שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
אינטרנט

ורייזון מוכרת את טאמבלר ב-20 מיליון דולר בלבד, לאחר שנרכשה במיליארד

טאמבלר נרכשה בידי יאהו ב-2013 בעבור 1.1 מיליארד דולר, ולא הניבה רווחים לבעליה, בין היתר בשל היקפי הפורנוגרפיה והתוכן הפוגעני שבה, מה שהרחיק מפרסמים. יאהו עצמה נקנתה בידי ורייזון, שגם היא לא הצליחה להוון את רשת הבלוגים. עתה תימכר לאוטומטיק, בעלת וורדפרס

רפאל קאהאן 11:1713.08.19

רשת הבלוגים טאמבלר מחליפה שוב ידיים: אוטומטיק (Automattic), בעלת פלטפורמת הבלוגינג וורדפרס, רכשה אותה מידי ורייזון בכ-20 מיליון דולר בלבד - כך לפי דיווח של פורצ'ן מאמש. מדובר בשבריר מסכום רכישתה המקורי, 1.1 מיליארד דולר.

 

 

יאהו רכשה את טאמבלר ב-2013, בעסקה שנחשבה לאחת הגרועות בתחום השירותים המקוונים; הרשת נרכשה כדי להוות נדל"ן-פרסום משובח עבור יאהו, שכן בטאמבלר השתמשו בעיקר צעירים - קהל מבוקש בידי מפרסמים. ואולם, בטרם נרכשה צמחה טאבלר פרא במשך שנים, והפכה כר פורה לפורנוגרפיה מכל סוג אפשרי, אלימות, תעמולה פוליטית קיצונית ועוד. יאהו גילתה שקשה מאוד להוון את טאמבלר, שכן מפרסמים לא ששו להציג את המותגים שלהם לצד תוכן שכזה.

 

טאמבלר טאמבלר צילום: בלומברג

 

 

יאהו אף מחקה 230 מיליון דולר משוויה בעקבות הרכישה. כשקנתה ורייזון את יאהו ב-2017, קיבלה לידיה את טאמבלר הבעייתית ולא הצליחה להוון אותה, מסיבות דומות. כשניסתה למשטר ב-2018 את רשת הבלוגים ולמגר את נגע הפורנו דרך מערכת אוטומטית לזיהוי תוכן שכזה, ראו בכך המשתמשים צנזורה שרירותית; הם הצביעו ברגליים, ועזבו את טאמבלר בהמוניהם; בינואר השנה זכתה לכ-437 מיליון כניסות (נתון שכולל גם כלים אוטומטיים לסריקת תוכן, ולא משתמשים אנושיים), לעומת 642 מיליון ביולי 2018. בין דצמבר שעבר למרץ השנה, איבדה 30% מהמשתמשים החודשיים שלה. במאי האחרון נודע שאתר פורנהאב, ספק בולט של בידור למבוגרים, התעניין ברכישת טאמבלר, בעסקה שלא הבשילה.

 

 

לוורייזון יש לא מעט מותגים היסטוריים מימי תחילת הדוט קום, כגון יאהו, AOL ואתר חדשות הטכנולוגיה הוותיק טקראנץ'. החברה לא הצליחה לקדם את מותג Oath שריכז את פעילות התוכן הזו, ולא ברור כמה מרוויחה ממנה ורייזון.

 

 

עם זאת מהצד של אוטומטיק בעלת וורדפרס, דווקא שמחים לקבל את טאמבלר - שירות שמשלים את פלטפורמת הבלוגים הפתוחה והפופולרית. וורדפרס כבר מזמן הפכה לתקן אינטרנטי לפרסום של בלוגים ואתרים, עד כדי כך שכיום היא מאחסנת גם אתרים גדולים של מותגים עסקיים. "לדעתנו מדובר בשירות כיפי ואין לנו שום כוונה לשנות זאת", אמר לג'ורנל מנכ''ל Automattic, מאט מולנווג.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x