שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

מיקרוסופט יורה בנגמ''ש: מפסיקה את הפרסום בפייסבוק למרות השותפות ביניהן

החברה הפסיקה את הפרסום שלה בפייסבוק ובאינסטגרם כבר מחודש מאי ולטענתה המהלך לא מהווה חלק מהחרם הנוכחי על הרשת חברתית אלא מחשש למיקומים של הפרסומות בפלטפורמה לצד תכנים אלימים, פורנוגרפים או תומכים בשיח שנאה

רפאל קאהאן 13:2030.06.20

מיקרוסופט הפסיקה את הפרסום שלה בפייסבוק ואינסטגרם כבר מחודש מאי, כך על פי גילוי של אתר Axios שפורסם היום (ג'). על פי הדיווח המתבסס על תשובה שניתנה לעובד מיקרוסופט על ידי סמנכ''ל השיווק של החברה, כריס קפוסלה ובה תהה העובד אם אכן החברה הפסיקה את הפרסום. "בהתבסס על חששות שעלו במהלך מאי האחרון, החלטנו להפסיק הוצאות מדיה בפייסבוק ואינסטגרם בארה"ב, מה שהוביל אותנו להפסיק את ההוצאות גם ברחבי העולם", כך כתב קפוסלה.

הפסקת הפרסום עם זאת אינה מהווה חלק מהחרם הנוכחי על פייסבוק שהחל בתחילת החודש עם שלל מותגים, כגון North Face, בן אנד ג'ריס או קוקה-קולה. מיקרוסופט דאגה מהמיקומים של הפרסומות בפלטפורמה. בחברה הביעו חשש שמה הן יופיעו בצמוד לתכנים כגון: שיח שנאה, פורנוגרפיה (תמוה שכן פייסבוק אוכפת פרסומים בעלי תכני עירום או מין באופן מאוד אגרסיבי) או תכני טרור.

 

סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט צילום: גטי

 

עם זאת מיקרוסופט לא פירטה במדויק את התכנים מהם היא חוששת. בנוסף החברה עומדת בקשר עם הנהלת פייסבוק ואינסטגרם ותחזור לפרסם ברגע שיסופקו תשובות שמניחות את דעתה בנושא. קפוסלה ציין שאין כאן לוח זמנים קשיח, ושהחזרה של הפרסומות תלויה בעיקר ב"פעולות חיוביות" שיבוצעו על ידי פייסבוק, עם זאת הוא העריך שההפסקה תימשך לפחות עד סוף אוגוסט.

 

קפוסלה יוצא מגדרו בתשובה שנתן כדי לדייק את הפעולה שמיקרוסופט נוקטת בה. לדבריו, לא מדובר כאן בחרם. "הניסיון שלנו מצביע על כך ששינוי מתבצע רק דרך שיח ישיר עם שותפות המדיה שלנו ופעולות נחושות כמו עצירה של הוצאות הדולרים שלנו על שיווק". עוד הוסיף ש"למדנו מניסיון שזה לא מסייע לאף אחד משותפותינו כשאנחנו מפרסמים את מדיניות הוצאות הפרסום והשיווק שלנו".

 

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק צילום: איי אף פי

 

למרות הכל והניסיון של קפוסלה להימנע מלשייך את הפסקת הפרסום בפייסבוק למהלכים השונים המתבצעים במקביל על ידי מותגים שונים. אפשר לתהות מה הביא את המהלך מצד מיקרוסופט להעניש את השותפה העיקרית שלה בעולם האינטרנט. בעיקר כשבוע לאחר שנחשף שהיא העניקה במתנה את פלטפורמת הסטרימינג מיקסר בה הושקעו מאות מיליוני דולרים לפייסבוק עצמה. בנוסף לא ממש ברור מה הטענות של החברה נגד פייסבוק בהתחשב בכך שהתכנים האלה עליהם היא מצביעה בטענותיה קיימים כבר זמן רב.

 

נראה שמיקרוסופט מעדיפים לנסות ולהלך בין הטיפות. ציבורית, החברה לא יכולה להתעלם מהמצב הקיים והלך הרוח הציבורי. מנגד, היא ביצעה מהלך דומה בעבר נגד יוטיוב, עם טענות דומות. והיא חזרה לפרסם בפלטפורמה לאחר שהעריכה שדבריה זכו להתייחסות מצד גוגל. מנגד, היא לא יכולה לצאת באופן ישיר נגד שותפתה העיקרית בקרב חברות האינטרנט.

 

מיקרוסופט פרסמה בפייסבוק בהיקפים של כ-115 מיליון דולר בשנה שעברה, כך לפי נתוני חברת המחקר Pathmatics, לא סכום כסף קטן אך בהחלט לא החלק הארי מהוצאותיה על פרסום ברחבי העולם. גם עבור פייסבוק מדובר בסכום יחסית קטן, אך האימפקט הציבורי לעומת זאת גדול יותר. לא ברור אם המהלך של מיקרוסופט היה אמור להגיע לאוזני הציבור או שמדובר בהדלפה אמיתית, אבל אם כן, המהלך בהחלט מאפשר לה להבהיר את עמדתה ללא שהיא צריכה להסביר את עצמה מול פייסבוק.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x