$
חדשות טכנולוגיה

אפל מימשה האיום: הקפיאה את החשבון של מפתחת פורטנייט באפסטור

עם זאת, אפל לא פגעה במנוע המשחקים של אפיק גיימס, המשמש חברות אחרות - כדי שהמהלך יעמוד בצו בית המשפט; ענקית הטכנולוגיה: "מקווים שנוכל לעבוד יחד בעתיד, אך לרוע המזל זה אינו מתאפשר כרגע"

שירות כלכליסט 11:3929.08.20

חברת אפל הודיעה אמש כי מקפיאה את החשבון של אפיק גיימס, מפתחת פורטנייט, באפסטור.

 

הצעד מגיע לאחר שביום שני הוציא בית משפט צו מניעה שבו נקבע כי אפל יכולה לחסום את פורטנייט אך לא את חשבון המפתחת של אפיק.

 

עם זאת, אפל הודיעה כי ביטלה את חשבון המפתחת של אפיק ללא ה-Unreal Engine - מנוע המשחקים המצליח שפיתחה אפיק,  ואשר משמש חברות אחרות לפיתוח משחקי 3D - כדי שהמהלך יעמוד בצו בית המשפט.

 

לפני כשבועיים הוסר המשחק פרוטנייט מהאפסטור של אפל ומחנות גוגל Play של אנדרואיד, לאחר שאפיק החלו לאפשר למשתמשים לרכוש תוספים למשחק תוך עקיפת מערכת התשלום הדיגיטליות של אפל וגוגל הגובות 30% מהרווחים. אפיק בתגובה הגישה תביעה לבית המשפט בארה"ב ואף פרסמה סרטון מחאה בהשראת הפרסומת האיקונית של אפל משנת 1984 של השקת מחשב המק הראשון במטרה לעורר את הרשת למחאה כנגד החברה.

 

 

מתוך סרטון המחאה של פורטנייט נגד אפל מתוך סרטון המחאה של פורטנייט נגד אפל צילום מסך: .Youtube

 

"אנחנו מאוכזבים מכך שעלינו להביא לסיומו את חשבונה של אפיק גיימס בחנות האפליקציות שלנו. עבדנו יחד עם אנשי אפיק גיימס במשך שנים רבות על מוצריהם. בית המשפט המליץ שאפיק יעמדו בהנחיות האפסטור בזמן שהמקרה שלהם נדון, הנחיות שהם עמדו בהן בעשור האחרון עד אשר גרמו לסיטואציה הנוכחית. אפיק סירבה, והחליטה להמשיך להעלות עדכונים לפורטנייט שנועדו להפר את הנחיות האפסטור. דבר זה אינו הוגן כלפי כל המפתחים האחרים באפסטור ומציב את הצרכנים באמצע המחלוקת. אנו מקווים שנוכל לעבוד יחד בעתיד, אך לרוע המזל זה אינו מתאפשר כרגע", מסרה אפל.

 

אפיק מצידה טוענת כי "אפל רוצה שאפיק תגביל את פורטנייט לתשלומי אפל בלבד. הצעתה לאפיק נועדה לשמר את המונופול שלה בתשלומים על אפליקציות במערכת iOS, לפגוע בתחרותיות ולנפח מחירים. באופן עקרוני, לא ניקח חלק בתוכנית שלה".

 

כותריה של אפיק, כולל פורטנייט, היו הצלחה כבירה, בין היתר גם בחנות האפליקציות של אפל. "אנו מעריכים שמאז ינואר 2017 המשחקים לנייד של אפיק גיימס הורדו יותר מ-159 מיליון פעמים בכל חנויות אפל בעולם, והפיקו כ-1.2 מיליארד דולר בהכנסות", אמרה סטפני צ'אן, אסטרטגית מובייל בחברת ניתוח האפליקציות סנסור טאוור. 

x