$
הייטק והון סיכון

תאגיד האנרגיה Shell משקיע לראשונה בסטארט-אפ ישראלי

חברת Ravin.ai פיתחה מערכת שמאפשרת לזהות אוטומטית בכלי רכב, על בסיס תמונות של מצלמות אבטחה וסמארטפונים, וגייסה 4 מיליון דולר; בסבב, שהובל בידי קרן פיקו של אלי וורטמן, השתתף גם יזם הרכב אדם דרייזין

מאיר אורבך 12:0221.05.19

השקעה ראשונה לתאגיד האנרגיה של (Shell) בחברת סטראט-אפ ישראלית - רייבן (Ravin.ai) שמפתחת פלטפורמה לבדיקת נזקים ברכב באמצעות בינה מלאכותית וללא צורך במצלמות ייעודיות. של השתתפה בסבב גיוס של בהיקף 4 מיליון דולר, אותו הובילה קרן פיקו של אלי וורטמן. כמו כן השתתף בסבב יזם הרכב הסדרתי אדם דרייזין, ממייסדי American Traffic Solutions. רייבן צופה כי תשתמש בתקבולי ההשקעה להרחבת מרכז הפיתוח בחיפה, והעמקת החדירה לשווקים.

 

 

רייבן הוקמה ב-2018 בידי אלירון אקשטיין ורומן סנדלר, ופיתחה מערכת המבוססת על ראיית מכונה לניתוח תמונות שנלקחות ממכשיר טלפון נייד או מצלמות אבטחה פשוטות, על מנת לאפשר לציים כגון חברות השכרה לזהות נזקים ולגבות תשלום הוגן, וכן לפשט את מערך תחזוקת כלי הרכב. הטכנולוגיה משמשת גם מוכרי וקוני רכב חדש ומשומש לזיהוי פגמים קיימים ברכב, וכן חברות ביטוח להעריך ולטפל בתביעות ביעילות.

 

תחנת דלק של Shell תחנת דלק של Shell צילום: בלומברג

 

 

״רייבן היא תו התקן לשקיפות ואמינות בכל מקום שבו רכב עובד מיד ליד, כך שכל אחד יוכל לקנות בבטחה רכב יד שנייה או לשכור רכב לחופשה הבאה בלי לדאוג ש׳מעמיסים עליו נזקים׳״ אמר אקשטיין. לטענתו, נזקים ברכב היא בעיה עצומה ברמה עולמית. ״בכל רכב שמסתובב על הכביש הסבירות לנזק ברכב היא גבוהה מאוד, כי כמעט כל 5 שניות רכב ניזוק ברחבי העולם, מה שגורר תעשייה שלמה של הערכות ותיקונים במעל 100 מיליארד דולר״.

 

הטכנולוגיה של רייבן עושה שימוש בתצלומים הנלקחים בצורה אוטומטית על ידי מצלמות אבטחה, או לחילופין על ידי משתמש בטלפון סלולרי.אלגוריתמים הפועלים ברקע יוצרים תמונה עדכנית של הרכב מכל צדדיו ומספקים דו"ח נזק אונליין. הטכנולוגיה מדמה את פעולת בודק הרכב המקצועי אבל מסוגלת לנתח כלי רכב שלא ראתה בעבר ברמת דיוק גבוהה יותר.

 

בשונה מפתרונות אחרים בשוק, רייבן לא נזקקת ל׳מפעיל אנושי׳ לצילום התמונה או לתפעול המערכת, ואינה מצריכה ציוד קצה (מצלמות או תאורה) הנבנים במיוחד עבורה.״תעשיית הרכב סובלת מדימוי גרוע של הסתרת נזקים והערכת שווא״ הוסיף רומן סנדלר, ״ומצד שני חברות ההשכרה והביטוח נאלצות לספוג תשלומים כבדים מדי שנה על נזקים שאף אחד לא מצא בזמן ולוקחים זמן רב להסדיר״.

 

אלי וורטמן, שהוביל את סבב ההשקעה ומנהל את קרן פיקו, עומד מאחורי כמה מהמיזמים המצליחים ביותר בעולם הרכב בשנים האחרונות, כגון Vroom.com וAutoLeadStar.״אהבנו את הצוות החזק ברייבן, שמשלב מנהיגות עסקית ומומחיות בראייה ממוחשבת", אמר. "היכולת לייעל תהליכים קריטיים בתחום מכירה והשכרת רכב עומדים לייצר ערך אמיתי עבור הלקוחות והתעשייה, ורייבן נמצאת בפוזיציה ייחודית להביא את השינוי״.

 

 

 

עבור Shell Ventures, אשר תמכה במיזם מימיו הראשונים, מדובר בהשקעה המשמעותית הראשונה בחברת טכנולוגיה ישראלית. החברה פועלת ממשרדים בלונדון ובחיפה, ומשרתת שורה של שותפים עסקיים באירופה ובארה״ב.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x