$
אפליקציות

פרסומות באוזן: גוגל דוחפת מודעות לסייענית הקולית שלה

ענקית הטכנולוגיה מרחיבה ניסוי לשילוב מודעות שונות בסייענית האסיסטנט בטלפונים וברמקולים חכמים; החברה מנסה להבין כמה פרסומות הן יותר מדי לטעמו של המשתמש, לאור הפופולריות של פלטפורמות ההפעלה הקולית ורצונה להרוויח מהן

רפאל קאהאן 12:2623.04.19

גוגל החלה בניסוי שבודק כיצד ניתן להוסיף פרסומות בסייענית החכמה אסיסטנט וברמקולים מסדרת גוגל הום. הניסוי נועד לגלות כיצד המשתמשים תופסים את הפרסום בפלטפורמות הללו, האם יקבלו אותן ועד כמה ניתן לחשוף אותם לתוכן שיווקי מבלי ליצור התנגדות שתזיק למותג. 

 

 

גוגל מצליחה בהפצת שירותיה בזכות העובדה שרוב הגולשים לא מרגישים שהפרסומות חודרניות מדי; אם היה משתמש מוצף בהן באופן קיצוני בכל חיפוש, שימוש בג'ימייל או ניווט בגוגל Maps, סביר להניח שהיה עובר לשירותים אחרים. 

 

רמקולים חכמים מסדרת גוגל home רמקולים חכמים מסדרת גוגל home

 

 

על פי נתוני אתר Searchengineland שמנטר את שירותי גוגל המסחריים, החלה החברה להציג פרסומות כחלק מהתשובות שמספקת פלטפורמת ההפעלה הקולית שלה עוד בפברואר, ועתה הרחיבה את הפרסום גם למקרים בהם בוצעו חיפושים קוליים במנוע החיפוש שלה דרך אסיסטנט. גוגל החלה לאפשר למשתמשי הרמקולים החכמים שלה להאזין לתכנים משירות יוטיוב מיוזיק עם פרסומות שמובאות כחלק מרשימות ההשמעה. לפני כשנתיים העריכה גוגל שתוכל להפוך את הרמקולים החכמים לכלי לעידוד קניות ברשת, במודל דומה לשל אמזון - ואף הקימה שירות שופינג בשם גוגל אקספרס. ואולם, עם הזמן איבדה את השותפה המרכזית בו, וולמארט, וכיום יש פחות מאלף סוחרים שמשתמשים באקספרס. לפי אתר Voicebot.ai, שמנטר פעילות פלטפורמות הפעלה קולית, גוגל מחזיקה בכ-25% משוק הרמקולים החכמים, כך שנפילת אקספרס היא בגדר כישלון. 

   

 

 

הרחבת פלטפורמות הפרסום של גוגל תוכל להוות צעד חשוב בביצור שליטתה בשוק, על רקע התעצמות התחרות מול פייסבוק וכניסתה המהירה של אמזון לזירה. היתרון המרכזי שלה הוא הנגישות למשתמשים: כמעט כל מכשירי האנדרואיד בעולם כוללים את גוגל אסיסטנט, למשל - והצמיחה בשיעור השימוש בהפעלה קולית תוכל להיות מה שישמור את גוגל בפסגת הפרסום המקוון. 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x