של טיקטוק מכחישה את ההאשמות.

 

טיקטוק בארה"ב טיקטוק בארה"ב צילום: רויטרס

 

באוגוסט חתם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על צו המחייב את החברה הסינית למכור את הפעילות שלה בארה"ב, אך בבייטדאנס ערערו על הצו בבית המשפט. במקביל, התגבשה עסקה למכירת הפעילות לוולמארט ואורקל והתנאים שלה נבחנים בשלב זה על ידי הרגולטורים. לוולמארט עצמה כבר יש שיתוף פעולה עם שופיפיי מאז יוני.

 

על אף חוסר הוודאות סביב מצבה בארה"ב בחברה ממשיכים לקדם את התכניות להרחבת כוח האדם וכניסה לתחום המסחר המקוון. בלייק צ'נדלי, סגן נשיא בטיקטוק לפתרונות עסקיים, אמר כי השותפות עם שופיפיי תעזור לסוחרים "להגיע לקהלים חדשים ולהעלות את המכירות בטיקטוק".

 

בשופיפיי אישרו כי ישתפו פעולה בארה"ב עם טיקטוק כדי לאפשר לבעלי העסקים באתר ליצור סרטוני פרסומת. לפי שופיפיי, השותפות תאפשר למיליון הסוחרים שלה למכור מוצרים באמצעות "סרטוני פרסומות של מוצרים למכירה". פירוש הדבר כי המשתמשים של טיקטוק יוכלו ללחוץ על המודעה כדי לרכוש את המוצרים דרך שופיפיי. היוזמה תצא לדרך בתחילה בארה"ב, שם יש לאפליקציה הסינית בסביבות 100 מיליון משתמשים. אם הכל ילך כשורה, התכנית היא להרחיב את השירות לאירופה ודרום מזרח אסיה בתחילת השנה הבאה.

 

שופיפיי היא אחת המרוויחות הגדולות מהזינוק השנה במסחר המקוון על רקע התפרצות מגיפת הקורונה. שווי מניית החברה כמעט ושילש עצמו מאז אמצע מרץ, כך ששוווי השוק שלה עומד כעת על יותר מ-125 מיליארד דולר. החברה תפרסם ביום חמישי את תוצאות הרבעון, שלפי ההערכות יעמדו על הכנסות של מעל 650 מיליון דולר, עלייה של 67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x