$
חדשות טכנולוגיה

אפל בוחנת מודל חדש: מנוי Prime, בו משולבים אייפון ושירותי תוכן

לחברה כבר יש תוכנית בה משתמשים משלמים סכום קבוע ומשדרגים אייפונים בזול, והרחבתה תוכל להפוך למנוע הכנסה משמעותי עם העצמת שירותי הסטרימינג, המוזיקה ועוד. עדיין לא ידוע מתי יושק המודל החדש, והאם יכלול גם מוצרים נוספים כאייפד לדגמיו

רפאל קאהאן 13:4331.10.19

אפל שוקלת להרחיב את תוכנית המנויים שלה, שמאפשרת לשלם על אייפון בתשלום חודשי ולשדרג אותו בזול כשיוצא חדש. בשיחת משקיעים שקיים המנכ"ל טים קוק לאחר פרסום דו"ח הרבעון השלישי אמש, הודיע שתוכנית iPhone Upgrade Program עשויה לכלול מוצרים ושירותים נוספים.

 

 

לפי הערכת CNBC, תצרף אפל למנוי את שירותי הסטרימינג והמוזיקה שלה, שירות אחסון מורחב בענן, ואולי גם מכשירים נוספים - הסטרימר אפל TV והאייפד לדגמיו. החברה התייחסה למודל זה כמנוי Prime.

 

האייפון של אפל האייפון של אפל צילום: apple

 

 

"הרעיון של חומרה כשירות או כחבילה עשוי לגדול באופן לא פרופורציונלי", אמר קוק בשיחת המשקיעים. לדבריו מדובר בפוטנציאל צמיחה עצום . אפל השיקה את תוכנית המנויים האמורה ב-2015, ולא בוחלת במכירת אייפונים מחודשים שהוחלפו דרכה בשווקים מתפתחים.

 

התכנית זכתה להצלחה עצומה בקרב לקוחות האייפון, ולפי סמנכ"ל הכספים לוקה מאסטרי, צמחה פי חמישה השנה בהשוואה לאשתקד. לא ברור מתי תושק התוכנית החדשה, והאם תגיע למדינות נוספות פרט לארה"ב, אך מדובר במודל הגיוני מבחינת החברה.

 

זמני השדרוגים הגדלים והולכים מעמידות את הכנסותיה ממכירת חומרה בסכנה, זאת ועוד, העובדה שהיא נתפסה בהאטה מכוונת של מכשיריה הוכיחה למשתמשים רבים שאין סיבה אמיתית לרכוש דגם חדש כל שנה או שנתיים. מודל של חבילת שירות וחומרה משולבת מאפשרת לה לקדם את השימוש בשירותי התוכן, הגיימינג והענן שלה וגם להגדיל את היקפי המשלוחים של האייפון.

 

 

מודל עסקי שמתבסס על מנויים קבועים ומתחדשים גם מורידים מהלחץ לראות נטישה של לקוחות נאמנים ליצרניות מתחרות רק מפני שהמכשירים שלהן מספקות ביצועים יותר טובים מאשר האייפונים. כל לקוח שנוטש את אפל הוא לקוח שעובר להשתמש במכשיר אנדרואיד. ואת זה אפל לא יכולה להרשות בעיקר כיום כשהיא מתכננת להגדיל את נתח ההכנסות של שירותיה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x