$
הייטק והון סיכון

לייטריקס מצטרפת לחדי הקרן, גייסה 135 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד

החברה הישראלית פיתחה שורת אפליקציות ליצירת תוכן ויזואלי, ושילשה את ערכה מאז סבב הגיוס האחרון שלה בנובמבר אשתקד; הסבב הנוכחי הובל בידי גולדמן זאקס והשתתפו בו כללטק ואינסייט פרטנרס. מנכ"ל החברה: אנו רוצים להתחיל לקנות חברות

הגר רבט 14:0931.07.19

חברת לייטריקס (Lightricks) הירושלמית מצטרפת למועדון חדי הקרן הישראלי עם הודעה של השלמת סבב גיוס שלישי בהיקף של 135 מיליון דולר, לפי הערכת שווי של מיליארד דולר. את הסבב הובילה גולדמן זאקס והוא כלל השתתפות משמעותית של כללטק ו-Insight Partners.

 

 

סבב הגיוס הקודם של החברה נערך בנובמבר 2018, לפי הערכת שווי של 330 מיליון דולר - מה שאומר שהחברה שילשה את ערכה בתוך שמונה חודשים. סך הגיוסים של לייטריקס עומד כעת על 205 מיליון דולר.

 

מלייטריקס נמסר כי חלק הארי של הסכום (80 מיליון) שגויס יושקע בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים נוספים, הן על ידי רכישה אסטרטגית של חברות אחרות והן על ידי הרחבת פעילות החברה בארץ ובחו״ל. עד שנת 2020 לייטריקס צופה כי תכפיל את כמות העובדים במשרדיה בישראל ובחו״ל לכ-500 עובדים. הסכום הנותר יאפשר לבעלי מניות קיימים, למשקיעים ותיקים ולעובדים למכור חלק מאחזקותיהם בחברה.

 

ד"ר זאב פרבמן, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה ד"ר זאב פרבמן, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה צילום: בני גמזו

 

 

לייטריקס מפתחת אפליקציות ליצירת תוכן ויזואלי. היא הוקמה ב-2013 ופעלה במימון עצמי עד ל-2015, אז נהנתה מרווחיות וממחזור הכנסות של 10 מיליון דולר בשנה. ב-2015 השלימה את סבב הגיוס הראשון שלה, בסך 10 מיליון דולר בהובלת ויולה ונצ'רס. את סבב הגיוס השני שהושלם בסוף 2018, בסך 60 מיליון דולר, הובילו Insight Partners בהשתתפות כללטק. ב-2016 עברה החברה ממודל של תשלום חד פעמי למודל של מנוי בתשלום והמעבר למודל זה סייע בצמיחתה המהירה של החברה בשלוש השנים האחרונות, כשהיא משלשת את הכנסותיה שנה אחר שנה.

 

לייטריקס דיווחה על יותר מ-180 מיליון הורדות של כלל אפליקציות החברה ברחבי העולם, בהן כשלושה מיליון מנויים בתשלום. תחזית ההכנסות של החברה עד סוף שנת 2019 מוערכת ביותר מ-150 מיליון דולר.

 

"תמיד היה לנו חשוב לתת לעובדים את האפשרות למכור את האופציות שקיבלו״ אמר לכלכליסט ד״ר זאב פרבמן, מייסד שותף ומנכ"ל לייטריקס, ״בפועל הפעם היינו צריכים לשכנע אנשים למכור״.

 

"אנחנו צריכים כסף לביצוע רכישות״

 

אחרי שפעלתם כמה שנים ללא מימון חיצוני, גייסתם תוך שנה כ-200 מיליון דולר - מדוע?

״השלמנו את הסבב קודם לפני שמונה חודשים, שרובו היה סקונדרי ואחריו רצינו להמשיך באותה אסטרטגיה - לסמוך על ההכנסות שלנו. אבל במקביל, צמחנו מהכנסות של 50 מיליון בשנה שעברה ל-150 השנה, והתחלנו את השנה עם 150 עובדים ונסיים אותה עם 320. במצב כזה, זה טוב ויפה שאתה רווחי אבל אתה צריך הרבה יותר מזומנים. אתה לא יכול להיות עם 500 עובדים אבל עם 20 מיליון דולר בחשבון. המטרה היא שאם יהיו מכות קלות בכנף נוכל לספוג אותן. שנית, אנחנו רוצים להתחיל לבצע רכישות. יש כבר ארבעה תהליכים שרצים ברקע ואנחנו מקווים להתחיל לסגור אותם. היום גם לחברות בתחילת הדרך יש הערכות שווי גבוהות ואנחנו צריכים כסף לביצוע רכישות״.

 

כמה מאפליקציות לייטריקס כמה מאפליקציות לייטריקס

 

 

איזה סוג של חברות אתם מחפשים לרכוש?

״יש לנו שלוש חטיבות מוצרים בחברה ואנחנו מחפשים השלמות בכל אחת מהן. מה שקורה בתחום הזה והאו שמפתחים צעירים משקיעים הרבה מאוד זמן ביצירת מוצרים איכותיים למובייל אבל אין להם את היכולות שלנו. אם נעשה למוצרים שלהם אינטגרציה אלינו זה יהיה win-win לכולם״.

 

אתם מדברים על שילוש הערכת השווי תוך פחות משנה, איך זה קרה?

״השווי מוערך לפי ההכנסות, ההכנסות שולשו ובהתאם גם השווי. תמיד אמרנו שאנחנו לא רוצים להיות חברה של מוצר אחד וזה היה הימור מאוד גדול, אבל עכשיו הוא משתלם״.

 

 

 

פרבמן הוסיף: ״לאור החדשות האחרות של השבוע אני מתרגש ממה שקורה באקוסיסטם הישראלית. בסופו של דבר אנחנו מדברים על כסף שמגיע לישראל והולך על לגיוס עובדים. כשאנחנו מדברים היום על להגיע להעסקה של 500 איש עד סוף שנה הבאה זו לא שאיפה אלא תוכנית עבודה. זה נותן תחושה טובה. תמיד דובר על זה שבארץ מוכרים מוקדם יותר והגענו היום שבו משקיעים מוכנים להשקיע הרבה יותר ולהיות עם החברות הרבה יותר זמן. ויולה (ונצ׳רס - ה״ר) מעולם לא דחפו אותנו לאקזיט במהלך הדרך למרות שהיו לנו הצעות. יש היום תחושה שאפשר לבנות חברות גדולות בישראל״.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x