$
אינטרנט

בריטניה: משתמשי פייסבוק נוטשים אותה בהמוניהם בשנה האחרונה

לפי ניתוח שנערך במדינה, כשליש מגולשי הרשת החברתית צמצמו משמעותית את פעילותם בה או עזבו אותה לחלוטין; בין יוני 2018 ויוני האחרון הצטמצם מספר האינטראקציות של בריטים בפייסבוק ב-38%

רפאל קאהאן 15:1108.07.19

כשליש ממשתמשי פייסבוק בבריטניה עזבו את הרשת החברתית או צמצמו את הפעילות שלהם בה. על פי דיווח של הטלגרף הבריטי, הירידה במספר המשתמשים קרתה ב-12 החודשים האחרונים.

 

 

חברת המחקר Mixpanel שאספה וניתחה את הנתונים, הראתה שהיקף האינטראקציות המקוונות באפליקציה של פייסבוק בבריטניה ירד בכ-38% בין יוני 2018 ויוני 2019. אינטראקציות הוא מונח שמתייחס להקלקה על קישורים או פרסומות באפליקציה, והמספרים מראים ירידה ממוצעת של כ-2.6% בחודש ב-12 החודשים האחרונים.

 

הבריטים משתמשים פחות. פייסבוק הבריטים משתמשים פחות. פייסבוק

 

 

מדובר במספרים הפוכים לגמרי מאלה שפרסמה פייסבוק עצמה, לפיהם דווקא חלה עלייה מתמשכת בהיקף המשתמשים הפעילים ברחבי אירופה. אם המספרים יאומתו בדו"ח הרבעוני הקרוב של הרשת החברתית, מדובר בחדשות רעות מאוד עבורה; מספר המשתמשים הפעילים הוא מדד מרכזי לעלויות הפרסום בה ולפיכך, בהכנסותיה.

 

יתכן שהמגמה אינה מבודדת לבריטניה: נתונים של חברת eMarketer האמריקאית הראו שגם המשתמשים האמריקאים בילו כשלוש דקות פחות בממוצע ב-2018 לעומת 2017, ככל הנראה בשל נטישה לטובת סנאפ ואינסטגרם. האחרונה אמנם שייכת לפייסבוק, אך עלויות הפרסום בה ושיעורי החשיפה נמוכים בהרבה, ולכן עדיין יכולים להשפיע על הכנסותיה. "אם היקף השימוש בפייסבוק ירד בשליש, השימוש באינסטגרם ייאלץ להכפיל את עצמו כדי לחפות על ההפסד", הסביר אנליסט מדיה חברתית לטלגרף.

 

אבל המספרים של מיקספאנל מראים גם ירידה 20% בפעילות כגון שיתוף פוסטים, לייקים או פרסום פוסטים, בעיקר למחרת חשיפת שערוריית קיימברידג' אנליטיקה באפריל 2018. יכול להיות שמדובר גם בפעולה יזומה של פייסבוק שמיועדת להגביר את הפיקוח על התכנים שמתפרסמים בה או אולי דרך לצמצם את ה"דביקות" של הרשת כתגובה לביקורת הנוקבת עליה.

 

 

 

פייסבוק עצמה מסרה בתגובה לפרסום שאין לה מספיק נתונים כדי לאשש או לדחות את הנתונים של מיקספאנל. החברה חזרה ואמרה שעל פי נתוניה, מספר המשתמשים החודשיים והיומיים דווקא נמצאים בעלייה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x