שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
מכשירים

ארה"ב: נאסרה הכנסת מחשבי מקבוק פרו לטיסות, מחשש להתלקחות

ליקוי בסוללת דגמים מסוימים של המקבוק פרו, לפטופ הדגל של החברה, עלול לגרום לשריפה; אפל מבצעת איסוף של המחשבים מזה חודשיים, ועתה נאסרה הכנסתם למטוסים. מדובר במקבוק פרו 15 אינץ', שנמכרו בין ספטמבר 2015 ופברואר 2017

שירות כלכליסט 10:4914.08.19

מינהלת התעופה הפדרלית בארה"ב (FAA), הרשות האחראית על בטיחות התעופה במדינה, הוציאה הנחיות חדשות שאוסרות על העלאה למטוס של דגמים מסוימים של המחשבים הניידים מסוג מקבוק פרו של אפל, זאת לאחר שבחברה עצמה הודו לאחרונה כי בחלק מהיחידות יש סכנה שהסוללה תתלקח.

 


לפי ההצהרה שפרסמה ה-FAA, מודעים אנשיה "לריקול של סוללות שבשימוש בחלק ממחשבי מקבוק פרו של אפל", ואף עדכנו את חברות התעופה הגדולות בארה"ב בדבר. לפי ההנחיות, אסור גם להעלות את המחשבים עם הסוללות הבעייתיות לתא המטען במזוודות או בטרולי שעולה על המטוס.

 

מחשב המקבוק פרו מחשב המקבוק פרו צילום: הגר רבט

 

 

ההצהרה של ה-FAA מצטרפת לאזהרה דומה שפרסמה הסוכנות לבטיחות בתעופה של האיחוד האירופי מוקדם יותר החודש. האזהרה הזכירה לחברות התעופה שיש לכבות מחשבים עם סוללות ליתיום-יון שעברו ריקול לפני העלייה למטוס ואסור להפעיל אותם לאורך כל הטיסה.

 

המחשבים הניידים של אפל עליהם חלה האזהרה כוללים מחשבי מקבוק פרו בגודל 15 אינץ' שנמכרו בין ספטמבר 2015 ופברואר 2017. אפל ביצעה את הריקול ביוני, לאחר שבחברה טענו כי התגלה "במספר מוגבל של מחשבי מקבוק פרו 15 אינץ' מהדור הישן, שהסוללה עלולה להתחמם מדי והתלקח".

 

"בטיחות הלקוחות תמיד עומדת בראש סדר העדיפויות של אפל, והחלטנו על דעת עצמנו להחליף את הסוללות, ללא עלות", נמסר בהודעה שפרסמה אפל ביוני, בהכרזה על הריקול. לאחר שהסוללות החדשות מותקנות במחשבים, יכולים הלקוחות לטוס עם המכשירים בלי בעיות. לפי נתונים שאספו בקנדה, בסביבות 432 אלף מחשבי מקבוק פרו נמכרו בארה"ב ונכללו בריקול, ובסביבות 26 אלף יחידות נמכרו בקנדה. לא נחשפו פרטים לגבי מספר המחשבים שנמכרו באירופה.

 

המחשבים של אפל מצטרפים למכשיר הנוט 7 של סמסונג שב-2016 לא הורשה לעלות למטוסים בארה"ב בשל חשש להתלקחות, זאת לאחר שהסוללה של המכשיר התפוצצה במספר תקריות מתוקשרות.

 

 

 

עם זאת, על אף שהיו מקרים של התלקחות סוללות במכשירים אלקטרוניים, הן מעולם לא התפתחו לשריפה ממשית שהתפשטה. ניתן לרוב לכבות את הלהבות באמצעות מים, והדיילות עוברות הכשרה בנושא. מאז 2006 נרשמו במטוסי מטען נרשמו שלוש תאונות שקשורות להתלקחות סוללות, שתיים מהן קטלניות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x