$
תקשורת

פרשנות

החבילה המוזלת תופסת את חברות הסלולר בתזמון רגיש במיוחד

השפל החדש שנרשם במחיר חבילת הסלולר של סאני - 14.9 שקל בחודש, מגיע על רקע מצבן המאתגר של חברות התקשורת

יניב רחימי 08:1020.08.19

ממש כמו צו מילואים, עבור חברות התקשורת כל השקה של חבילת סלולר מוזלת תמיד מגיעה ברגע הכי לא מתאים. אלא שהשפל החדש שנרשם במחיר בחבילת הסלולר של סאני – 14.9 שקל בחודש – מגיע בתזמון רגיש במיוחד. המצב הפיננסי של חברות התקשורת מאתגר כפי שלא היה מעולם.

 

 

בזק, החברה הגדולה בענף, צפויה להציג בדו"חות הכספיים שיפורסמו בשבוע הבא הון עצמי זעום. זאת בעקבות רצף של מחיקות וירידות שווי בחברות הבנות, חברת הטלוויזיה בלוויין yes וחברת הסלולר פלאפון.

 

משה פרי מנכ"ל סאני תקשורת משה פרי מנכ"ל סאני תקשורת צילום: תומי הרפז

 

 

מצבה של סלקום, שבשנה האחרונה איבדה 60% משוויה, בעייתי עוד יותר. סלקום, שבימי הזוהר שלה ייצרה תזרים מזומנים פנוי של יותר ממיליארד שקל, צפויה לסיים את השנה נוכחית עם תזרים פנוי שנושק ל־200 מיליון שקל בלבד. המשקיעים מתחילים לאבד אמון ביכולת של סלקום לשרת את החוב שלה, ואיגרות החוב של סלקום כבר נסחרות בתשואה של 7.5%.

 

לא מדובר באג"ח זבל, אך בתשואה הזו יהיה קשה למחזר את החוב. לסלקום יש מספיק מזומנים כדי לצלוח את תשלומי החוב בשנים 2020-2019, אבל כדי להבטיח את שירות החוב לאחר מכן, היא תלויה בחסדי שוק ההון ובנכונות של המשקיעים למחזר את החוב של החברה. התוצאות העסקיות של פרטנר לא שונות באופן מהותי מאלו של סלקום, אולם בשלב זה פרטנר עדיין נהנית מהאמון של המשקיעים.

 

ההבדל בין פרטנר לסלקום לא נובע מהביצועים העסקיים של שתי החברות, אלא מההבדלים במבנה המאזן שלהן. החוב הפיננסי נטו של פרטנר מסתכם בכמיליארד שקל, בעוד שזה של סלקום מגיע ל־2.2 מיליארד שקל. שוק התקשורת נמצא בעיצומה של סערה. ההבדל בין פרטנר לסלקום הוא שהראשונה נכנסה לעין הסערה כשהיא עם בלון חמצן, אך האחרונה נושאת על גבה משקולת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x