$
אפליקציות

דיווח: אפל הוציאה חצי מיליארד דולר על פלטפורמת המשחקים שלה

שירות אפל Arcade צפוי להכיל כותרים אקסקלוסיביים, לצד כותרים שיושקו אצלה לפני פלטפורמות מתחרות - מה שעולה לחברה הון רב. ואולם, לפי הערכת HSBC, ההשקעה תשתלם, ו-Arcade תהפוך למקור הכנסה מהותי ביותר עבור אפל עד 2024

שירות כלכליסט 11:3715.04.19

אפל מנסה לקדם את פלטפורמת המשחקים Arcade שחשפה, במסגרתה יוצגו כותרים בלעדיים תוך יכולת לעבור בזמן אמת בין הטלפון, המחשב והטלוויזיה. לפי דיווח של הפייננשל טיימס, עלתה ארקייד לאפל יותר מחצי מיליארד דולר עוד בטרם הושקה.

 

 

לפי מקורות המקורבים לנושא, מוציאה אפל כמה מיליוני דולרים על כל משחק, תמורת יתרונות כבלעדיות זמנית - קרי, השקת הכותר לפלטפורמת ארקייד לפני שיגיע לשירותים אחרים כאקסבוקס וחנויות ה-PC למיניהן. אפל סירבה להגיב לדיווח. ארקייד היא פלטפורמת שיווק משחקים מקוריים שאינם מבוססים על מודל הפרימיום או הפרסומות; כשיושק, יכלול גישה ליותר מ-100 משחקים בלעדיים במודל מבוסס מנוי מתחדש בדומה ל-Game Pass של האקסבוקס.

 

משחקים באפל ארקייד משחקים באפל ארקייד

 

 

אם המקור מדויק, מדובר במהלך מאוד משמעותי עבור אפל; פרויקט תוכן המקור שלה, +TV, כבר קיבל הקצאה של מיליארד דולר - מה שרק מדגיש את מחויבותה של אפל לתחום השירותים המקוונים, שעשוי להפוך למקור רווח מרכזי בעתיד. להערכת HSBC, שירותי התוכן המקוון של אפל יצמחו בהתמדה, כשדווקא תחום הגיימינג צפוי להפוך למכניס מכולם: ניתוח שביצעה החברה מנבא הכנסות של חמישה מיליארד דולר עד 2024, לעומת ארבעה מיליארד מתחום הצפייה הישירה וקצת פחות משלושה מיליארד מתחום החדשות.

 

הנתונים הללו אופטימיים מאוד; בהמשך השנה תושק Stadia, פלטפורמת הגיימינג העננית של גוגל שתאפשר לאנשים להפעיל משחקי תלת ממד תובעניים על כל מכשיר, באיכות של 60 פריים לשנייה. עדיין לא נחשף מודל התשלום של השירות, אך בין אם יהיה בתשלום חודשי ובין אם בתשלום פר כותר - צפוי למשוך יותר משתמשים מהשירות של אפל. בנוסף, לסטדיה כבר חברו מפיצים מרכזיים ואולפני פיתוח גדולים, ביניהם יוביסופט, אפיק גיימס (מפתחת פורטנייט, והמנוע הגרפי Unreal Engine) ובת'סדה.

 

 

 

בעוד עדיין לא ברור איך תתחרה פלטפורמת ארקייד עם פלטפורמות שיווק המשחקים בסטרימינג, בתחום אחד נראה שיהיה לה יתרון מהותי: התחרות עם אנדרואיד. ארקייד תוכל לחזק את אפל מול היצע המשחקים של אנדרואיד במובייל. iOS תמיד עמדה כמה רמות מעל מתחרתה; המפתחים העדיפו להשיק כותרים מושקעים לאייפון, שכן משתמשי אפל נטו לשלם על התוכן שלהם יותר ממשתמשי אנדרואיד. ארקייד תוכל להציע למפתחים יותר משתמשים במקום אחד, עם פוטנציאל הכנסות מתוכן נלווה ועוד.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x