$
גיימינג

פייסבוק משיקה שירות סטרימינג לגיימרים

פתאום כולם מתעניינים בגיימינג: החברה משיקה אפליקציית מובייל חדשה שתעסוק כולה בתכני גיימינג ותתחרה ב-Twitch וב-Youtube

איתמר זיגלמן 11:1920.04.20

לטוויץ' (Twitch) ויוטיוב (Youtube) אין כמעט מתחרות בכל הקשור לפלטפורמות הסטרימינג (Streaming) עבור קהילת הגיימרים, אך פייסבוק מעוניינת לשנות את כל זה באמצעות אפליקציית מובייל חדשה וייעודית.

 

 

אולי זה משבר הקורונה וימי הבידוד שהביאו לשובם של גיימרים ותיקים אל בקרי המשחק והמקלדות ולצמיחה אדירה בביקוש לקונסולות משחקים, ואולי זה פשוט זיהוי הפוטנציאל של קהל הצרכנים שהוביל את פייסבוק לפתח אפליקציה שתתמקד בסטרימינג של שחקנים מרחבי העולם. על פי הניו יורק טיימס האפליקציה תשוחרר היום, ה-20 באפריל, ותהיה זמינה במכשירי אנדרואיד תחילה. בהמשך תשחורר גם למכשירי ה-iOS, לאחר שאפל תואיל בטובה לאשר את השירות החדש. במקור, ההשקה הייתה האמורה להתרחש ביוני, אולם פייסבוק החליטה להקדים אותה עקב הביקוש הנוכחי.

 

שירות הגיימינג של פייסבוק שירות הגיימינג של פייסבוק צילום: Facebook

 

 

פידג'י סימו, ראש אפליקציית פייסבוק, אמר לניו יורק טיימס: "השקעה בגיימינג הפכה לעדיפות עבורנו מכיוון שאנו רואים במשחקים סוג של בידור שבאמת מחבר בין אנשים. בידור שהוא לא רק צריכה פסיבית אלא בידור שהוא אינטראקטיבי".

 

למרות בסיס המשתמשים הגדול של פייסבוק - יותר מ-2.5 מיליארד מדי חודש - החברה עדיין מפגרת אחרי טוויץ' ויוטיוב בכל מה שקשור לשעות הצפייה במשחקים. עם זאת נרשמה עלייה של 210% בשעות שנצפו בין דצמבר 2018 לדצמבר 2019. על פי דיווח של חברת תוכנת הסטרימינג StreamElements, נרשמה עלייה של 6% בהזרמת תכנים בלייב בפייסבוק, ועלייה של 78% במספר הצופים הממוצע לשעה. פייסבוק עקבה אחר האסטרטגיה של טוויץ' ויוטיוב על ידי שיתוף פעולה בלעדי עם הכישרונות המובילים בהם, כולל הסטרימר גונזאלו "זיירו" באריוס, אישיות היוטיוב קורינה קופף, ואלופת ה- UFC לשעבר, רונדה רוזי.

 

דורון ניר, מנכ"ל StreamElements, אמר בהצהרה ל- The Verge עם הכרזת השותפות עם Rousey: "פייסבוק עשתה צעדים מדהימים לכיוון הגיימינג שמינפו את הנוכחות הגלובלית שלה בתחום. הוספת רונדה רוזי, סלבריטאית מהמיינסטרים של עולם המשחקים, לסגל שלהם, היא עוד צעד נהדר להבנה של פייסבוק שהתוכן הוא המלך - אבל אתה צריך ממלכה כדי שזה יהיה משנה למישהו"

 

אפליקציית הגיימינג של פייסבוק אפליקציית הגיימינג של פייסבוק צילום: Facebook

 

כאמור, טוויץ' ויוטיוב עדיין שולטות בענף. טוויץ' מחזיקה ב- 61% מהשעות שנצפו בדצמבר 2019 בעוד שיוטיוב שמרה על 28% מהשוק בלבד. במקום הרביעי נמצא מיקסר (Mixer), שירות הסטרימינג של מיקרוסופט, שמחזיק בפחות משלושה אחוזים.

 

בשירות החדש, פייסבוק תציג כלים חדשים שייסעו להקל על משתמשיה להתחיל להזרים סרטוני וידאו בלייב, כולל הוספת כפתור "Go Live". ברגע שאנשים יעלו לשידור חי ההתראות לכך יופיעו גם בדפים האישיים שלהם, מה שיקל על החברים והעוקבים אחר הצפייה בהם. סגן נשיא פייסבוק למשחקים, Vivek Sharma ציין בשיחה עם הניו יורק טיימס: "אנשים צופים בסטרימינג כי הם רוצים להרגיש חלק מקהילה גדולה, עם כפתור ה- Go Live החדש שלנו בפלטפורמה שאנחנו מקימים הם יוכלו לעשות זאת בקלות".
בטל שלח
    לכל התגובות
    x