$
חדשות טכנולוגיה

תאכל אבק, פורטנייט: מיינקראפט הגיע ל-112 מיליון משתמשים חודשיים

המשחק הוותיק, שבבעלות מיקרוסופט, הוא שיאן המכירות העולמי ואף רשם צמיחה בולטת של 20 מיליון משתמשים משלמים בחודש - צמיחה שנמשכת מאז 2011. על אף הרעש שהוא מייצר, נראה שלפורטנייט דרך ארוכה עד שיוכל לאיים על הדומיננטיות הזו

רפאל קאהאן 14:1616.09.19

המשחק פורטנייט עשה בשנים האחרונות כותרות רבות, בהיותו טרנד תרבותי עולמי; ואולם, כנראה שיש לו עוד דרך ארוכה עד שיגיע לראש טבלת הגיימינג. הלן צ'יאנג, ראש סטודיו הפיתוח של מיינקראפט במיקרוסופט, סיפרה לביזנס אינסיידר שהמשחק הוותיק הגיע השנה ל-112 מיליון משתמשים חודשיים - צמיחה של 20 מיליון איש בהשוואה לשנה שעברה. זאת, בעוד לפי נתוני המפתחת אפיק, פורטנייט הגיע בשנה שעברה ל-78 מיליון משתמשים חודשיים.

 

 

ההישג של מיינקראפט מרשים, שכן מדובר במשחק בתשלום, ולא בפלטפורמה חינמית כפורטנייט ודומיו, כך שהפך למקור הכנסה מורגש עבור ענקית התוכנה. המספרים הללו מאגדים את משתמשי מיינקראפט בכל הפלטפורמות: מובייל, מחשבים וקונסולות. המשחק מפוצל לשתי גרסאות שאינן יכולות לתקשר אחת עם השנייה: גרסת הג'אווה (1.14) למחשבים ההיסטורית וגרסת האפליקציה שמיועדת לקונסולות, סמארטפונים ומחשבי ווינדוס 10. לא ברור מה התפלגות השחקנים בין הגרסאות השונות. במאי האחרון דווח שמיינקראפט הפך למשחק הווידאו הנמכר ביותר בהיסטוריה, כשעקף אפילו את טטריס.

 

 

מיינקראפט מיינקראפט

 

 

מיקרוסופט רכשה ב-2014 את מאג'ונג, מפתחת מיינקאפט, בעסקה של 2.5 מיליארד דולר שהפתיעה את התעשייה; ענקית התוכנה אמנם משקיעה הרבה באקוסיסטם של קונסולת האקסבוקס, וחתומה על כותרים קלאסיים כסוליטייר, על סימולטור הטיסה המשפיע ביותר מסוגו ועל כותרי אקשן כ-Gears of War, אבל ההשקעה נראתה גדולה מאוד עבור גוף שאינו חברת משחקים. מיינקארפט התפתח מאז הוצג לראשונה כמעין לגו וירטואלי אי שם ב-2011. הגרפיקה הבסיסית שלו ואפשרויות המשחק המקוונות, כמו גם סדרה ארוכה של הרחבות וקהילת משתמשים פעילה, שמרו את המותג פופולרי מאוד בכל רחבי העולם. העובדה שלא צריך מחשב חזק כדי להפעיל אותו גם תורם מאוד לתפוצה שלו גם באיזורים מאותגרים יותר מבחינת הגישה שלהם לטכנולוגיות הגיימינג האחרונות בעולם.

 

מיקרוסופט כבר הודיעה שלא יהיה מיינקראפט 2, פשוט משום שאין בו צורך. במקום, בחברה דואגים בכל פעם להוסיף תכונות מעניינות ואף מגייסים לשם כך שותפים חיצוניים. למשל, אנבידיה הציגה לפני מספר שבועות תמיכה ביכולת Ray Tracing במשחק, טכנולוגיית תצוגה שמאפשרת להציג פרטים ותאורה באופן מדורג ומדויק יותר. מיקרוסופט גם הציגה לא מזמן את גרסת המציאות המוגברת של מיינקראפט, המכונה Earth. זו תאפשר לשחק במרחב האמיתי קצת כמו פוקימון גו.

 

 

 

אפיק גיימס עצמה עובדת כדי לשפר את פורטנייט ולא מהססת לקחת השראה ממיינקראפט בדמות מצב "יצירתי" שקיים כבר שנים אצל האחרונה. מדובר על אפשרות לבנות עולמות שלמים ולהתאים אותם לפרמטרים שהשחקן קובע לעצמו. גם הגישה של פורטנייט לאפשר משחק בין כמה שיותר פלטפורמות מאוד דומה למה שמתקיים כבר שנים במיינקראפט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x