$
הייטק והון סיכון

חברת האוטומוטיב הישראלית VayaVision נרכשת על ידי LeddarTech הקנדית

VayaVision שפיתחה טכנולוגיה בתחום מיזוג חיישנים לרכב האוטונומי, הוקמה ב-2016 על ידי ד"ר נחמדי יובל ורוני כהן ומעסיקה כיום מעל ל-30 עובדים, שכולם ימשיכו בחברה. סכום הרכישה מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים

הגר רבט 11:0907.07.20
חברת האוטומוטיב הישראלית VayaVision נרכשת על ידי חברת LeddarTech הקנדית, כך לפי הודעת החברה. פרטי העסקה לא נמסרו, אך מקורות מעריכים אותה בכמה עשרות מיליוני דולרים. בעקבות הרכישה, תיהפך VayaVision לחברה בת של לידרטק ותקרא: VayaVision - a LeddarTech company.

 

  

VayaVision הוקמה ב-2016 על ידי ד"ר נחמדי יובל ורוני כהן, ומעסיקה כיום מעל ל-30 עובדים, כולם ימשיכו בחברה גם לאחר הרכישה. החברה גייסה 8 מיליון דולר בהון סיכון ועוד כמה מיליונים בודדים במענקים. בין משקיעי החברה קרנות ההון סיכון Viola, MizMaa ו-OurCrowd לצד מיצובישי UFJ קפיטל וחברת LG.

 

החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה בתחום מיזוג חיישנים לרכב האוטונומי. הטכנולוגיה של החברה מאגדת את המידע מכל הסנסורים ברכב (רדאר, לידאר ומצלמה) ומשקקלת אותו לתמונה אחת. מהחברה נמסר כי היא מספקת פתרונות לשחקנים המובילים בתעשיית הרכב הכוללים מענה לתרחישי שימוש של מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) ברמות 2 עד 5 ולנהיגה אוטונומית (AD). הצוות של VayaVision כולל מומחי למידת מכונה וראיית מחשב כמו גם מומחים ברשתות עצביות עמוקות (DNN).

רכב אוטונומי רכב אוטונומי צילום: שאטרסטוק

 

״לדרטק פנו אלינו כי רצו להרחיב את המוצרים שלהם״ אומר לכלכליסט רוני כהן, מייסד משותף ומנכ״ל VayaVision. ״הסינרגיה הטכנולוגית איתם מצוינת. אנחנו מהווים קיצור דרך משמעותי עבורם והם נותנים לנו אפשרות להרחיב משאבים וצוות וגישה לעשרות לקוחות חדשים״.

 

הצלחתם לבסס לקוחות בינלאומיים, למה ללכת לכיוון של מכירה?

״השוק של האוטומוטיב מאוד מורכב וקשה, הבעיה שעומדת לפנינו מאוד מורכבת והחברות הבינו כולן שזה ייקח יותר זמן ומשאבים ממה שחשבו, זה אומר שחברה אחת לא יכולה לעשות הכל ויש גל של קונסולידציה כל השנה האחרונה. בשלב זה ֿברור שבשביל להצליח צריך לאחד כוחות״.

 

לדרטק היא לא חברה גדולה אלא סטארט אפ בעצמה, למה החלטתם שזו תהיה ההחלטה הנכונה עבורכם?

״קודם כל כי יש כאן סינרגיה טכנולוגית מצוינת בין המוצרים. שנית, השוק הזה בסופו של דבר מובל יותר על ידי חברות טכנולוגיה מאשר על ידי חברות tier1, וחברות כמונו יספקו את הגרעין הטכנולוגי לתעשייה. גם מובילאיי זה סטראט אפ שגדל״.

 

״חשוב להגיד שאלה זמנים לא פשוטים לתעשייה: כל תעשיית הרכב במיתון ולא כולם ישרדו. אנחנו נראה תקופת יובש גם בגיוסים וגם במכירות וחלק המחברות לא ישרדו אני שמח להגיד היום שאנחנו כן נצלח את התקופה ואפילו בהצלחה״.

 

חברת לידרטק (LeddarTech) פיתחה פלטפורמת חישה סקלבילית המתבססת על LeddarEngine הייחודי. החברה מחזיקה ביותר מ-70 פטנטים (רשומים או בתהליך) על טכנולוגיות שפיתחה. פטנטים אלה משפרים את מערכות העזר המתקדמות לנהיגה (ADAS) ואת יכולות הנהיגה האוטונומית. לידרטק משרתת את שוק הניידות גם עם פתרונות של מודולי LiDAR מצב מוצק (solid state) עתירי ביצועים המיועדים לרכבי שאטל אוטונומיים, משאיות, אוטובוסים, רכבי משלוחים ומוניות רובוטיות. מודולים אלה פותחו בכדי לתמוך בשוק הניידות אך גם כדי להמחיש את היכולות של פלטפורמת הרכב והניידות של לידרטק המשמשת כבסיס לבניית פתרונות של ספקי לידאר אחרים.

 

אמר צ'רלס בולנז'ה, מנכ"ל לידרטק מסר: "רכישת VayaVision מוסיפה נדבך חיוני הודות לשילוב טכנולוגיות מיזוג חיישנים ותפישה עם פלטפורמת LeddarEngine המוכחת של לידרטק. הפתרונות הקיימים בשוק, המבוססים על חיישן יחיד, אינם מספקים את הביצועים, הגמישות, הסקלביליות והחסכוניות הדרושים לשוק לפריסה המונית. פלטפורמת LeddarEngine שלנו נבנתה על ארכיטקטורת תכנה פתוחה. שילובה בטכנולוגיית מיזוג החיישנים והתפישה של VayaVision מאפשר ללידרטק למלא את הצורך של הלקוחות בפתרונות חישה שאינם מותנים בחומרה מסוימת והינם סקלבילים וניתנים להתאמה לכל כלי רכב ולכל תצורת חיישנים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x