$
אינטרנט

אתר ההיכרויות העולמי Match נתבע על זיוף חשבונות והטעיית משתמשים

האתר זמין לשימוש חינמי, אך רק מנויים בתשלום יכולים להתכתב עם אחרים; לטענת נציבות הסחר בארה"ב, הנהלת החברה העבירה הודעות פיקטיביות למשתמשים חינמיים כדי לעודד אותם להירשם. קבוצת מאצ' היא בעלת טינדר ואוקייקיופיד

שירות כלכליסט 13:4426.09.19

נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC) הגישה תביעה נגד Match Group, המפעילה הגדולה בעולם של אתרי ואפליקציות דייטינג - ביניהם טינדר ואוקייקיופיד; לטענת הנציבות, שירותי חברת מאצ' הטעו משתמשים בכך שהפעילו חשבונות מזויפים שהתחזו לבני זוג פוטנציאליים בין 2013 לאמצע 2018. תביעת ה-FTC מתכוונת לאתר Match.com עצמו, ולא ידוע האם נקטה החברה בפרקטיקה זו גם במותגי דייטינג אחרים שלה.

 

 

באתר Match.com ניתן להשתמש באופן חינמי, אך רק מנויים בתשלום יכולים לשלוח הודעות לאחרים; לפי טענת הנציבות, בין 25% ל-30% מהמשתמשים בו היו פיקטיביים, והעבירו הודעות למשתמשים חינמיים כדי שאלה ישלמו במטרה לקרוא את ההודעות. באתר לא הזהירו כי ההודעות נשלחו מחשבונות כוזבים, וחלק מההודעות אף כללו קופון הנחה להרשמה. "הוא שלח לך הודעה! לכדת את תשומת לבו והוא מעוניין בך...יכול להיות שהוא האחד?" נכתב בהתראה שהתלוותה להודעה.

 

אתר match.com אתר match.com צילום מסך: uk.match.com

 

 

לפי התביעה עולה כי עד אמצע השנה שעברה נהגה הנהלת Match.com לשלוח פרסומות מוליכות שולל שהתבססו על הודעות מחשבונות שהם ידעו שהם מזויפים, ובכך גרמו למשתמשים להאמין שההודעות הגיעו מ"אנשים אמיתיים המעוניינים בקשר רומנטי איתם". טענה נוספת שעולה בתביעה גורסת כי בחברה "חשפו את הצרכנים לאפשרות של הונאה בכך שסיפקו למנויים החדשים גישה להתכתבויות שהם ידעו שנשלחו על ידי נוכלים".

 

הנציבות טענה שהנהלת מאצ' ידעה למנוע שליחת הודעות מהחשבונות הללו למנויים, אך קידמו אותן בקרב משתמשים חינמיים; מהחברה נמסר בתגובה כי הם מצליחים לחסום 95% מהחשבונות המזוייפים ואלה המנוהלים על ידי בוטים בכל יום. לדבריהם, טענות ה-FTC הן "מקוממות" והם מתכננים להגן על עצמם "בכל הכוח" בבית המשפט. "הונאות אינן טובות לעסקים. לכן, אנחנו נלחמים בהן. אנחנו תופסים ומנטרלים 85% מהחשבונות הלא ראויים כבר בארבע השעות הראשונות, לרוב אפילו לפני שהם פעילים באתר", מסרה מאצ'.

 

 

 

מלבד השימוש בחשבונות מזוייפים, התביעה של ה-FTC גורסת עוד כי בחברה הוליכו שולל ובלבלו את הצרכנים באמצעות הצגת תהליך ביטול מינוי מבלבל במיוחד. החברה נתנה לצרכנים להאמין כי יוכלו בקלות לבטל את המינוי, כשבפועל לא כך היה והם נאלמו להמשיך לשלם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x