$
מכשירים ומדריכים

מהפך בשוק הרמקולים החכמים: השוק הסיני עקף את האמריקאי

רמקולי חברות כבאידו, עליבאבא ושיאומי הציגו צמיחה מרשימה של 500% ברבעון האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד; כ-51% ממשלוחי המוצרים הללו בוצעו במדינה, לעומת 24$ בארה"ב. ואולם, אין לאמזון וגוגל סיבה לחשוש בינתיים: הרמקולים מסין לא דוברים אנגלית

רפאל קאהאן 12:5722.05.19
סין ולא ארה"ב היא השוק המוביל בתחום הרמקולים החכמים, כך לפי מחקר של חברת קנאליס שפורסם השבוע. כ-51% ממשלוחי הרמקולים החכמים בוצעו בסין, כשארה"ב עם 24%, בריטניה - 5% ושאר העולם כ-20%. רק לפני שנתיים נשלחו לארה"ב כ-80% מהרמקולים וסין כלל לא נספרה כיעד. הצמיחה הגיעה במדינה ברבעון הראשון לכ-500% ביחס לשנה שעברה, במהלכו נמכרו כ-10.6 מיליון יחידות. ארה"ב זכתה למכירות של "רק" 5 מיליון יחידות באותו רבעון, מה שמסביר את סגירת הפער המהירה.

 

 

המהפך הגיע בזכות הכניסה המסיבית של החברות הסיניות לשוק, כשהמותגים העיקריים כיום הם באידו, שיאומי ועליבאבא. הראשונה הצליחה לצמוח בצורה המהירה ביותר לאחר שהשיקה את הרמקולים שלה לפני פחות משנה וכבר השתלטה על השוק הסיני עם 3.3 מיליון יחידות שנשלחו. היא הגיעה להישג המדובר בזכות שיתוף פעולה שרקמה עם הטלוויזיה הממלכתית הסינית וחסות שהעניקה לשעשועון ריאליטי מקומי. שתי האחרות שילחו כ-3.2 מיליון יחידות כל אחת ושאר המותגים הסינים שילחו כ-2.9 מיליון יחידות בסה"כ. ואולם, השחקניות הסיניות לא ממהרות לצאת לשוק העולמי: כל הסייעניות הקוליות שלהן הן מפיתוח מקומי ודוברות סינית בלבד.

 

 

רמקולים חכמים רמקולים חכמים

 

 

המותגים האמריקאיים ממשיכים להוביל את טבלת המשלוחים עם כ-4.6 מיליון יחידות לרמקולי אקו של אמזון וכ-3.5 מיליון יחידות רמקולי גוגל הום שנשלחו. אך גם אם מספר משלוחי הרמקולים האבסולוטי גדל, נתח השוק שלהם הצטמצם בהרבה: אמזון ירדה מ-27.7% ברבעון המקביל ב-2018 לכ-22.1% השנה וגוגל התרסקה מ-36.2% ברבעון הראשון אשתקד שעברה לכ-16.8% מנתח המשלוחים השנה. בסך הכל נשלחו כ-20.7 רמקולים ברבעון הראשון, צמיחה של כ-131% בהיקף המשלוחים הגלובליים.

 

 

 

המספרים מוכיחים את הצמיחה בביקוש: ככל שיותר שווקים מקומיים נפתחים לשימוש ברמקולים חכמים כך מתגבר הפוטנציאל של השוק. כיום אמזון וגוגל נאבקות על השליטה ברוב השווקים המערביים. אפל, לעומתן, נכשלה בינתיים כישלון חרוץ בהפיכת הסייענית החכמה סירי לשחקנית בתחום; רמקול ההומפוד המרשים והיקר שהשיקה פשוט לא משך את הקהל. גם מיקרוסופט כבר לא נלחמת על צמרת הטבלה: היא מנסה להפוך את קורטנה לסייענית שמתמחה ביישומים משרדיים ומקצועיים ומשתפת פעולה עם אמזון בשוק הצרכני. לעומת האחרות, ממשיכה ביקסבי של סמסונג לדשדש ברדודים, ולא עומדת בהבטחות שנקשרו אליה; אפילו הכפתורים היעודיים בטלפוני סמסונג שמפעילים אותה כבר ניתנים לתכנות ואפשר להחליפה בקיצור דרך ליישום אחר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x