$
אפליקציות

מהפכת הלייקים של אינסטגרם מתרחבת לשש מדינות נוספות

הניסוי שהושק בקנדה מבטל את תחרות הפופולריות ברשת החברתית, כשגולשים לא יכולים לדעת האם תמונות בפיד שלהם קיבלו פחות או יותר צפיות משלהם; החברה תרחיב את הפיילוט גם לברזיל, יפן, אוסטריה, אירלנד ואחרות. מה יוצא לה מזה?

שירות כלכליסט 14:4618.07.19

אינסטגרם הרחיבה היום את פיילוט הסתרת הלייקים שלה, אותו השיקה בקנדה במאי. החברה הודיעה שגם משתמשים באירלנד, איטליה, יפן, ברזיל, אוסטריה וניו זילנד יכללו בניסוי. היוזמה של אינסטגרם כוללת הסתרה של מספר הלייקים כברירת מחדל, כדי לדחוף גולשים להתעניין בתוכן עצמו ולא ברמת הפופולריות שלו בפיד. הגולשים יוכלו לצפות במספר הצופים שלהם, אך לא בשל אחרים - וכך לא יחושו צורך להתחרות בהם.  

 

 

לייקים הפכו למדד פופולריות ציבורי, מה שמשפיע לרעה על קטינים - אשר בונים ציפיות לא הגיוניות לחשיפת התוכן שלהם, ואף משפיעים על חייהם החברתיים בבתי הספר ובשכונות.

 

אינסטגרם, מינוס הלייקים אינסטגרם, מינוס הלייקים צילום: פייסבוק

 

 

משתמשים רבים חשים עצב ואף חרדה כשתמונות שפרסמו לא זכו לעניין הגולשים, וסובלים מתחושת ירידה בערכם העצמי בהתאם לדעיכה במניין הלייקים שמקבל התוכן שלהם. בנוסף, תחרות הפופולריות של המדיה החברתית מעודדת משתמשים לפרסם תמונות חושפניות יותר, או של פעילויות מסוכנות כדי לעורר תגובות מן הקהל - מה שעלול להיות מדרון חלקלק במיוחד כשמדובר בקטינים.

 

 

 

כשנחשפה היוזמה של אינסטגרם, זכתה החברה לתשבוחות על המדיניות המרעננת הזו. ואולם, היא והחברה האם פייסבוק ככל הנראה לא מעוניינות לחסל את התחרות האמורה; מה יוצא לה מזה? המירוץ אחר הלייקים מייצר יותר אינטראקציות ומאפשר להעצים כריית מידע ומיקוד פרסום - מנוע ההכנסות העיקרי של הרשת החברתית. היוזמה אינה וולנטרית, ותצוגת הלייקים פשוט תוסתר, ולפיכך צפויה לעורר התנגדות בקרב משתמשים. בצורה זו, תוכל פייסבוק לטעון שהציבור אינו חפץ בהסתרת מדד הפופולריות, אל מול קולות שקוראים להחליש את השפעתה של הרשת החברתית על קטינים.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x