$
חדשות טכנולוגיה

שוק המובייל מאט? שיאומי דוהרת, הכנסותיה צמחו ב-27%

הדו"ח הרבעוני של החברה הסינית מציג המשך צמיחה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שמתבטא בהכנסות, ברווח הנקי ובמכירות מחוץ לסין. דווקא בשוק הבית נחלשה שיאומי, אך נראה שהיא ממשיכה לשעוט קדימה בעוד רוב מתחריה מאבדים גובה

רפאל קאהאן 13:4221.05.19

שיאומי דיווחה אמש (ב') על תוצאות הרבעון הראשון של 2019 - ולמרות ההאטה בשוק המובייל, שפגעה במתחרות גדולות כאפל וסמסונג, הצליחה לרשום צמיחה מרשימה: הכנסותיה גדלו ב-27% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועמדו על 6.3 מיליארד דולר, לעומת צפי של 6.1 מיליארד. הרווח הנקי עמד על כ-300 מיליון דולר, לעומת 247 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

 

 

אמנם חלה ירידה במספר המשלוחים שלה בסין - ירידה בולטת של 21% - אך משלוחיה הגלובליים צמחו והיא שילחה כ-28 מיליון טלפונים ברבעון; למשל, באירופה עלה מספרם בכ-115%. לפי הערכות, תוכל שיאומי להגיע ל-100 מיליון מכשירים עד סוף השנה. מכשיריה האחרונים - טלפון הדגל Mi 9 והמכשיר המוזל RedMi Note 7 זכו לביקורות משבחות, וככל הנראה שמכירותיהם לקחו חלק משמעותי בצמיחה הרבעונית.

 

מכשיר ה-Mi9 של שיאומי מכשיר ה-Mi9 של שיאומי צילום: ניצן סדן

 

 

לשיאומי יש תדמית נקייה יותר מלמותגים סיניים גדולים אחרים, בראשם וואווי, מה שיוכל לסייע לה לתפוס תאוצה בתקופה הקרובה במערב. זאת למרות שהחברה מצהירה בגלוי שהיא אוספת ומהוונת מידע אישי של משתמשים, בדמות פלטפורמת פרסום שמותקנת בתוך הטלפונים שלה. יש לה כרגע כ-260 מיליון מכשירי מובייל פעילים בשוק, ע"ב דיווח שלה על מספר משתמשי פלטפורמת התוכנה MIUI, צמיחה של 37% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018. בנוסף, המספר הזה לא כולל טלפונים שמבוססים על פלטפורמת אנדרואיד One של גוגל, כך שבפועל מכרה יותר טלפונים.

 

לצד מוצרי המובייל, יש לשיאומי רשת חנויות גדולה שמונה כבר כ-480 סניפים בעולם (שניים "חצי רשמיים" בישראל) והיעד המוצהר שלה הוא להגיע לכ-1,000 חנויות בהמשך השנה. החברה גם מכרה עד כה כ-171 מיליון מוצרי אינטרנט הדברים - מנורות חכמות ועד סטרימרים וטלוויזיות - צמיחה של 70% ביחס לשנה הקודמת. גם עסקי האינטרנט שלה שמבוססים בעיקר על תחליפים לשירותי גוגל בסין גדלו בכ-31.8% ביחס ל-2018.

 

 

 

שיאומי החלה את דרכה כסטארט-אפ שמשלב עסקי חומרה ושירותים מקוונים במודל עסקי ייחודי, כשהמכירות בוצעו בעיקר ברשת ודרך קהילות מקוונות שצמחו סביבה במהירות במזרח הרחוק. כיום היא פועלת בעולם כיצרנית חומרה רגילה. בשנה האחרונה ביצעה מהלכי שיווק שונים והשיקה את מותג POCO (שהניב את הפוקופון F1 המוצלח). לאחר מכן, השיקה בנפקד גם את מותג RedMi.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x