$
אינטרנט

נטפליקס חושפת לראשונה טבלאות רייטינג של תכנים

בשלב זה פרסמה החברה רשימות נושאיות של שמות הסרטים והסדרות הנצפים ביותר בבריטניה, ובהמשך השבוע תציג גם מספרי צפיות ספציפיים. המהלך מבוצע בשלב זה רק בשוק הבריטי, אך עשוי להתרחב בעתיד

רפאל קאהאן 14:4312.05.19

נטפליקס התחילה לחשוף נתוני רייטינג, לראשונה מאז עלה שירות הסטרימינג לאוויר; ציוצים שפרסמה בחשבון הבריטי שלה מראים רשימות של עשרת הסרטים והסדרות הפופולריים ביותר בחודש האחרון במדינה, בחתכים נושאיים - למשל, סדרות ריאליטי וסרטי תעודה.

 

 

בשלב זה מדובר ברשימות שמיות, אך לפי החברה, בהמשך השבוע ייחשפו גם מספרי הצפיות. המדידה מתבססת על פרקי סדרות ספציפיים או סרטים שנצפו לפחות ב-70% מאורכם. כרגע מדובר בניסוי שנערך בשוק הבריטי בלבד, אך יתכן שיורחב לשווקים נוספים בהמשך.  

 

בדרכה לחשוף מספרים. נטפליקס בדרכה לחשוף מספרים. נטפליקס צילום: בלומברג

 

 

למשל, התכנים הנצפים ביותר באפריל היו דוקו הטבע Our Planet, אחריו The Perfect Date ו-The Highwaymen במקום השלישי - כולם סרטים בהפקה של נטפליקס. הסדרות הנצפות ביותר היו Black Summer במקום הראשון, "טוני נולד מחדש" ("After Life") במקום השני ו-Riverdale במקום השלישי. במקרה זה, רק בלאק סאמר הופקה בידי החברה. 

 

רשימות אלה בינתיים הועלו רק לטוויטר אך המשתמשים יוכלו להתחיל לראות אותן גם במסגרת האפליקציה או האתר של נטפליקס עצמה בהמשך - אם כי לא ברור מתי. כשחשפה נטפליקס נתוני רייטינג בעבר, היו אלה קשורים לתוכן ספציפי - כמו למשל הסרט Bird Box שנצפה על ידי כ-45 מיליון מנויים בדצמבר או הסדרה Sex Education שנצפתה על ידי כ-40 מיליון מנויים בחודש הראשון להשקתה.

 

 

 

שלא כמו רשתות שידור מסורתיות, נטפליקס פחות רגישה לרייטינג ויותר למספר המנויים המשלמים שלה, נתון שמופיע בדו"חותיה הרבעוניים. עם זאת, ישנן אין כל דרך לבדוק באופן חיצוני את נתוני הרייטינג שלה. החברה אמנם מחויבת לשקיפות והנתונים המעטים שהציגה עד כה והתייחסו לכותרים ספציפיים גובו על ידי חברת נילסן, אך נתוני טראפיק יכולים להשפיע משמעותית על תפיסתה בעיני משקיעים. לפיכך, לא מן הנמנע שתחבר לפרויקט הרייטינג שלה חברה חיצונית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x