$
חדשות טכנולוגיה

רוסיה זועמת: גוגל ופייסבוק איפשרו הפצת פייק ניוז ביום הבחירות

רגולטור התקשורת הרוסי האשים את שתי החברות בכך שלא חסמו פרסום תעמולה, חומר מטעה ופייק ניוז בבחירות המקומיות שנערכו אתמול במדינה. גוגל ופייסבוק החלו להגביל חשיפה של פרסומים פוליטיים בשנה שעברה, בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה

שירות כלכליסט 10:5209.09.19

ממשלת רוסיה מאשימה את גוגל ופייסבוק בכך שאיפשרו הפצת פרסומות פוליטיות במהלך הבחירות המקומיות שנערכו אתמול (א') במדינה, בניגוד למדיניות שלהן ולדרישת השלטון. יום הבחירות, בהיותו מועד טעון במיוחד בכל מערכת פוליטית, הוא הזדמנות למפיצי פייק ניוז, תעמולה וחומר מטעה, שמעוניינים להשפיע על שיעור ואופי ההצבעה.

 

 

רוסיה ערכה אתמול בחירות מחוזיות, כולל במוסקבה, לאחר שפסילתם של מועמדי אופוזיציה רבים הציתו מחאה נרחבת בבירה הרוסית בשבועות האחרונים. רוסקומנדזור אמר ביום ו' האחרון שחייב את פייסבוק וגוגל לחסום תעמולה פוליטית במהלך הבחירות אתמול ובסוף השבוע שקדם להן, וזאת על פי החוק הרוסי.

 

הפגנה נגד השלטון במוסקבה. אילוסטרציה הפגנה נגד השלטון במוסקבה. אילוסטרציה צילום: איי אף פי

 

 

לפי דיווח של סוכנות רויטרס, רגולטור התקשורת הרוסי Roskomnadzor יצא נגד שתי החברות: "פעולות אלה יכולות להיראות כהתערבות בענייניה הסוברניים של רוסיה, והפרעה לניהול בחירות דמוקרטיות בפדרציה הרוסית", נכתב באתר הרשמי של הארגון.

 

 

שתי ענקיות האינטרנט החלו להגביל פרסום פוליטי בימי בחירות החל מהשנה שעברה, בעקבות התפוצצות פרשת קיימברידג' אנליטיקה ומקרים נוספים של שימוש בשירותים מקוונים להפצת מידע שפוגע בטוהר ההצבעה. למשל, במספר מדינות הפיצו הודעות על סגירת והעברת קלפיות, או סוגיות טעונות ביותר שנועדו להטות את דעת הבוחרים ברגע האחרון. במקרה הרוסי, טען הרגולטור שפנה לשתי החברות ודרש חסימת פרסום פוליטי, כך שהפצת המודעות חמורה במיוחד. עדיין לא ידוע על  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x