$
הסטארטאפים המבטיחים 2019

הסטארטאפים המבטיחים

מקום שלישי - סייסנס: הגיוס שפתח את הגלובוס

סייסנס, שמפתחת מערכות בינה עסקית, זיהתה שעליה להתרחב ופנתה לארה"ב, לבריטניה וליפן. הצמיחה שהיא רושמת הופכת אותה מועמדת מובילה לרכישה

מאיר אורבך 18:0009.05.19

לפרויקט 50 הסטארט-אפים המבטיחיםלחצו כאן

 

 


 

סייסנס החלה את דרכה ב־2004, כך שאינה חברת סטארט־אפ צעירה, אבל השנים האחרונות הזניקו אותה קדימה: את 2019 החברה תסיים, על פי הערכות, עם הכנסות משמעותיות של כ־100 מיליון דולר.

 

עובדי החברה עובדי החברה צילום תומי הרפז

 

 

הצלחתה של החברה היא חלק ממהפך גדול שעובר על העולם העסקי, שמצד אחד הפך מודע לכמויות המידע העצומות הקיימות במערכות שלו, ומצד שני מבין שיכולותיו לעשות בהן שימוש מוגבלות. סייסנס מנסה לגשר על הפער שבין מידע עסקי שזמין בארגון לבין נגישות מלאה, באמצעות פלטפורמת בינה עסקית לניתוח אנליטי של מידע ארגוני. מדובר בפתרון שיושב בענן ומציג ממשק משתמש ידידותי במיוחד, שמאפשר גם למשתמשים ללא הכשרה מיוחדת לקבל תובנות עסקיות בשניות. הפלטפורמה מאפשרת גישה מכל מכשיר ואפליקציה דרך טקסט, דיבור טבעי, צ'ט וסנכרון למוצרי "אינטרנט הדברים" (גוגל הום, אלקסה של אמזון ודומיהם): כך, שאלה קולית אחת במהלך ישיבת הנהלה יכולה לנפק ניתוח של פעילויות עסקיות, מכירות, מלאים וכדומה, ללא צורך במחשב ומסך. בשנה הקרובה החברה צפויה להשיק מוצר טכנולוגי חדש שיתווסף לסל הפתרונות שלה וצפוי להגדיל את המכירות.

 

אמיר אורעד אמיר אורעד צילום יחצ

 

 

על לקוחות החברה נמנים ג'נרל אלקטריק, פיליפס, אקספידיה, רולס רויס, מאזדה, ניסן, אייר קנדה, בורסת נאסד"ק, נאס”א ו־eBay. שוק הבינה העסקית הוא שוק עצום של כ־30 מיליארד דולר, וכמות ההזדמנויות בו עצומה: בספטמבר האחרון סייסנס גייסה 80 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות האמריקאית אינסייט, אשר אף הגדילה את אחזקתה בחברה דרך רכישת חלקה של קרן הון הסיכון הישראלית ג'נסיס. השקעה זו הביאה את סך הכסף שגייסה החברה ל־200 מיליון דולר.

 

בחברה הבינו שכדי להפוך לשחקנית מובילה בענף עליה להתרחב על פני הגלובוס, ומינפו את הגיוס המשמעותי לשורת משרדים בעולם. מצבת העובדים רשמה קפיצה משמעותית, מ־450 עובדים לפני כשנה לכ־600 כיום (מהם כ־250 בישראל), והחברה פתחה משרדים באריזונה (כ־100 עובדים); בלונדון, שם יושבים לקוחות כמו רולס רויס ובריטיש אנג'ין; וביפן, שם סייסנס מרחיבה את פעילותה דרך שותפים עסקיים דוגמת היטאצ'י ואחרים, ומשרתת לקוחות כמו מאזדה וניסן. כעת החברה נמצאת על סף פתיחת משרד חדש באוסטרליה.

 

הגיוס גם מאפשר לחברה לדחות את המחשבה על הנפקה, ולהתמקד בצמיחה. עם זאת, האצת הצמיחה צפויה להחזיר לשולחן את השאלה אם לבחור בהנפקה או בגיוס פרטי. במקביל, הצמיחה בהכנסות מאפשרת לחברה לבחון רכישות של חברות בסדר גודל דומה או מעט קטן יותר, עם פעילות עסקית מבוססת.

 

וכמובן, לא מן הנמנע שחברה בסדר גודל של סייסנס שפועלת בתחום חם שבו פועלות ענקיות דוגמת אורקל, סיילספורס ואחרות תזכה להצעות רכישה בסכומים של מאות מיליוני דולרים וייתכן שאף יותר מכך.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x