שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
הייטק והון סיכון

חברת TriEye גייסה 17 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל

החברה פיתחה מצלמת אינפרה-אדום זעירה שמסוגלת לזהות מכשולים עבור כלי רכב חכמים ואוטונומיים. בסבב הגיוס השתתפו גם גרוב ונצ'רס של דב מורן, ומייסד צ'ק פוינט מריוס נכט

מאיר אורבך 16:0028.05.19
חברת הסטארט-אפ הישראלית טריאיי (TriEye), שטכנולוגיית החישה שלה מאפשרת ראייה בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים עבור רכב חכם ואוטונומי, גייסה 17 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון בהובלת אינטל קפיטל. בסבב השתתפו גם מייסד צ'ק פוינט מריוס נכט ו-Grove Ventures של דב מורן המכהן גם כיו"ר טריאיי. מאז הקמתה גייסה TriEye יותר מ-20 מיליון דולר, כולל השקעת סיד של 3 מיליון דולר אותה הובילה Grove Ventures בנובמבר 2017.

 

 

טריאיי הוקמה ב-2017 על ידי המנכ"ל אבי בקל, סמנכ"ל המו"פ עומר קפח וסמנכ"ל הטכנולוגיה פרופ' אוריאל לוי, אחרי כעשר שנות מחקר מתקדם בננו-פוטוניקה שביצע פרופ' לוי באוניברסיטה העברית.

 

מייסדי החברה עומר קפח, אבי בקל ופרופ' אוריאל לוי מייסדי החברה עומר קפח, אבי בקל ופרופ' אוריאל לוי צילום: דויד גארב

 

 

לאחרונה הצטרפו למועצת המנהלים של החברה יאיר שוהם, מנהל הפעילות של אינטל קפיטל בישראל, תא"ל (מיל') אופיר שוהם, לשעבר ראש מפא"ת במשרד הביטחון וכן עידו יבלונקה, שכיהן כסגן נשיא Yahoo העולמית וכמנכ"ל פעילותה בישראל. החברה מעסיקה כ-20 עובדים ופועלת לגייס בשנה הקרובה עשרות עובדים נוספים, רובם בתחומי הפיתוח והמוצר.

 

המערכת שפיתחה טריאיי, שדוגמאות ראשונות שלה צפויות להגיע לשוק ב-2020 ,מאפשרת למערכות מתקדמות לסיוע לנהג (ADAS) ולכלי רכב אוטונומיים להשיג יכולות ראייה באיכות HD גם בערפל, אבק או חשכה.

 

לטענת החברה, ביצועי המצלמה שלה טובים משל פתרונות מתחרים, גם כשאלה כוללים שילוב סנסורים כמכ"ם, לידאר ומצלמה. המערכת של טריאיי מבוססת על טכנולוגיה המאפשרת ייצור מצלמת SWIR (אינפרה-אדום באורך גל קצר) בתהליך CMOS, תהליך ייצור שמיושם במצלמות סטנדרטיות. תהליך זה מוזיל את מחיר מערכת ה-SWIR בכמה סדרי גודל לעומת פתרונות מבוססי InGaAs - טכנולוגיית אינפרה-אדום שונה - מאפשר איכות HD ומקטין את גודל המצלמה, כך שניתן להתקינה בקלות מאחורי השמשה הקדמית של הרכב.

 

 

המצלמה של TriEye המצלמה של TriEye צילום: דויד גארב

 

 

אף ששוק היעד העיקרי של טריאיי הוא תעשיית הרכב, הטכנולוגיה שלה מתאימה מאד לענפים נוספים ובכללם מכשירים ניידים, יישומי תעשיה, אבטחה ובקרה אופטית – תחומים שהחברה מתכוונת לפנות אליהם בעתיד הקרוב.

 

מנכ"ל החברה אבי בקל ציין שהפיתוח כבר משך את תשומת ליבם של יצרני רכב עולמיים גדולים, והוסיף: "תנאי ראות לקויה דוגמת ערפל, חושך ואבק, גורמים לפציעות ולהרוגים בתאונות. בארה"ב בלבד, כ-21% מתאונות כלי הרכב – 1.2 מיליון תאונות בשנה – קשורות למזג האוויר וכרוכות לעיתים קרובות בראות לקויה. המשימה שלנו היא להציל חיים על ידי הפחתת הסיכוי לתאונות בתנאים אלה ולעשות זאת במחיר דומה למצלמה סטנדרטית. הגיוס יאפשר לנו להגדיל את הצוות ולממש את מפת הדרכים שלנו לפתרונות HD SWIR, מרמת החיישן ועד אלגוריתמים בתחום החישה".

 

 

 

יאיר שוהם, מנהל הפעילות של אינטל קפיטל בישראל, הוסיף: "בימים בהם תעשיית הרכב עוברת לנהיגה אוטונומית או חצי-אוטונומית, הביקוש לטכנולוגיות חיישנים צפוי לצמוח במהירות. לטכנולוגיה של טריאיי יש פוטנציאל לקדם את היכולות הרגילות של מצלמות ולשפר את הביצועים בתנאי ראות לקויה, באופן שמשלים טכנולוגיות חישה מבוססות ראייה. אינטל קפיטל שמחה לתמוך בצוות של טריאיי שעובד כדי לממש את החזון שלו".

 

דב מורן, יו"ר טריאיי ושותף מנהל ב-Grove Ventures מסר: "אני גאה בצוות של טריאיי על כך שהוא סיפק תוצאות מעולות עד כה ונותר נאמן לחזון שלו. יש כאן הזדמנות ענקית ו-Grove Ventures שמחה להמשיך ללוות את המסע של טריאיי".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x