שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אפליקציות

ליפט בעקבות אובר: תובעת את עיריית ניו יורק

העירייה החליטה להגביל את הזמן בו יוכלו נהגי החברות לשייט ברחבי מנהטן ללא נוסעים, וזאת במטרה למנוע עומס בכבישים; ליפט טוענת כי מדובר בחוק שרירותי ומפלה, שיפגע בנהגים ובתושבי ניו יורק

שירות כלכליסט 09:1213.10.19

חברת ליפט הולכת בעקבותיה של יריבתה אובר ותובעת את העיר ניו יורק בניסיון לבטל חוק חדש שיגביל את הזמן שנהגיה יכולים לשייט ברחבי מנהטן ללא נוסעים, כך הודיעה החברה אתמול (שבת).

 

 

 

התביעה שהוגשה ע"י חברת שיתוף הנסיעות מסן פרנסיסקו ביום שישי, טוענת שהחוק החדש הוא שרירותי ומאיים לפגוע בעסקיהן של חברות כמוה לטובת שירותי מוניות. "החוק אינו בבחינת ניסיון אמיתי לטפל בבעיית הצפיפות בכבישים, ויפגע בנוסעים ובנהגים בניו יורק", כך מסרה החברה לרויטרס.

 

מכונית של ליפט מכונית של ליפט צילום: שאטרסטוק

 

חוק "הגבלת השיוט", שיושם ע"י נציבות הלימוזינות והמוניות של העיר (TLC), קובע מגבלה של 31% על הזמן בו נהגים בכלי הרכב המחוברים לאפליקציה יכולים לנסוע ללא נוסעים במנהטן מדרום לרחוב 96, כלומר שיהיה עליהם להסיע נוסעים 69% מהזמן שהם על הכביש. "בכוונתנו להתנגד בעוצמה לתביעה הזאת, ונמשיך להיאבק למען רחובות בטוחים יותר ופחות צפופים ולמען זכויות הנהגים", כך מסרה ה-TLC, אך ציינה שהסוכנות טרם קיבלה לידיה את כתב התביעה.

 

החוק, לצד כמה נוספים שחוקקו השנה, אמור להפחית את הצפיפות במנהטן, בה רכבי שיתוף נסיעות אחראים לכשליש מהעומס בשעות השיא, כך על פי TLC.

 

אובר אתגרה את החוק הזה בספטמבר ביחד עם חוק נוסף שאוסר על הוצאת רישיונות חדשים לכלי רכב להשכרה עד אוגוסט 2020. אובר וליפט ניתקו את נהגיהן מהאפליקציות שלהן בשעות של ביקוש נמוך במהלך השנה האחרונה, וזאת בניסיון לעמוד בתקנות העיר. שתי החברות מתנגדות לחוקים החדשים, בטענה שהם מונעים מנהגים להרוויח את פרנסתם ומפלים לרעה את תושבי העיר בעלי הכנסה נמוכה שחיים באזורים שלא נהנים מהגעת מוניות בתכיפות מספקת. העירייה דוחה את הטענות האלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x