שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
חדשות טכנולוגיה

פייסבוק: ההכנסות והרווח עקפו את התחזיות, המניה צונחת ב-7% במסחר המאוחר

הכנסות הרשת החברתית ברבעון הרביעי של 2019 עלו ב-25% ועמדו על 21.1 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 20.9 מיליארד דולר. הרווח הנקי עלה ב-7% ל-7.4 מיליארד דולר. בצד השלילי עומדות ההוצאות של הרשת החברתית שזינקו ב-34%

עומר כביר 23:1129.01.20

פייסבוק ניצחה את התחזיות: הכנסות החברה ברבעון האחרון של 2019 עמדו על 21.08 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 20.89 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 25% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. 

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג צילום: רויטרס

 

הרווח הנקי עלה ב-7% ל-7.35 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.56 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 2.53 דולר למניה. למרות שהכתה את תחזית ההכנסות והרווח, מניית פייסבוק צונחת במסחר המאוחר ב-7%.

 

מספר המשתמשים הפעילים בחודש ברשת החברתית עמד על 2.5 מיליארד איש, עלייה של 8% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה ו-2% לעומת הרבעון הרציף. מספר המשתמשים הפעילים ביום עמד על 1.66 מיליארד איש, 9% עלייה לעומת הרבעון המקביל ו-2.5% לעומת הרבעון הרציף. האנליסטים צפו 2.49 מיליארד משתמשים פעילים בחודש ו-1.65 מיליארד משתמשים פעילים ביום. שנתיים אחרי פרשת קיימברידג' אנליטיקה, הרשת החברתית רשמה גידול במספר המשתמשים, ולו סמלי, בכל אזורי הפעילות שלה.

 

מספר המשתמשים הפעילים בגלל מוצרי פייסבוק (הרשת החברתית, ווטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר) עמד על 2.89 מיליארד איש בחודש (9% עלייה לעומת הרבעון המקביל ו-3% לעומת הרבעון הרציף) ו-2.26 מיליארד איש ביום (עלייה של 11% לעומת הרבעון המקביל ו-3% לעומת הרבעון הרציף).

 

מרבית הכנסות החברה, 98.4%, הגיעו מפרסום והיתר מקטגוריית שמוגדרת בחברה כ"אחר". בדו"ח לרבעון הרביעי הפסיקה פייסבוק לפרסם את שיעור המובייל בהכנסות מפרסום. ברבעון השלישי עמד המובייל על 94% מהכנסות החברה מפרסום, ונראה שהדומיננטיות הגדולה שלו כבר מייתרת מבחינת פייסבוק את הצורך לציין את חלקו. בסוף השנה עמד מספר העובדים בפייסבוק על 44,942 איש, גידול שנתי של 26%.

 

בסך הכל, סיימה פייסבוק את 2019 עם הכנסות של 70.7 מיליארד דולר, גידול של 27% לעומת 2018. רווח נקי, לעומת זאת, ירד ב-16% והסתכם ב-18.49 מיליארד דולר, בעיקר בעקבות הקנס בסך 5 מיליארד דולר ששילמה החברה ל-FTC בהסדר שאליו הגיעה בפרשת קיימברידג' אנליטיקה.

 

"היו לנו רבעון טוב וסיום חזק לשנה והקהילה והפעילות העסקית שלנו המשיכו לגדול", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "אנחנו ממשיכים להתמקד בבניית שירותים שעוזרים לאנשים בכל העולם להתחבר למי שחשוב להם".

 

זינוק בהוצאות של הרשת החברתית

 

הצד הפחות מוצלח של הדו"ח נוגע לזינוק בהוצאות של הרשת החברתית ברבעון החולף. הוצאות החברה הסתכמו ב-12.2 מיליארד דולר לעומת 9.1 מיליארד דולר לפני שנה, עלייה של 34%.

 

הצמיחה במספר המשתמשים בצפון-אמריקה מהווה גם הוא מקור לדאגה מבחינת פייסבוק, מכיוון שלרשת החברתית התווספו ברבעון הרביעי מיליון משתמשים חדשים בלבד בארה"ב וקנדה לעומת הרבעון הקודם. מספרם הכולל של המשתמשים במדינות אלה עמד ברבעון הרביעי על 248 מיליון.

 

בנוסף, הדו"ח מעורר שאלות ביחס להכנסות העתידיות של פייסבוק מפרסום - שאחראי לכמעט כל המכירות שלה. זאת, לאחר שהרשת החברתית מסרה כי לא תמכור מודעות בווטסאפ. 

 

x