$
הסטארטאפים המבטיחים 2019

הסטארטאפים המבטיחים

מקומות 17-11: מ-Lightricks ועד Optimove

אפליקציה מובילה לצלמי המובייל, חברה שמאפשרת ניהול פרויקטים וקווי ייצור וסנכרון מקורות מידע בפלטפורמה גמישה, פלטפורמה שיווקית כוללת ומפתחת מועדוני לקוחות ואתרי סחר ועוד

הגר רבט ומאיר אורבך 09:2308.05.19
מקום 11: Lightricks - פוקוס חד

עם קצב צמיחה רצחני, לייטריקס ממצבת את עצמה כאפליקציה המובילה לצלמי המובייל

 

 

מייסדי לייטריקס (מימין לשמאל): ניר פוצ'טר, זאב פרבמן, ירון אינגר, איתי צידון ועמית גולדשטיין  מייסדי לייטריקס (מימין לשמאל): ניר פוצ'טר, זאב פרבמן, ירון אינגר, איתי צידון ועמית גולדשטיין צילום: בני גם זו לטובה

 

מעטות החברות הישראליות שהצליחו לא רק לפתח אפליקציות מובייל מוצלחות לצרכני קצה, אלא גם לבנות סביבן חברה רווחית שמעסיקה קרוב ל־200 עובדים ומגלגלת עשרות מיליוני דולרים. לייטריקס עשתה זאת, הודות לזיהוי פלח שוק ששיווע למוצר מקצועי ומוכן לשלם תמורתו: עיבוד תמונה למשתמשי המובייל. עבור צלמים מקצועיים, פוטושופ של אדובי הפכה כמעט לברירת המחדל; אבל השיפורים המהירים במצלמות המובייל, לצד הפופולריות של אינסטגרם, פינטרסט ושאר הרשתות החברתיות, הפכה כל אדם שני לצלם חובב. עבור אלה מפתחת לייטריקס קו רחב של אפליקציות מקצועיות.

 

החברה מירושלים, שארבעה מחמשת מייסדיה הם דוקטורנטים מהאוניברסיטה העברית, שילשה ב־2018 את הכנסותיה לכ־50 מיליון דולר (מ־17 מיליון דולר בשנה שלפניה). הצמיחה הזו לוותה בסבב גיוס גדול של 60 מיליון דולר (לפניו לייטריקס גייסה רק 10 מיליון דולר מוויולה ונצ'רס), מתוכם 45 מיליון דולר גיוס סקנדרי (רכישת מניות מעובדים) והיתר הוזרמו ישירות לחברה. קצב הצמיחה המהיר צפוי להמשיך גם אל תוך 2019, לאחר שהחברה השיקה מוצר עריכה עבור צילום בווידיאו. הגיוס המשמעותי מאפשר לה גם להרחיב משמעותית את מצבת כוח האדם. הטקטיקה הזו מעידה על כך שהמייסדים לא מחפשים אקזיט בקרוב, אלא מבקשים להמשיך ולבנות את החברה עם מוצרים נוספים.

 

האפליקציות של לייטריקס נחשבות לאיכותיות ביותר בתחומן, וזכו לדירוגים בולטים ופרסים ברשימות השנתיות של אפל, אבל לייטריקס עדיין לא כבשה את שוק משתמשי האנדרואיד, מה שמותיר לה עוד פוטנציאל צמיחה משמעותי.

 

ל-50 הסטארט-אפים המובילים - לחצו כאן

 

מקום 12: Monday - מערכת הפעלה למפעל

מאנדיי מאפשרת ניהול פרויקטים וקווי ייצור וסנכרון מקורות מידע, בפלטפורמה גמישה

 

 

עובדי מאנדיי במשרדי החברה עובדי מאנדיי במשרדי החברה צילום: יחצ

 

עד לאחרונה, חברות שמפתחות כלים לייעול עבודת צוות היו הדבר המשעמם בעולם, אבל מאנדיי הישראלית שייכת לדור חדש של חברות כאלה (שכולל גם את Slack למשל) שממציאות את הענף מחדש — התפתחות חיונית בשוק עבודה שמבוסס יותר ויותר על עובדים שמפוזרים במשרדים שונים ועל עבודה משותפת בענן.

 

התוכנה שמפתחת מאנדיי מאפשרת לנהל פרויקטים, בין אם מדובר בתהליכי ייצור עבור מפעלים, בניהול תהליכי מחקר עבור גופים אקדמיים או בניטור מכירות ומלאי. אבל מאנדיי רוצה להיות הרבה יותר מכלי לייעול עבודת צוות: היא רוצה להפוך למערכת הפעלה לכל דבר, התשתית עליה מבוססת כל הפעילות השוטפת בארגון. לשם כך היא השיקה לפני כמה חודשים יכולות אוטומציה לסנכרון מידע ממקורות ותוכנות אחרים אל הפלטפורמה של מאנדיי, במקום להזין את המידע ידנית. התוצאה היא כלי גמיש יותר שמקדם שקיפות גדולה בארגון.

 

השדרוג הזה לווה בסבב גיוס גדול, שכלל לא רק הון סיכון בסך 50 מיליון דולר אלא גם קו אשראי של עשרות מיליוני דולרים לשנה מלאומיטק ביולי האחרון. כל אלה לוו בצמיחה מהירה מאוד: אם את 2017 מאנדיי סיימה עם הכנסות של 50 מיליון דולר, את 2018 היא מצפה לסיים עם הכנסות של יותר מ־100 מיליון דולר. כיום ישנן 62 אלף חברות שמשתמשות כיום בתוכנה של מאנדיי.

 

מקום 13: Via - גלגלים חכמים

ויה נוסעת בזהירות בנתיב שבין שיבוש שוק הרכב ובין שיתוף פעולה עם רגולטורים 

 

 

 

מימין" דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי ויה מימין" דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי ויה

 

שבע שנים לאחר הקמתה, ויה החלה סופסוף לפעול בישראל, בשיתוף פעולה עם חברת דן. בשבועות האחרונים, רכבי ואן שחורים עם הכיתוב Bubble צצו ברחובות תל אביב, תחילה במספרים קטנים ובקרוב כחלופה רחבת היקף לנסיעות עירוניות. למרות ההיקף המצומצם, המהלך הזה סמלי לחברה שכבר פעילה היום ב־50 ערים בעולם, וצפויה להשיק פעילות בעוד עשרות ערים בשנה הקרובה.

 

ויה אמנם משתייכת לקטגוריה של חברות שיתוף נסיעות, אבל היא יוצאת דופן בענף: להבדיל מענקיות כמו Lyft או אובר (הראשונה יצאה להנפקה מתוקשרת והשנייה צפויה לצאת להנפקה גדולה אפילו יותר בקרוב), שלוקחות את רעיון השיבוש עד כדי עימותים עם הרשויות המקומיות, ויה בחרה בדרך של עבודה משותפת עם הרגולטורים: היא פונה למכרזים להפעלת תחבורה ציבורית בעשרות ערים בעולם, כשהיא מציעה שיטות פעולה גמישות בהתאם לצרכים המקומיים — מהפעלת שירות מוניות שיתופיות בניו יורק, דרך שאטלים בשכונות מרוחקות בלוס אנג'לס, ועד צי של רכבי מרצדס חשמליים בברלין. בחברה מאמינים שהגמישות התפעולית הזו, לצד שיתוף הפעולה עם הרשויות, יהווה עבורה יתרון משמעותי בסופו של דבר, כשנושאים כמו זיהום אוויר, צפיפות עירונית וטכנולוגיה מתקדמת תופסים יותר ויותר את קדמת הבמה.

 

והעתיד? אובר יוצאת להנפקה כשהיא מצהירה שלעולם לא תהיה רווחית, אבל זה לא הכיוון של ויה. עם זאת, ההתמקדות בצמיחה מכתיבה לה עוד כמה סבבי גיוס משמעותיים בעתיד, והנפקה אינה על הפרק בתקופה הקרובה.

 

מקום 14: Redis Labs - מצב נתון

המהירות שבה רדיס לאבס מנהלת מסדי נתונים גבוהה כמעט כמו המהירות שבה היא צוברת לקוחות מליגת־העל

 

 

מימין: עופר בנגל ויפתח שולמן, מייסדי רדיס לאבס מימין: עופר בנגל ויפתח שולמן, מייסדי רדיס לאבס צילום: אמיר יעקובי

 

תחום בסיסי הנתונים הוא השוק הגדול ביותר בעולם התוכנה, עם כ־60 מיליארד דולר — אבל גם השוק שהכי פחות אותגר עד לאחרונה. שליטות התחום, ענקיות כמו אורקל, מיקרוסופט ו־IBM, נהנו מחלוקת הכנסות ומשוק יציב. אלא שכניסת הענן וטכנולוגיות בינה מלאכותית איפשרו לחברות סטארט־אפ חדשות להיכנס לשוק הענק. אחת הבולטות בתחום זה היא רדיס לאבס, שמפתחת טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת להריץ מסדי נתונים במהירות גבוהה פי אלף מזו של מתחרים מובילים באותו פלח שוק.

 

רדיס לאבס השלימה בפברואר גיוס משמעותי של 60 מיליון דולר מפרנסיסקו פרטנרס, כחלק ממהלך התרחבות של החברה שהתבטא בצמיחה משמעותית במספר לקוחותיה ובהכנסותיה: בין הלקוחות יש כיום שבע מעשר החברות הגדולות ברשימת פורצ'ן ו־35 מהחברות ברשימת הפורצ'ן 100. המכירות, בהתאם, מתקרבות בצעדי ענק לעבר ה־100 מיליון דולר, וצפויות להגיע לשם במהלך 2020 עם קצב גידול מוערך של כ־60%. גם כוח האדם של החברה צומח במהירות: את 2018 היא פתחה עם 200 עובדים וכיום היא מעסיקה כ־300 עובדים, בהם בכירים לשעבר בחברות כמו אימפרבה, פאלו אלטו ונטוניקס.

 

מבט אל עתידה של החברה מגלה שכל המתחרות בענף הנפיקו בשווים גבוהים כשמכירותיהן הגיעו לכ־150 מיליון דולר. לרדיס לאבס זה כנראה יקרה מתישהו ב־2021, וזו תהיה גם שעת הכושר הראויה להנפקה — אם החברה לא תימכר עד אז.

 

 

מקום 15: yotpo - לא רק תוכן גולשים

יוטפו הפכה לפלטפורמה שיווקית כוללת ומפתחת מועדוני לקוחות ואתרי סחר 

 

 

 עמרי כהן, מייסד יוטפו עמרי כהן, מייסד יוטפו צילום: עמית שעל

 

מייסדי יוטפו זיהו נכון שאנשים מאמינים לאנשים, ולא לפרסומות, ופיתחו טכנולוגיה שמאפשרת למותגים ולאתרי סחר לקדם מוצרים ושירותים דרך המלצות הגולשים ולהפוך אותם לכלי שיווקי. עם לקוחות החברה נמנים יצרנית המצלמות גו־פרו, רשת בתי הכלבו סירס, שירות הזמנות הפרחים 1-800-Flowers ואחרים.

 

עובדי יוטפו עובדי יוטפו צילום: עמית שעל

 

ההצלחה הביאה את המייסדים לחשוב על החברה לא רק כפלטפורמה לשיווק תוכן גולשים, אלא כפלטפורמה שיווקית כוללת, ולשם ביצעה באוגוסט את הרכישה הראשונה שלה, כשרכשה את Swell Rewards שמפתחת מועדוני לקוחות לחברות ואתרי סחר. מאז רשמו מכירות יוטפו, שעמדו על 50 מיליון דולר, זינוק משמעותי, והשאיפה היא להגיע לקצב מכירות של 100 מיליון דולר כבר ב־2020. גם מצבת העובדים גדלה מ־300 ל־400 בתוך שנה, וצפויה לעמוד על 450 איש עד סוף השנה.

 

למרות הפעילות האינטנסיבית, בשנה הקרובה יוטפו אינה מתכננת לגייס כספים אלא להתמקד בהתרחבות, שתתבצע גם באמצעות השקעה בפעילות הקיימת וגם דרך רכישת חברה נוספת, משמעותית יותר מהרכישה הקודמת. גיוס הון משמעותי נוסף יקרה כנראה לקראת סוף 2020.

 

מקום 16. SimilarWeb - התפצלה כדי לצמוח

ההתרחבות לתחומים חדשים הזניקה את סימילרווב לליגה של הגדולים

 

 

אור עופר, מייסד סימילרווב אור עופר, מייסד סימילרווב צילום: אוראל כהן

 

חברת המרקט־טק סימילרווב, שמנתחת טראפיק ביותר מ־80 מיליון אתרים ו־3 מיליון אפליקציות ב־196 מדינות, הגיעה השנה לנקודה שאליה שואפות להגיע כל חברות הסטארט־אפ: מכירות של 100 מיליון בשנה. קצב המכירות הזה לא הרדים את מייסדה, אור עופר, שהבין שכדי להפוך אותה לחברה גדולה הוא חייב לעשות בה שינוי מהיסוד, ופיצל אותה לארבעה תחומי עבודה שכל אחד מהם הוא מקור רווח עצמאי: זיהוי חברות צומחות להשקעה, תמיכה במכירות של חברות, תמיכה באנליסטים, ופרפורמנס מרקטינג. במקביל, סימילרווב גייסה שלושה בכירים שירכזו כל אחד את תחומי האסטרטגיה, ההכנסות וה־HR. כעת צופים בחברה המשך צמיחה משמעותי בכל האספקטים, ובראשם בהכנסות, שצפויות לצמוח השנה בכ־50%.

 

מקום 17: Optimove - כירים את הלקוח

אחרי רכישה ראשונה, אופטימוב שכללה את ההיצע וצוברת לקוחות אנטרפרייז גדולים

 

 

פיני יקואל מנכ"ל ומייסד אופטימוב פיני יקואל מנכ"ל ומייסד אופטימוב

 

אופטימוב היא עוף נדיר בהייטק הישראלי: בשנים הראשונות אחרי הקמתה ב־2009 היא צמחה ללא כל גיוס חיצוני, ורק ב־2016, כשכבר העסיקה 100 עובדים ורשמה הכנסות נאות, היא גייסה 20 מיליון דולר מ־IGP של חיים שני ומשה ליכטמן. מאז היא לא ביצעה עוד גיוסים.

 

החברה מפתחת טכנולוגיות CDP (פלטפורמות מידע לקוחות), מסדי נתונים שאוגרים במקום אחד את כל הפרטים על לקוחות החברה. המידע שנאסף עובר סידור וניפוי של פרטים מיותרים, ועל בסיסו יכולות לקוחותיה של אופטימוב להגיש לכל אחד מלקוחותיהן את ההצעה הרלוונטית ביותר.

 

ב־2018 אופטימוב ביצעה רכישה ראשונה כשרכשה את חטיבת DynamicMail של PowerInbox הישראלית. הטכנולוגיה של דיינמיק מייל מאפשרת לשפר את הקשר בין עסקים ללקוחות קיימים דרך משלוח דואר אלקטרוני, שתוכנו משתנה בזמן אמת ברגע פתיחת ההודעה. במקביל, מכירות אופטימוב צמחו השנה בכ־45%, ומצבת העובדים זינקה מ־150 לכ־230. שינוי משמעותי נוסף שעבר על החברה הוא בסוג הלקוחות שאיתם היא עובדת: עד לאחרונה היא עבדה בעיקר עם חברות אינטרנט, אבל כיום היא משרתת גם לקוחות אנטרפרייז גדולים דוגמת יונילוור, סטייפלס, ומותגי האופנה דיאן פון פירסטנברג, Spanx ו־Hanna Andersson.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x