הייטק והון סיכון

מריוס נכט, טויוטה ו-LG מצטרפים להשקעה באורורה לאבס הישראלית

חברת האוטוטק הישראלית פיתחה טכנולוגיה שמשנה את האופן בו יצרניות הרכב, ספקי התוכנה לרכב וכן ספקי ויצרני סיליקון, מבצעים ניהול, אבחון ועדכון תוכנה מרחוק. "ככל שהעולם מחובר יותר אנו זקוקים לפתרונות אבטחה מתקדמים וניתנים לחיזוי על מנת לשמור על בטיחותנו"

מאיר אורבך 14:0022.09.20
חברת האוטוטק הישראלית אורורה לאבס גייסה 23 מיליון דולר בסבב גיוס שני. את הסבב הנוכחי הובילו מריוס נכט, ממייסדי חברת צ'ק פוינט ו- LG Technology Ventures שהיא זרוע ההשקעות של קבוצת LG Electronics. בסבב השתתפו גם חברת פורשה SE, מקבוצת פולקסווגן הכוללת בין היתר את המותגים פולקסווגן, אאודי, פורשה, סקודה וסיאט, חברת Toyota Tsusho מקבוצת טויוטה, UL Ventures זרוע ההשקעות של חברת תקני הבטיחות העולמית UL, וכן המשקיעים הקיימים. סבב ההשקעה הסתיים עם ביקוש עודף מצד המשקיעים.

 

אורורה לאבס, נוסדה ב- 2016 על ידי זוהר פוקס ואורי לדרמן ומעסיקה 30 עובדים. בימים אלה החברה מגייסת עובדים לשנת 2021 ותעסיק כ-55 עובדים, מעריך מנכ"ל החברה זוהר פוקס. לחברה יש כיום שלוחה בגרמניה, בוסטון, דטרויט.

 

בשיחה עם כלכליסט אומר זוהר פוקס, מנכ"ל ומייסד אורורה לאבס, "בנינו תשתיות שמאפשרות עבודה מרחוק למרות שאנחנו עובדים הרבה עם חומרה. יש היום הבנה בעולם שיש צורך אמיתי בעבודה מרחוק ושם אנחנו"

 

פוקס מדגיש שלמרות שיש היום מערכות של עדכון תוכנה מרחוק אורורה לאבס מביאה שינוי משמעותי "אנחנו מזיזים את העולם משינוי ברמת האפליקציה לשינוי ברמת שורות הקוד וזה מביא לשינוי הכי מהיר והכי יעיל. סיבוב שני יאפשר לנו ללכת לא רק למכוניות אלא לכל עולם ה-IoT . אנחנו בשלב של מוצר עם חמישה לקוחות משלמים בעולם שרובם חברות רכב ואחד יצרן אלקטרוניקה מוביל", אמר. פוקס לא יכול לציין מי החברות אך על פי הערכה בין החברות נמצאות המשקיעות בחברה.

 

"ברכב ממוצע יש כיום מאות רכיבי מחשוב שדורשים עדכון ואנחנו מורידים להם את העלות של העדכון בצורה משמעותית", הוסיף פוקס. "יש כיום דרישה בכל חברות הרכב להוריד עלויות ושם אנחנו נכנסים".

 

גיוס ההון הנוכחי בהיקף של 23 מיליון דולר מתווסף לסבבי הגיוס הקודמים בהיקף של 11.1 מיליון דולר, בהובלת פרייזר מקומבס קפיטל (FMC) ומיזמה ונצ'רס (MizMaa). הודעת גיוס זו הינה בהמשך להודעה שפרסמה לאחרונה פורשה SE על השקעה בהיקף של 2.5 מיליון דולר באורורה לאבס וכן הטמעת הטכנולוגיה של אורורה לאבס בייצור סדרתי בשנתיים הקרובות.
אורי לדרמן וזוהר פוקס, מייסדי אורורה לאבס אורי לדרמן וזוהר פוקס, מייסדי אורורה לאבס צילום: בר סטפנסקי

 

אורורה לאבס פיתחה טכנולוגיה שמשנה את האופן בו יצרניות הרכב, ספקי התוכנה לרכב וכן ספקי ויצרני סיליקון, מבצעים ניהול, אבחון ועדכון תוכנה מרחוק (OTA). פתרונות החברה, מאפשרים לאסוף נתונים בזמן ההרצה ולהפיק הבנה עמוקה על התנהגות שורות הקוד בתוכנה. רמת הבנה זו מבטיחה שהמכשירים יפעלו ברציפות ללא השבתה ועם יכולת חיזוי תקלות בתוכנה ותיקונם.

 

הרגולציה העולמית החדשה (UNECE WP.29) מחייבת אבטחת עדכוני תוכנה ויכולת איתור של העדכונים מתוך מאות מיליוני שורות קוד בתוכנות הרכב שקיימות כבר כיום במכוניות, טנדרים, משאיות ואוטובוסים, כאשר מספר שורות הקוד צפוי לשלש עצמו עד שנת 2030. אימוץ הרגולציה ידרוש מיצרניות הרכב להבין לעומק את התנהגות התוכנה בכדי שיוכלו להציג את הנתונים ולספק הוכחות הנדרשות במסגרת הרגולציה.

 

"ככל שהעולם מחובר יותר אנו זקוקים לפתרונות אבטחה מתקדמים וניתנים לחיזוי על מנת לשמור על בטיחותנו. תוכנת Self Healing של אורורה לאבס בעלת פוטנציאל משמעותי עבור תעשיית הרכב המתקדמת ויישומי IoT", אמר תת-אלוף (במיל') אופיר שוהם שהוביל את הסבב מטעם מריוס נכט, מייסד שותף של חברת צ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה.

 

"בעתיד, התוכנה תהיה הגורם העיקרי המבדל בין מכוניות ועדכוני תוכנה יעילים ימלאו תפקיד חשוב יותר ויותר. באמצעות ההשקעה שלנו באורורה לאבס, אנחנו מרחיבים את פורטפוליו ההשקעות שלנו באמצעות השקעה בשוק עם פוטנציאל צמיחה משמעותי", אמר לוץ משקה חבר הנהלה בפורשה SE. "פורשה SE מצפה ששירותים מסוג זה יהפכו רלוונטיים יותר ויותר לכל יצרני הרכב כמו קבוצת פולקסווגן".

 

"תעשיית הרכב עוברת מהפך משמעותי המייצר הזדמנויות רבות. אורורה לאבס נותנת מענה להזדמנויות אלו. עם אימוץ הרגולציה UNECE WP.29 לעדכוני OTA שתחל להשפיע על התעשייה ביפן בשנת 2021, Toyota Tsusho תשתף פעולה עם אורורה לאבס על מנת להפחית את עלויות העדכונים ואימות השינויים בשורות הקוד ברכבים שלנו", אמר מיצוהירו צובקימוטו, מנכ"ל חטיבת הכימיקלים והאלקטרוניקה של Toyota Tsusho.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x