$
חדשות טכנולוגיה

אמזון משיקה עגלת סופר המשמשת כקופה

העגלה מנטרת כל מוצר שנכנס אליה, מחשבת את הסכום לתשלום וגובה אותו כשמוציאים ממנה את שקיות הקניות בסיום. העגלות, הקרויות Dash Carts ייכנסו לראשונה לפעולה בחנות החדשה של אמזון בלוס אנג'לס, שמתוכננת להיפתח בהמשך השנה

שירות כלכליסט 14:3714.07.20
אמזון משיקה עגלות סופר שמשמשות גם כקופה, כך שלא צריך לעמוד בתור בסיום הקניות. העגלות, הקרויות Dash Carts ייכנסו לראשונה לפעולה בחנות החדשה של אמזון בלוס אנג'לס, שמתוכננת להיפתח בהמשך השנה. העגלה מנטרת כל מוצר שנכנס אליה, מחשבת את הסכום לתשלום וגובה אותו כשמוציאים ממנה את שקיות הקניות בסיום. החנות החדשה, שתהיה חלק מרשת חדשה של חנויות פיסיות, שמשיקה אמזון בנוסף לרשת הול פודס שבבעלותה, תכלול גם קופות ליתר ביטחון.

 

בעגלות מותקנת טכנולוגיית "פשוט צאו מהחנות" (Just Walk Out) שבשימוש כבר בחנויות אמזון גו שנפתחו ב-2018 ומאופיינות בהעדר קופה. הלקוחות צריכים להיות בעלי חשבון פעיל באמזון וסמארטפון על מנת שיוכלו להשתמש בעגלות החכמות. לאחר הכניסה לחנות, יש לסרוק ברקוד מהאפליקציה של אמזון באמצעותה מופעלת העגלה.

 

עגלת קניות של אמזון עגלת קניות של אמזון צילום: Amazon

 

בכל עגלה מותקנות גם מצלמות שמשתמשות בראיית מחשב לזהות פריטים לאחר שהם מונחים בשקיות בתוך העגלה. העגלה כוללת גם משקל לפריטים שמחירם נקבע לפי משקל. עבור מוצרי מזון טריים, הלקוחות צריכים להקליד קוד של 4 ספרות ולאחר מכן להקליד את הכמות המוצגת, והעגלה כבר מחשבת את המחיר בהתאם. על העגלה מותקן גם סורק קופונים. עם זאת, העגלות הן בגודל בינוני ולא מיועדות לקניות גדולות אלא לשתיים – שלוש שקיות בלבד.

 

מסך בקדמת העגלה מציג לאורך כל הקנייה את המוצרים שמתווספים או מוסרים ואת המחיר. בסיום הקניות, הקונים יכולים פשוט לצאת עם השקיות והתשלום מבוצע אוטומטית דרך כרטיס האשראי הרשום בחשבון האמזון. הקבלה נשלחת לאחר מכן במייל.

 

עגלת קניות בתוספת קופה של אמזון עגלת קניות בתוספת קופה של אמזון צילום: Amazon

 

המניע העיקרי שלנו בבניית העגלות הללו הייתה לאפשר ללקוחות לחסוך זמן", אמר דיליפ קומאר, סגן נשיא באמזון לקמעונאות פיסית וטכנולוגיה."הפתרונות האלטרנטיביים הם לעמוד בתור בקופה המהירה או להסתבך בעמדות של הקופות האוטומטיות".

 

על אף מגוון המצלמות והחיישנים, העגלות נראות כמו עגלות סופר רגילות מלבד המסך. זו הייתה בחירה מודעת מצד אמזון. "אנחנו מנסים להסתיר את המורכבות מעיני הלקוחות, כך שלא יצטרכו לנסות ולשנות את הרגלי הקניות שלהם", הסביר קומאר. "ברגע שנרשמים דרך הטלפון, אפשר לשים את המכשיר בצד ולהמשיך בדרך שבה רגילים לעשות קניות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x