$
חדשות טכנולוגיה

ביהמ"ש בקליפורניה: נהגי אובר וליפט במדינה ייחשבו לעובדים של החברות

החברות מעסיקות כיום את נהגיהן כקבלנים עצמאיים והלחץ המשפטי הגובר עליהם לסווג מחדש את עובדיהן במדינה מגיע בתקופה של אי ודאות בעבור שתיהן בהשפעת הקורונה

שירות כלכליסט 11:1011.08.20

בית משפט בקליפורניה הורה אתמול (ב') לחברות אובר וליפט לסווג מחדש את נהגיהן במדינה כעובדים, במה שמהווה הסלמה נוספת בקרב המשפטי סביב חוק חדש במדינה שמשפיע רבות על כלכלת השירותים על פי דרישה (On-Demand). לחברות ניתנו עשרה ימים לערער על ההחלטה לפני שהיא נכנסת לתוקף.

 

אובר וליפט מעסיקות כיום את נהגיהן כקבלנים עצמאים. הלחץ המשפטי הגובר על החברות לסווג מחדש את עובדיהם במדינה מגיע בתקופה של אי וודאות עבור שתיהן. אובר וליפט ממשיכות להיאבק עם השפעות המגפה, אשר חתכה את הביקוש לעסקי שיתוף הנסיעות שלהן באופן משמעותי. שתי החברות פיטרו עובדים ומאחוריהן היסטוריה של הפסדים חדים.

 

שירותי ההסעות של אובר וליפט שירותי ההסעות של אובר וליפט צילום: רויטרס, בלומברג

 

על פי פסיקת בית המשפט, "כעת, כאשר פעילות הנאשמות נמצאת בשפל של כל הזמנים, יכול להיות הזמן הטוב ביותר עבורן לשנות את דרכי התנהלותן כך שיעמדו בחוקי מדינת קליפורניה, ומבלי לגרום להשפעות שליליות נרחבות על נהגיהן". בתגובה להחלטה אמרה דוברת ליפט ג'ולי ווד ש"הנהגים לא רוצים להיות שכירים ובכוונתנה לערער מיד על הפסיקה ולהמשיך להיאבק עבור עצמאות הנהגים".

 

ההחלטה מאתמול מגיעה לאחר שהתובע הכללי של מדינת קליפורניה חאבייר בקרה וקואליציה של עורכי דין פנו לבית המשפט בבקשה לצו ראשוני בסוף יוני, שייאלץ את שתי חברות שיתוף הנסיעות לעמוד בחוק של מדינת קליפורניה הידוע כ-AB-5. הצו הוא חלק מתביעה שהוגשה במאי, הטוענת שהחברות מסווגות באופן שגוי את נהגיהן באופן שמהווה הפרה של החוק. על פי החוק, שנכנס לתוקף בראשון בינואר, חברות צריכות להוכיח שעובדיהן חופשיים משליטת החברה, ושהם מבצעים את עבודתם מחוץ לנתיב העסקי הרגיל שלה, על מנת שיוכלו לסווג עובדים כקבלנים עצמאים ולא כשכירים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x