שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

אדאסקיי הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר

החברה משלבת חיישן תרמי עם אינטליגנציה מלאכותית ברכבים מתקדמים ובמצלמות שמסוגל להתריע על הולכי רגל בכביש וגם למדוד חום בכניסה למבנים עבור מספר אנשים במקביל. עד כה גייסה החברה 55 מיליון דולר

מאיר אורבך 08:0022.10.20
חברת אדאסקיי (Adasky) הישראלית, המפתחת ומייצרת מערכות המשלבות חיישן ראייה תרמי מתקדם ואינטליגנציה מלאכותית לתחום התחבורה, מודיעה היום (ה') על גיוס של 15 מיליון דולר בסבב B של החברה. את הגיוס מובילות המשקיעות הקיימות בחברה, בהן תאגיד KYOCERA היפני ויצרנית חלקי הרכב הדרום קוריאנית Sungwoo Hitech. עד כה גייסה החברה 55 מיליון דולר. בגיוס הקודם ב-2018 גייסה 20 מיליון דולר.  

 

אדאסקיי הוקמה ב-2015 בידי יוצאי רפאל אבי כץ ויעקב דגן, מדענים בכירים בתחום ההדמייה התרמית. היא מעסיקה כ-70 עובדים, מרביתם ביקנעם. מנכ"ל החברה הוא תא"ל (מיל') יעקב שהרבני, ששירת בתפקידי פיקוד ומטה בכירים בחיל האוויר.

 

החברה מפתחת ומייצרת פתרונות המבוססים על טכנולוגיה הפועלת בתחום אורך גל שונה מאורכי הגל שהעין האנושית ומצלמת יום רואה. כל גוף בטבע פולט קרינת חום שונה, והטכנולוגיה של החברה רגישהינויים אלו וומייצרת בעזרתם תמונה תרמית מדויקת של הסביבה. המערכות של אדאסקיי אינן זקוקות למקור אנרגיה חיצוני ואינן תלויות בתנאי התאורה או מזג האוויר.

 

חיישן ראייה תרמי של אדאסקיי חיישן ראייה תרמי של אדאסקיי צילום: AdaSky

 

הולכי הרגל ובעלי חיים, שנמצאים ברמת סיכון גבוהה יותר בכבישים ניתנים לזיהוי ממרחק רב על ידי הטכנולוגיה של אדאסקייבאמצעות חום גופם שבולט במיוחד בזיהוי התרמי. להבדיל, מצלמה רגילה או רדאר מוגבלים מאד בזיהוי אובייקטים חיים.

 

היכולת להבין את תנאי הדרך בכל עת, חשובה לנהגים האנושיים שסומכים על המערכות האוטומטיות שלהם שפועלות בלילה ובמזג אוויר משתנה וחשובה אף יותר ובהרכבים האוטונומיים, בהם הרכב מקבל את כל ההחלטות באמצעות הסנסורים המותקנים עליו.

 

חיישן ראייה תרמי של אדאסקיי חיישן ראייה תרמי של אדאסקיי צילום: AdaSky

 

לדברי החברה, מערכת ה-VIPER שלה, מסייעת לשפר את טכנולוגיות העזר הקיימות ברכבים החדשים הנמכרים כיום, כמו בלימת חירום ובקרת שיוט. בחברה אומרים כי בעתיד המערכת תשמש להגברת הבטיחות של רכבים אוטונומיים. החברה אף חתמה על הסכם מסחרי עם יצרנית רכבים מהדור החדש (L4) שאת שמה לא ניתן לחשוף בשלב זה ומנהלת מו״מ מול מספר לקוחות נוספים.

 

אדאסקיי פיתחה גם מערכת בשם Sharp Vision המיועדת לתשתיות ערים חכמות ומותקנת בצמתים או דרכים עם טווח ראייה מוגבל לנהגים וומתריעה על סכנות, לדוגמה, כאשר רכב נתקע על פסי רכבת, או אדם החוצה צומת שלא בהתאם להנחיות.

 

לאחרונה, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה פיתחה אדאסקיי גם את VIPER R, מערכת שמודדת חום הגוף של מספר אנשים בו זמנית בטווח של עד 10 מטרים באמצעות מצלמה.
מנכ"ל אדאסקיי יעקב שהרבני מנכ"ל אדאסקיי יעקב שהרבני צילום: AdaSky

 

יעקב שהרבני מנכ"ל אדאסקיי מסר: "אנו חווים התעניינות רבה בכל העולם, ומתכוונים להמשיך בצמיחה ובהתפתחות של החברה. בכוונתנו לגייס בזמן הקרוב כסף ממשקיעים נוספים, זאת לצד הגידול הצפוי בעובדים ומהנדסים רבים, בעדיפות מהפריפריה ומהצפון, ובכוונתנו גם להקים מפעל ייצור משוכלל וייחודי מסוגו ביקנעם על מנת לספק את ביקוש השוק".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x