שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אינטרנט

ראיון כלכליסט

היוטיוברים חושפים: כך הצלחנו לעשות מזה קריירה

חמישה כוכבי רשת בשיחה עם כלכליסט על הטיפים שסייעו להם להפוך למובילי דעה ב-YouTube וכיצד הם הצליחו לעשות מזה כסף

איתמר זיגלמן 10:3006.06.20

יוטיוב (YouTube) כבר מזמן הפכה לתופעה עולמית במיוחד לאחר שנרכשה בידי גוגל ב-2006 והפכה למעצמת תוכן גלובאלית אינסופית. על פי גוגל כל דקה עולים לרשת מעל ל-300 שעות של וידאו ו-5 מיליארד סרטונים נצפים בה מדי יום, כולל תכנים באיכות וידאו גבוהה במיוחד.

 

עם השנים החלה הפלטפורמה לייצר כוכבי רשת ומובילי דעה (יוטיוברים) שמשתפים בתחום הידע שלהם בערוצי תוכן בלעדיים בניהולם, מה שהפך למקור פרנסה וכלי עבודה של לא מעט ישראלים. אחד הקהלים שמוצא את מפלטו ביוטיוב הוא קהל הגיקים וחובבי הטכנולוגיה, שעד השנים האחרונות לא זכה לפלטפורמת תוכן בסדר גודל שכזה. בשיחה עם יוטיברים מובילים בתחום הגיימינג, גאדג'טים, קולנוע ועוד, יצאנו לבדוק כיצד הם החלו את דרכם ומהם הטיפים שסייעו להם למשוך את הקהל לעקוב אחריהם במשך השנים.

 

1) מתי החלטת לפתוח עמוד יוטיוב ומדוע?

 

טופ גיק של קרין ונימרוד אלדאה (מספר עוקבים: 246K): "שנינו הגענו מתחום יצירת התוכן, נימרוד עבד במשך שנים כתסריטאי בטלוויזיה (קומי קומי, הפרוייקט הירוק, גן חיות ועוד) וקרין עבדה כמגישה ברדיו ועורכת תוכן לדיגיטל. שנינו חיפשנו את "הדבר הבא" בתחום יצירת התוכן ובשנת 2012, כשתחום הזרמת הוידאו באינטרנט החל לצבור תאוצה, קרין הציעה לקחת רעיון לפיילוט שנימרוד התכוון ליצור לטלוויזיה ופשוט להפיק אותו בעצמנו, ישירות ליוטיוב". 

TopGeek. קרין ונימרוד אלדאה TopGeek. קרין ונימרוד אלדאה מקור: אורי פינק

 

אלון גרעיני (מספר עוקבים: 74.3K): "את ערוץ הגאדג'טים שלי פתחתי כבר ב-2010, אבל בהתחלה הוא היה מקום 'להעלות כל מיני סרטונים עם דברים היו קשורים לעבודה שלי. רק ב-2016 העלאתי את הסרטון הראשון שגרם לי להבין שאני רוצה להיות יוטובר, הוא היה לגמרי נישתי ובו סיפרתי איך בניתי טאבון פיצות בחצר. אם הזמן הוא התחיל לצבור צפיות וזה גרם לי להבין שאני יכול לעשות סרטונים על דברים שאני אוהב ושזה אשכרה יכול להצליח. ההבנה הייתה שבעזרת יוטיוב אוכל לבטא את היצירתיות שלי בלי להתפשר או להתכוונן לרצון של מישהו אחר".

 

ערוץ הגיימינג 'המרתף' של אייל יוסף ושלומי בן עטר (מספר עוקבים: 94K): "אנחנו גיימרים מגיל צעיר לפני שנתיים התחלנו להתעניין הקמת ערוץ יוטיוב. הבנו שהתעשייה הזאת כבר אינה נישה - היא אחת מתעשיות המדיה הגדולות בעולם. בתחילת הדרך שלומי החל להנחות ליגת Esport קטנה ששודרה בסלקום TV ואייל הפיק אותה. אז החלטנו לנסות לפתוח ביחד ערוץ ביוטיוב כשהמטרה - ערוץ גיימינג אמיתי שמתעסק בכל הפלטפורמות (קונסולות, מחשבים, מובייל ווי אר) ובכל מיני סוגי משחקים והכי חשוב – שידבר לישראלים".

 

 

 

2) מתי הרווחת את השקל הראשון מהיוטיוב ומתי הבנת שזו תהיה ההכנה המרכזית שלך?

 

INDE GAME (מספר עוקבים: 380K): "את הכסף הראשון שלי מיוטיוב הרווחתי כעידן תלם לפני שהפכתי לאינדה גיים באמצעות מונטיזציה, יוטיוב הלבישו פרסומות על הסרטונים שלי והחשיפות הובילו להכנסות. תחילה לא היה מדובר בכסף רב, הכסף הגדול הגיע מקמפיינים ופרויקטים מסחריים בהם השתתפתי תוך שילוב תוכן אורגני של הערוץ. כשצברתי תאוצה פנתה אליי לראשונה סוכנות ייצוג של כוכבי רשת, ויצרתי תוכן שמבוסס על מותג מסחרי, היום, בגיל 21 אני כבר מרוויח כסף רק מיוטיוב".

Inde Game. ערוץ הגיימינג של עידן תלם Inde Game. ערוץ הגיימינג של עידן תלם צילום: יוטיוב

 

טופ גיק: "לא חשבנו בכלל להפוך את יוטיוב לפרנסה. נכנסנו לתכנית השותפים של יוטיוב, אחרי שנה בערך שהעלינו סרטונים. המשכנו לעבוד במקביל בעבודות הרגילות שלנו במשך מספר שנים, עד שהבנו שאנחנו נהנים הרבה יותר להיות הבוסים של עצמנו. היום אנחנו מתפרנסים בעיקר מיוטיוב, אבל גם מכל מה שקשור ליצירת תכנים לרשת". 

 

אלון גרעיני: "ב-2016 יוטיוב קבעה מדיניות כל אחד היה יכול לקבל כסף מפרסומות כבר מהצפייה הראשונה ולא הייתה מדרגת כניסה כמו שיש היום. אחרי שראיתי שהסרטון של הטאבון תופס התחלתי להרוויח כמה שקלים בבודדים בחודש. זה היה אולי החלק הכי קשה עבורי ביוטיוב - לגדול לוקח זמן ועד שעוברים מכמה דולרים בחודש לכמה עשרות יכולים לעבור זמן רב. לפני שנה החלטתי לעזוב את העבודה מתוך הבנה שאם אני רוצה שהערוץ באמת יצליח ויגדל אני צריך לשים את כל הפוקוס עליו. כיום אני עובד רק בערוץ. בסופו של דבר זה עובד. הערוץ גדל למעל ל-60 אלף רשומים בשנה. מבחינה כלכלית אני מגדיר את זה כסטארט-אפ, את הכסף שנכנס מיוטיוב אני משקיע לרכישת ציוד חדש לסקירה, עיצוב הסטודיו וכו'. המטרה כרגע היא להמשיך לייצר תוכן איכותי ולהגדיל את הקהל באמונה שבשנה הקרובה יגיעו הזדמנויות כלכליות חדשות וטובות. אני מאמין שתוך כמה שנים מי שיהיה לו עמוד תוכן חזק עם קהילה איכותית יקצור את הפירות וירוויח לא מעט".

 

 

3) איזה יוטיובר הוא מקור להשראה עבורך?

 

גיל גולן (מספר עוקבים: 50.7K): "ערוץ היוטיוב Every Frame is a painting. יש בו 10 פרקים בלבד כי היוצר שלו החליט לפרוש. אבל כל פרק הוא כמו שירה מבחינתי. הערוץ היוטיוב Film theory. שמעורר השראה מבחינת העריכה והיכולת תחקיר שהם מגיעים אליו כל פרק מחדש וערוץ ביקורות סרטים של Jeramy Jahns שלמדתי ממנו הרבה על הקלילות של ביקורות. הייתי אומר שהערוץ יוטיוב שלי הוא די הכלאה של שלושת הערוצים האלה מבחינתי".

מבקר הקולנוע גיל גולן. שובר מסך מבקר הקולנוע גיל גולן. שובר מסך צילום: יוטיוב

המרתף: "יש לא מעט יוטיוברים מדהימים ברחבי העולם אבל מי שהביא את הגיימינג למיינסטרים, כבודו במקומו מונח - פיודיפיי (pewdiepie). עם 105 מיליון מנויים, האיש לבדו הקים מדיה שמתחרה אפילו בערוצי הטלוויזיה הגדולים בעולם. רואים שהוא נהנה ממה שהוא עושה וזה תענוג לצפות בו". 

 

אלון גרעיני: "התחלתי בתור מעריץ של אנבוקס טרפי, בחור קנדי שהתחיל מלפתוח מוצרים בחדר בבית והיום הוא אימפריה עם מעל 16 מליון עוקבים. לאחר מכן קייסי נייסטט גרם לי להבין שבכדי להצליח ביוטיוב צריך לעבוד ממש קשה. אחרי שנה וחצי של עבודה קשה הבנתי איך למקד את התוכן והערוץ התחיל לגדול".

  

 

 

4) טיפ ליוטיובר המתחיל? במה להתמקד?

  

המרתף: "יוטיוב פלטפורמה מאד קשה. צריך ציוד טוב, התמדה והכי חשוב- לא לוותר. חשוב לנסות תמיד דברים חדשים - גם אם תיכשלו בכמה סרטונים. תעשו מה שכיף לכם לעשות, אם אתם לא נהנים מהסרטון שעשיתם – הקהל רואה את זה. קהל הצופים לא טיפש וצריך תמיד לכבד אותו ולהקשיב גם לביקורת. אנחנו ממליצים שמלבד ללמוד איך לעמוד מול מצלמה ומאיזו זווית להצטלם תשקיעו את האנרגיה בביטחון העצמי שלכם ותאמינו במה שאתם עושים עד הסוף".

 

ערוץ הגיימינג המרתף. אייל יוסף ושלומי בן עטר ערוץ הגיימינג המרתף. אייל יוסף ושלומי בן עטר צילום: יוטיוב

 

אלון גרעיני: "למצוא את השילוב בין מה שאתה אוהב לעשות לבין מה שאתה טוב בו ולהתחיל להעלות סרטונים וללמוד מהם. חשוב להבין איזה סרטונים עובדים ואיזה לא, להבין למה הם עובדים ולשחזר את הדברים הטובים בסרטונים הבאים. הכי חשוב - להבין מה הם הטרנדים בתחום שלכם, לראות איך אפשר לדבר ולהציג אותם בצורה חדשה שעוד לא נראתה כמותה. יוטיוב מבוסס על טרנדים ועיסוק בטרדנים החמים ביותר מזווית יצירתית מסייעת להרים את כמות הצפיות והעוקבים במהרה".

 

טופ גיק: "תוכן תוכן ועוד פעם תוכן. להפסיק לספור צפיות, להפסיק לספור סאבים ולהתחיל להתמקד ביצירת התוכן שאתם הייתם רוצים לראות. אל תייצרו תוכן בשביל הקהל. תייצרו את התוכן בשבילכם, והקהל הנכון יגיע. אחת הטעויות הגדולות שכל היוטיוברים המתחילים (ולפעמים גם הגדולים) עושים היא לתת לקהל לכוון את הספינה. אם כל הזמן תייצרו רק את התוכן שמביא לכם כמה שיותר צפיות, תגלו מהר מאוד שהערוץ שלכם הפך למרוץ מייאש אחרי רייטינג ושאתם כבר לא נהנים ליצור תוכן. במשפט אחד: זה הערוץ שלכם ורק אתם קובעים מה יהיה בו".
 

 

5) מה שמחת לגלות על הפלטפורמה ומה מקשה עליך בה כיום?

 

אלון גרעיני: "שמחתי לגלות שאפשר להצליח, שכל הקלישאות-אמיתיות. כל עוד אתה לא מוותר לעצמך, מוכן לשאול את עצמך: למה אני לא מצליח ? וללמוד מזה, זה אפשרי להגיע ליעדים ששמת לעצמך. השנים הראשונות ממש קשות – נכון. לגרום לאנשים לבחור בך מתוך אין סוף תכנים ברשת זה קשה. אבל מצד שני, זה מרתון אין סופי וממכר, כשרוצים להגיע רחוק - אי אפשר להפסיק לרוץ".

 

ערוץ היוטיוב של מסקר הגאג'טים אלון גרעיני ערוץ היוטיוב של מסקר הגאג'טים אלון גרעיני צילום: יוטיוב

 

גיל גולן: "גיליתי שיוטיוב היא פלטפורמה סופר תומכת ומרגשת. כמות ההודעות שאני מקבל מעוקבים היא משהו שלא ציפיתי מעולם שיהיה. אני מעולם לא הגבתי לאף אחד בערוץ יוטיוב שלו אבל אנשים מכל הארץ מגיבים לי מאות תגובות על כל סרטון עם כל כך הרבה פרגון ואהבה. לא ציפיתי לזה בכלל. לעומת זאת יוטיוב כבר לא בתור הזהב שלו. אנחנו בימים שכל אחד יכול לייצר תוכן ולכן חשוב להתמיד כדי להצליח ביוטיוב. חפשו את הנקודה המייחד ביותר של הערוץ שלכם. מה שמייחד את הביקורות קולנוע שלי לדוגמה היא שהביקורת לא אקדמאית. אני מכין סרטון ומדמיין שאני מדבר עם חבר ומספר לו את דעתי על הסרט בזמן שאנחנו שותים בירה בפאב. זה הוויב שעושה את כל ההבדל".

 

INDE GAME: "הקהל ביוטיוב מאוד נאמן, אם בתחילת הדרך צפו בי בעיקר בגלל המשחקים ששיחקתי בהם, היום צופים בי בגללי, יצפו בכל מה שאני אעלה, לא משנה מה, וזה בגלל התדמית והמיתוג שבניתי לעצמי לאורך השנים. מה שמקשה עליי בפלפורמה הוא שנהיה מאוד טרנדי ועכשווי לעשות תוכן מבויים. מתיחות, אתגרים, מערכונים, זה תוכן שהיה פחות ידוע בעבר אך היום הוא מאוד מיינסטרימי, ולי אישית קשה לייצר אותו, והקהל יכול לאבד טיפה עניין אם לא לוקחים חלק בטרנד. אבל אני גאה בתוכן שלי, ולמזלי והשקעתי הוא מצליח מאוד, ולכן אני לא רואה את עצמי מפסיק או משנה אותו בקרוב. רק מחדש אותו והופך אותו ליותר מעניין, מסקרן ורלוונטי".

 

 

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x